بازدید 2697

محورهای کامل تفحص از سازمان زندان‌ها

کد خبر: ۴۷۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴ 27 January 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره دلایل تفحص از سازمان زندان‌ها گفت: گزارشات مردمی از عملکرد سازمان زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف باعث شد که طرح تفحص از سازمان زندان ها به امضا و تأیید نمایندگان برسد.

مجتبی رحماندوست در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح جزئیات طرح تحقیق وتفحص از زندانها و  اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، گفت: روز یکشنبه (5 بهمن) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص طرح تحقیق و تفحص از زندانها میزبان رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به همراه تعدادی از مسئولان قوه قضائیه بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس در مجلس شورای اسلامی، به عنوان طراح اصلی این طرح، ادامه داد: طرح تحقیق وتفحص از سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در مهرماه سال جاری تقدیم هیأت رئیسه شد.

وی درباره محورهای تحقیق وتفحص ازسازمان زندانها، یادآور شد: نحوه نظارت سازمان زندانها و دادستان ها بر بازداشتگاه‌های تحت نظر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی از جمله بازداشتگاه های حفاظت اطلاعات ارتش، بازداشتگاه‌های حفاظت اطلاعات سپاه، بازداشتگاه‌های قوه قضائیه، بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات، ‌بازداشتگاه های نیروی انتظامی و بازداشتگاه های دادگاه ویژه روحانیات یکی از محورهای تفحص است.

رحماندوست بررسی نحوه دسترسی متهمان به وکلای انتخابی یا معاضدتی در زندان‌ها و بازداشتگاه ها را از دیگر دلایل تفحص از سازمان زندان‌ها خواند وگفت: همچنین چگونگی توجه قوه قضائیه به گزارش‌های وکلا از نحوه برخورد با متهمان از دلایل تفحص است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: بررسی نحوه اجرای قانون آئین دادرسی کیفری در خصوص حقوق مادی و معنوی و حقوق شهروندی متهمان و محکومان و ارتباط آنان با خانواده نیز محل ایراد امضا کنندگان تحقیق و تفحص از سازمان زندان ها است.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، تصریح کرد: بررسی وضعیت رفاهی زندانیان در زندانها و بازداشتگاه های مختلف در راستای حمایت مجلس شورای اسلامی از بهبود شرایط زندگی آنان وبررسی اردوگاههای نگهداری از محکومان مواد مخدر و بررسی نحوه درمان معتادان نیز از دیگر محورهای تفحص از سازمان زندان ها است.

رحماندوست با بیان اینکه گزارشات مردمی از عملکرد سازمان زندان‌های کشور و بازداشتگاه‌های مختلف باعث شد که این طرح تهیه و به امضا و تأیید نمایندگان برسد، افزود: عضو هیچ فراکسیون سیاسی مجلس نیستم و این طرح اصلا سیاسی نیست؛ من به عنوان یک نماینده از کمیسیون اجتماعی مجلس و برای اینکه حقوق افراد باید در بازداشتگاه ها و زندان ها رعایت شود این طرح را تهیه کردم که به امضای بیست نفر از نمایندگان محترم رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: طبق قانون تمامی بازداشتگاه ها باید زیرنظر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور باشد و رئیس همه این بازداشتگاه‌ها باید منصوب رئیس سازمان زندان ها باشند و دو هفته یک بار از بازداشتگاه ها بازدید به عمل آید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: گزارش رئیس سازمان زندان‌ها در این جلسه ناتمام ماند و قرار شد هفته آینده جلسه دیگری در یکی از زندانها برای ادامه بررسی این طرح تشکیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی