بازدید 19829

افشای تخلف سنگین مدیر ارشد دولت قبل

رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری از صدور حکم انفصال دائم از خدمت برای یکی از مدیران ارشد نهاد ریاست‌جمهوری در دوره احمدی‌نژاد خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ 27 January 2015
رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری از صدور حکم انفصال دائم از خدمت برای یکی از مدیران ارشد نهاد ریاست‌جمهوری در دوره احمدی‌نژاد خبر داد.

گزیده گفت‌وگوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی با «خبرآنلاین» در پی می‌آید:

* پرونده‌هایی که تا اینجا از طرف سازمان بازرسی کل کشور به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارسال شده است غالبا مربوط به سال‌های 88 به بعد است و از دولت فعلی تاکنون پرونده‌ای نداشتیم.

* تا الان 800 پرونده به هیات‌های بدوی یک و دو ارسال شده است. از این تعداد بیش از 100 پرونده رسیدگی شده است. حدود 50 درصد از این پرونده‌های رسیدگی‌شده با رافت اسلامی مواجه شده و برای آنها برائت صادر کرده‌ایم. یعنی تخلفات آنها در حدی نبوده است که بخواهد حیثیت فرد را زیر سوال ببرد. مانند موارد جزئی مثلا اینکه ردیف بودجه‌ای جابه‌جا شده است و یا اینکه فردی شرایط استخدامی نداشته اما او را استخدام کرده‌اند. از این دست موارد که خیلی مهم نبوده یا در کارهای اداری معمولا بی‌توجهی صورت گرفته است و از روی عمد و عناد نبوده است و کاری از روی غفلت انجام شده است. به هر حال ما معصوم نیستیم در مواردی که ثابت شود تخلفات از روی عمد بوده برخورد شده اما مواردی که از روی غفلت انجام شده بوده ما آنها را بخشیدیم.

* دو نفراز نمایندگان فعلی مجلس که یکی قبلا مدیرکل و دیگری رئیس یک سازمان بوده‌ است تخلفات زیادی داشته‌اند که برای آنها پنج سال و ده سال محرومیت از خدمات دولتی صادر کردیم. البته چون الان نماینده مجلس هستند و تا زمانی که در مجلس هستند قانون اجازه برخورد با آنها را نمی‌دهد، بعد از اینکه دوران نمایندگی‌شان تمام شد این حکم اجرا می‌شود. برای این دو نفر محرومیت از خدمات دولتی داده شده است و نه انفصال از خدمت. چون نماینده مجلس برایش انفصال از خدمت معنایی ندارد برای همین حکم ممنوعیت از خدمات دولتی در آینده برای آنها داده شده است. یعنی وقتی دوره نمایندگی آنها تمام شد طبق قانون به دلیل تخلفاتی که داشته‌اند نمی‌توانند در پست‌های کلیدی کشور قرار بگیرند. حتی نمی‌توانند دیگر نماینده شوند. چون این حکم در پرونده آنها نوعی سوء سابقه محسوب می‌شود که طبق قانون دیگر نمی‌توانند نماینده مجلس شوند. این را هم بگویم که پرونده این آقایان را بازرسی کل کشور برای ما ارسال کرده و ما هیچ وقت بدوا سراغ تخلفات کسی نمی‌رویم که مثلا بخواهیم برای کسی پرونده‌سازی کنیم. پرونده‌ها مشخص و دقیق و حساب‌شده است و بازرسی برای ما فرستاده است.

* برای یکی از مدیران عالی‌رتبه نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد هم انفصال دائم از خدمت صادر شده است. حکم او صادر شده و بعید به نظر می‌رسد که با تقاضای تجدیدنظر هم تخفیفی در مورد او داده شود. چون تخلفات او بسیار سنگین بوده است. این فرد تحت هر عنوانی پول‌هایی را از صندوق بازنشستگی نهاد ریاست جمهوری گرفته و به افرادی که شرایطش را نداشتند داده بود یا به برخی به عنوان وام از این صندوق مبالغی را پرداخت کرده بود تا طی 30 سال آن را برگردانند! به علاوه این فرد برای هر جلسه کاری که در آن حضور پیدا می‌کرده برای خود مبلغی را در نظر می‌گرفته است. گاهی ممکن است فردی ماموریتی خارج از کشور برود و مبلغی را هم در چارچوب قوانین اداری دریافت کند اما این فرد در حیطه کاری روزمره خود که در جلسه‌ای شرکت می‌کرده است هم برای خود مبلغی را در نظر می‌گرفته به طوری که حقوق 15 میلیونی او به چهل میلیون در ماه می‌رسیده است.

* 90 درصد پرونده‌هایی که الان به ما رسیده است همه مربوط به دولت نهم و دهم است. در دولت‌های قبلی تخلفات خیلی ناچیز بوده است. مردم دنبال خلاف نبودند و جامعه ما خیلی سالم‌تر از چند سال اخیر بود. متاسفانه تمام این بخور بخورها در دولت‌های نهم و دهم بود. در دولت اصلاحات و سازندگی با چنین مواردی مواجه نبودیم. مجلس ما هم سالم بود. همه به حق خودشان قانع بودند اما الان هیچ‌کس قانع نیست. وقتی اوضاع اقتصادی خراب است رانت و رشوه به میدان می‌آید. متاسفانه اوج این مسائل در دولت گذشته بود.

* من یادم هست دوره‌ای که آقای محقق داماد رییس بازرسی کل کشور بود می‌گفت پرونده‌هایی به سمت ما می‌آید ولی متاسفانه این پرونده‌ها را نمی توانیم به جایی ارجاع بدهیم که مطمئن باشیم با آن برخورد می‌شود. این مسئله برخورد شدن مسئله مهمی است. مردم وقتی امیدوار می‌شوند که بدانند با فرد متخلف برخورد می‌شود و مجازات می‌شود. مردم الان می‌دانند نماینده فعلی مجلس که قبل از نمایندگی مدیرکل فلان سازمان بوده به دلیل تخلفاتش با 10 سال یا پنج سال محرومیت از خدمات دولتی مواجه است.

* آقای احمدی‌نژاد می‌گفت من پاک‌ترین دولت‌ها هستم و بعد مشخص شد آلوده‌ترین دولت‌ها در طول تاریخ بوده است، به علت فسادهای مالی گسترده‌ای که در دولت ایشان به وجود آمد و قبلا مطرح نبود. به هر حال اگر می‌خواست می‌توانست برخورد کند اما او فقط با بگم بگم‌هایش جامعه را ملتهب می‌کرد. اما مشخص شد آن بگم‌بگم‌هایی که برای دولت‌های قبلی راه انداخته بود و واقعا چیزی برای گفتن نداشت الان همه آنها در دولت خودش نمود پیدا کرده و می‌بینیم پرونده‌هایی از دولت ایشان سرازیر می‌شود به هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات.

* همین الان یکی از مدیران آقای احمدی‌نژاد چندین خودروی بیت‌المال را در اختیار دارد. هیچ سمتی هم ندارد. حتی پرونده هم دارد و دادگاه مرتب ایشان را احضار می‌کند اما با این حال حاضر نیست بیاید و ماشین‌ها را تحویل بدهد. 10 ماشین بیت‌المال الان در اختیار ایشان است بدون اینکه پستی داشته باشد. با اینکه نهاد ریاست جمهوری پیگیر است اما باز هم حاضر نیست آنها را تحویل دهد.

* در بین پرونده‌هایی که بررسی کردیم، معاون وزیر بوده و مدیرکل هم زیاد داشتیم. مدیرکل نهاد هم بود که انفصال خدمت دادیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۷
انتشار یافته: ۲۹
حدود 50 درصد از این پرونده‌های رسیدگی‌شده با رافت اسلامی مواجه شده و برای آنها برائت صادر کرده‌ایم. یعنی تخلفات آنها در حدی نبوده است که بخواهد حیثیت فرد را زیر سوال ببرد. مانند موارد جزئی مثلا اینکه ردیف بودجه‌ای جابه‌جا شده است و یا اینکه فردی شرایط استخدامی نداشته اما او را استخدام کرده‌اند.!!!!!!!!
فردی شرایط استخدامی نداشته اما او را استخدام کرده‌اند. ..........
واقعا اگر عمل کنید کمی روحیه میگیریم
حالا به حرف سال 88 ما رسیدین؟
البته اقای اشرفی اصفهانی از اصلاح طلبان دو اتشه است که چنین ارزیابی هایی از ایشان دور از انتظار نیست
مگه دارييييييييم ؟؟؟
اخه شعار دولت قبلی عدالت بود
پاکترین دولت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين كه نشد برخورد. بايد اسم و جرم و محكوميت اينها دقيقا اعلام بشه تا بقيه هم حساب ببرن. يك كساني بودن يك كارهايي كردن ما هم يك برخوردي كرديم كه نشد حرف.
این قسمت جالب بود!! خصوصا قسمت حق...
"در دولت اصلاحات و سازندگی با چنین مواردی مواجه نبودیم. مجلس ما هم سالم بود. همه به حق خودشان قانع بودند اما الان هیچ‌کس قانع نیست."
یعنی یکی نیست که اموال این غارتگران بیت المال روبه بیت المال برگردونه .
این فرد در حیطه کاری روزمره خود که در جلسه‌ای شرکت می‌کرده است هم برای خود مبلغی را در نظر می‌گرفته به طوری که حقوق 15 میلیونی او به چهل میلیون در ماه می‌رسیده است.

خدا خیرتون بده یعنی 15 میلیون حقوق معمولی آقا بوده و رسونده به 40 میلیون!!!

من که به شخصه راضی نیستم.
پاسخ ها
علی ترابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
آقا نیست شاید خانم باشه
اتشاله نتایج مفید باشد واز تکرار جلوگیری شود.
چطور بین افراد عادی و دولتی فرق میزارید؟
10 ماشین دستشه نمیتونید ازش بگیرید ؟ واقعا که خیلی.....
به نظر شما برای این طور افراد فقط انفصای از خدمات دولتی کافیه؟؟؟؟ همه این کارها یه جور دزدیه. قانون هم برای افراد ضعیف نوشته شده یکی به خاطر 4 میلیون بدهی الان 1 ساله تو زندانه اونوقت این آقایان با این همه خلاف و دزدی کسی جرات نمیکنه حتی اسمشونو ببره چه برسه دستگیرشون کنند خیلی جالبه و مأیوس کننده
به نظر من محرومیت از خدمات دولتی کافی نیست با متخلف باید مثل بقیه ی مردم رفتار بشه
اینطوری که میگن ما که حسابی بردیم و خوردیم
هر وقتم محروممون کردن میریم با این پولا کیف میکنیم
دفتر بازرسی مقام معظم رهبری - وزارت اطلاعات - نهادهای مسئول در قوه قضائیه و مجلس در صورت هر گونه تخلف و دست اندازی (هرشخصی در هر مقامی)به بیت المال سریعآ باید وارد عمل شوند و الا فردای قیامت شرمنده حق الناس - شهدا - امام شهدا - ائمه معصومین و دادگاه عدل الهی خواهند شد .
حقوق 15 میلیونی او به چهل میلیون در ماه می‌رسیده است?
خواهشا اسم ببریدتارسوا شونداینهاکسانی هستند که به اعتماد مردم لطمه زدن وریشه انقلاب رو هدف گرفتن ابروی مومن باید حفظ شود نه دزدهاکهمومن نیستن
ببخشید این که میفرمایید هنوز 10 ماشین دراختیار کسی هست که هیچ سمتی هم نداره و ماشینها رو هم پس نمیده این ضعف دستگاه قضایی ما نیست؟
حدود 50 درصد از این پرونده‌های رسیدگی‌شده با رافت اسلامی مواجه شده و برای آنها برائت صادر کرده‌ایم. یعنی تخلفات آنها در حدی نبوده است که بخواهد حیثیت فرد را زیر سوال ببرد
آیا نماینده ایکه دارای چنین سابقه ایست و تخلفاتش به اثبات رسیده است هنوز دارای صلاحیت در زمینه قانون گذاری و تعیین تکلیف برای مردم و کشور است.؟ این اولین بار است که حتی در سطح جهان یک چنین استدلای برای اجازه ادامه نمایندگی به اینگونه افراد به چشم میخورد. باید از مجلس در خواست گردد از اینگونه نمایندگان و افراد سلب مصونیت گردد و سپس به تعقیب و مجازات آنها مبادرت شود. در غیر اینصورت نه آبروئی و نه اعتباری برای مجلس و مجلسیان و حتی آنانی که درستکارند باقی خواهد ماند و نه اعتباری برای قوانینی که در یک چنین مجلسی به تصویب میرسد.
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
شورای نگهبان بر چه اساسی صلاحیت این افراد را تایید کرده است؟؟؟؟
عجب دولت پاکی!
ماشین ها را توقیف هم نمی تونن بکنن ؟؟!!!
خيلي جالبه آن وقت آقاي نديمي نماينده مجلس امروز فرمودند پولادي بازيكن تيم ملي چون با تمارضش اخلاق غير حرفه اي موجب عدم تمركز داور و با باخت تيم ملي باعث اتلاف سرمايه ملي و تحميل هزينه به مملكت گرديد بايد به قوه قضاييه سپرده شود تا به شدت با ايشان برخورد گردد . چند خبر پايين تر توي همين سايت تابناك خودتون ببينيد لطفا خيلي جالبه نه ؟!!!
12*8=96
96*40000000=؟؟؟
درآمد اين بنده خدا كه نبايد اسمش فاش بشه.
"البته چون الان نماینده مجلس هستند و تا زمانی که در مجلس هستند قانون اجازه برخورد با آنها را نمی‌دهد، بعد از اینکه دوران نمایندگی‌شان تمام شد این حکم اجرا می‌شود. "!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نماینده باید آزادی بیان در خصوص مسئله سیاسی داشته باشد.

مصونیت از تخلف اقتصادی اصلا معنا ندارد! دزدی کرده باید برود زندان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی