بازدید 10951

برخی تحولات اجتماعی در ایران نگران‌کننده است

مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: برخی از تحولات اجتماعی و تغییرات فرهنگی در جامعه نگران کننده است و در صورت عدم اقدام موثر ما را با تغییر باور‌ها روبرو خواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ 26 January 2015
مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: برخی از تحولات اجتماعی و تغییرات فرهنگی در جامعه نگران کننده است و در صورت عدم اقدام موثر ما را با تغییر باور‌ها روبرو خواهد کرد.

به گزارش مهر، سید رضا صالحی امیری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در استانداری بیان داشت: تغییر و تحولات اجتماعی امروز متوجه عموم جامعه به‌ویژه نسل جوان است که به دلیل گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی این تغییرات معطوف به مکان و نقطه‌ای خاصی از کشور نیست.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری اگر تحولات اجتماعی به تغییر باور‌ها و اعتقادات منجر شود سبک زندگی تغییر می‌کند افزود: در حال حاضر تغییر و تحول در جامعه ایرانی با حجم  خطرات زیادی همراه است.

وی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر میزان تعامل در بین افراد خانواده به ۲۰ دقیقه در طول روز کاهش یافته و به ویژه جوانان به جای اعضای خانواده متمایل به ارتباط گیری با هم سن و سالان خود دارند.

وی یاداور شد: آمار مصرف مردم و از جمله جوانان از فیلم ها و موسیقی های منفی به صورت نگران کننده ای در حال افزایش است و این قشر بیشتر متمایل به استفاده از فضای مجازی شده است.

کانون خانواده در معرض آسیب است

امیری با تاکید بر اینکه باید با اقدامات فرهنگی برای کاهش رفع گسست فرهنگی و اجتماعی در جامعه اقدام عاجلی انجام داد افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق در سطح کشور نرخ نگران کننده ای دارد و از آنجا که هر فردی دچار بحران می شود، چشم امیدش به کانون خانواده است لذا برای تقویت و استحکام کانون خانواده ها باید بیش از گذشته در تلاش باشیم.

وی اذعان داشت: متاسفانه اختلاط بین شبکه های رسمی و غیر رسمی زیاد شده است و سبک زندگی و ساختارها و اقتضائات نسل جدید با قدیم بسیار تغییر کرده است.

وی گفت: این تغییرات خانواده و جامعه را در معرض تغییرات مستقیم قرار داده است و لذا نگرانی ها را نیز به عنوان مهم‌ترین کانون تداوم فرهنگ جامعه ایرانی افزایش داده است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اینکه طلاق عاطفی دربین همسران افزایش یافته است ادامه داد: تغییرات دچار دستخوش قرار گرفته به دلیل تهاجم بیگانه در روابط و تعامل حقوقی و اقتصادی و اجتماعی خانواده ها نگران کننده است.

مشاور رئیس‌جمهور اذعان داشت: خانواده کانون حیات جامعه است و در صورتی که این کانون تضعیف شود حیات جامعه نیز به خطر می افتد همچنان که در کشور های غربی به دلیل از هم پاشیدگی این کانون شاهد ازدواج سفید و یا افزایش پدیده هایی مانند همجنس گرایی هستیم.

صالحی امیری تاکید کرد: در این راستا باید ابتدا ذائقه های جوانان و نیاز های فرهنگی جوانان و جامعه را شناسایی و مورد کارشناسی قرار داد  و با بررسی دقیق تحولات اجتماعی از مثبت و یا منفی بودن آن نتیجه گرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه در دوره رژیم پهلوی فرهنگ کشور به غرب سپرده شد که ما هنوز با پیامدها و آسیب‌های آن دوران در حال مبارزه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر تولیدات فرهنگی ما مصرف‌کننده ندارد و باید فکری به حال اثر بخشی آن شود و با شناسایی نیاز ها و اقتضائات جامعه برای تولید و فرهنگسازی در این زمینه اقدام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست