بازدید 2583

غرامت ناچیز به قربانیان حملات ناتو در افغانستان

ارتش آلمان در حالی برای هر شهروند افغانی قربانی شده در ماموریت ناتو 5 هزار دلار پرداخت کرده که غرامت پرداختی برای یک خودرو 10 هزار دلار بوده است.
کد خبر: ۴۶۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰ 26 January 2015
ارتش آلمان در حالی برای هر شهروند افغانی قربانی شده در ماموریت ناتو 5 هزار دلار پرداخت کرده که غرامت پرداختی برای یک خودرو 10 هزار دلار بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل از اشپیگل، نحوه پرداخت غرامت به شهروندان افغانی، انتقادهایی را متوجه ارتش آلمان کرده است. آلمانی ها به خاطر زیان هایی که ماموریت نظامی آنها در افغانستان متوجه شهروندان این کشور کرده، غرامت پرداخت کرده اند.

بر این اساس ارتش آلمان حدود 1.1 میلیون دلار برای جبران خسارت به شهروندان افغانی داده که نیمی از آن مربوط به کشته شدن دهها نفر در حمله به تانکرهای سوخت در سال 2009 است. این کشتار به خاطر اشتباه نظامیان آلمانی رخ داد و طی آن دو تانکر سوخت ربوده شده توسط طالبان مورد حمله جنگنده های F-15 ناتو قرار گرفت.

طبق این گزارش نحوه اختصاص غرامت به شهروندان افغانی، انتقادهای زیادی را برانگیخته است به طوری که ارتش آلمان برای هر شهروند قربانی شده در این حملات به طور متوسط 5 هزار دلار اختصاص داده در حالی که غرامت پرداخت شده برای هر خودروی آسیب دیده 10 هزار دلار بوده است.

در همین حال «کریم پوپال» وکیل خانواده های شاکی با بیان این که در حال پیگیری پرونده 81 قربانی این حمله است تاکید کرد: جان افغان ها بی ارزش نیست. وی درخواست پرداخت غرامت 39 هزار یورویی برای هر قربانی کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی