بازدید 3208

بستن شبکه‌های اجتماعی مشکلی را حل نمی‌کند

کد خبر: ۴۶۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 24 January 2015
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بستن شبکه‌های اجتماعی مشکلی را حل نمی‌کند و باید جریان موازی ایجاد کنیم گفت: تبلت دانش‌آموزی به اعتبار و برنامه‌ریزی نیاز دارد.

به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص فیلتر شبکه‌های اجتماعی با توجه به وجود مخاطبان فراوان نوجوان و جوان اظهار داشت: نمی‌توانیم با بستن یک شبکه مشکلی را حل کنیم و باید یک جریان موازی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال همین هستیم تا به هر حال این شبکه‌ها بتواند دانش‌آموزان را به هم وصل کند و با یک پیوست فرهنگی این کار را پیش ببریم.

فانی در خصوص تعیین سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در جلسه بعدی شورای انقلاب فرهنگی این موضوع نهادینه خواهد شد.

وی در خصوص ورود تبلت به مدارس یادآور شد: باید بپذیریم وقتی در آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم بحث یک یا چند صد نفر نیست بلکه وجود 13 میلیون دانش‌آموز است و هیچ سازمان و دستگاهی با این گستردگی مخاطب مواجه نیست.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در تعدادی مدارس تبلت و تابلوی هوشمند وجود دارد و معلمان با استفاده از روش‌های جدید و فناوری اطلاعات کار می‌کنند اما فراگیر نشده است و نیاز به اعتبار و زمان دارد و امضای این تفاهمنامه باعث می‌شود بحث هوشمندسازی هوشمندانه مدارس را دنبال کنیم.

فانی در خصوص ورود تبلت دانش‌آموزی افزود: این نیاز به اعتبار دارد و برنامه‌ریزی می‌شود تا منابع تأمین شده و با مشارکت مدارس انجام شود.

وی در خصوص انتخاب رشته در مقطع متوسطه خاطرنشان کرد: مدتی است کمیته‌ای برای هدایت تحصیلی در دوره دوم رشته‌ها و شاخه‌های آن تشکیل شده است.

فانی ادامه داد: به دلیل اینکه در آخر سال نهم هدایت تحصیلی انجام می‌شود بیش از یک سال فرصت داریم و امیدواریم تا آخر تابستان 94 بحث هدایت تحصیلی شاخه‌ها و رشته‌های متوسطه دوم را نهایی کرده و اطلاع‌رسانی کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی