بازدید 10696
۳
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

باز شدن پای نتانیاهو به اختلاف کنگره و کاخ سفید بر سر ایران

بازتاب انتشار نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان کشورهای غربی، دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره و واکنش دولت آمریکا به این موضوع، درخواست دوباره دولت اوباما برای عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران و ارزیابی مثبت آمریکا از نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۶۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 22 January 2015
باز شدن پای نتانیاهو به اختلاف کنگره و کاخ سفید بر سر ایرانبازتاب انتشار نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان کشورهای غربی، دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره و واکنش دولت آمریکا به این موضوع، درخواست دوباره دولت اوباما برای عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران و ارزیابی مثبت آمریکا از نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

باز شدن پای نتانیاهو به اختلاف کنگره و کاخ سفید بر سر ایران

به گزارش «تابناک»، از شب گذشته تاکنون، موضوع انتشار نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی مورد توجه برخی ‌مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. سایت نشریه «فارن پالیسی» با انتشار مطلبی در این زمینه می‌نویسد، آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران در نامه‌ای که‌ آنلاین منتشر شده و در «توئیتر» نیز انتشار یافته، از جوانان اروپا و آمریکای شمالی خواسته پیش از محکوم کردن اسلام، برای درک آن تلاش کنند.

این سایت با انتشار بخش‌هایی از نامه رهبر انقلاب می‌نویسد، آیت‌الله خامنه‌ای از مدت‌ها پیش به این نکته را ‌اشاره کرده بودند که خصومت ایران با آمریکا متوجه مردم این کشور نیست و اکنون این نامه نیز نه خطاب به رهبران غربی، بلکه خطاب به جوانان غربی است.

باز شدن پای نتانیاهو به اختلاف کنگره و کاخ سفید بر سر ایران

اما به جز این موضوع، بخش عمده مطالب امروز مربوط به ایران در مطبوعات جهان به موضوع مذاکرات هسته‌ای اختصاص دارد. مهم‌ترین مطلب در این زمینه، دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره است.

«کریستین ساینس مانیتور» می‌نویسد، در اقدامی چالشی در مقابل باراک اوباما، جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان از بنیامین نتانیاهو دعوت کرده با حضور در کنگره، درباره آنچه تهدید ایران و اسلام افراطی خوانده، سخنرانی کند. بونر همچنین در جلسه‌ای خصوصی گفته با وجود هشدارهای اوباما، کنگره به اقدامات خود در راستای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران ادامه می‌دهد.
 

باز شدن پای نتانیاهو به اختلاف کنگره و کاخ سفید بر سر ایران

در واکنش به این موضوع، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته، هر زمان که نتانیاهو بخواهد در آمریکا ‌سخنرانی کند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت. با این حال، به نوشته «تایمز اسرائیل»، وی با لحنی کنایه‌آمیز گفته اینکه خبر سخنرانی ماه آینده نتانیاهو در کنگره نه از طریق پروتکل‌های دیپلماتیک معمول، بلکه از طریق دفتر رئیس مجلس نمایندگان اعلام شود، «کمی غیرمعمول» است. پیشتر، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفته بود، نتانیاهو با عدم اعلام برنامه‌اش برای سفر به آمریکا به باراک اوباما، پروتکل‌های دیپلماتیک را نقض کرده است. به گفته ارنست اسرائیلی‌ها‌ مستقیم این موضوع را با دولت آمریکا مطرح نکرده‌اند.

باز شدن پای نتانیاهو به اختلاف کنگره و کاخ سفید بر سر ایران

به هر حال، این تحولات در حالی رخ می‌دهد که دولت آمریکا، روز گذشته بار دیگر خواستار عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در شرایط کنونی شد. به نوشته خبرگزاری کویت، دولت اوباما از کنگره خواسته، رأی‌گیری درباره طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازد تا ایران زمان کافی برای عمل به تعهدات خود‌ داشته باشد.

آنتونی بلینکن، معاون وزیر خارجه آمریکا در جریان یک جلسه استماع در سنا با بیان این مطلب گفته در طول زمان و هنگامی که ایرانی‌ها پایبند بودن به تعهدات خود را ثابت کردند، آمریکا در مسیر برداشتن تحریم‌ها علیه این کشور حرکت‌ و کنگره در این مرحله نقش ایفا خواهد کرد.
 

باز شدن پای نتانیاهو به اختلاف کنگره و کاخ سفید بر سر ایران

در ‌‌نهایت‌ در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «رویترز» دیدگاه آمریکا درباره نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، بنا به گفته مقامات وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا، با وجود برخی گزارش‌های منتشره، روسیه وارد قرارداد نفت در برابر کالا با ایران نشده و تحریم‌های ایران را نقض نکرده است.

بلینکن اظهار داشته: «دست‌کم تاکنون و در چهارچوب مذاکرات، آن‌ها همچنان یک شریک خوب به شمار می‌روند». به گفته وی، تحریم‌های وضع شده علیه روسیه بر سر ماجرای اوکراین، تأثیری بر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ نداشته است.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
اين قصه هسته اي سر دراز دارد!!!تا زماني كه كنگره امريكا مترسك اسراييل باشند آمريكا همچنان قادر به حل اين مسأله نيست.
باسلام آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتر شوروی (روسیه کنونی) از همه بدتر بنابراین باید به خدا توکل جست ودست به زانوی خود زد وبرای برخاستن گفت یادعلی
جنگ طلب ها در آمریکا وقتی کم می آورند به سراغ این مردک شرور ، نتایاهو می روند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست