بازدید 28186
همزمان با تحول در رقابت‌هاي انتخاباتي

استفاده انتخاباتي از بسيج برخلاف نظر صريح رهبر انقلاب

اين محافل قدرت با سازماندهي افراد منسوب به باند خود و برگزاري همايش‌های بزرگ و کوچک، همواره اظهار مي‌دارند که نظر رهبري در انتخابات بر کانديدايي خاص است. از جمله اين همايش‌ها، گردهمايي سه هزار روحاني مرتبط با يکي از نهادهاي نظامي و سخنراني حسين شريعتمداري و ذوالنور بوده است.
کد خبر: ۴۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳ 07 May 2009

در حالی که رهبر انقلاب در سخنرانی اول فروردین خود در مشهد، آشکارا ادعای حمایت ایشان از یک کاندیدا در انتخابات را جعل عنوان کردند و در دیدارهای خصوصی با دیگر کاندیداهای ریاست‌جمهوری بر موضع یکسان خود بنا بر قانون نسبت به همه کاندیداها تأکید کردند، بخشی از محافل قدرت با سوءاستفاده از امکانات سپاه و بسیج در هزینه کردن از جایگاه رهبری اصرار دارند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این محافل قدرت با سازماندهی افراد منسوب به باند خود و برگزاری همایش‌های بزرگ و کوچک، همواره اظهار می‌دارند که نظر رهبری در انتخابات روی کاندیدایی خاص است؛ از جمله این همایش‌ها، گردهمایی سه هزار روحانی مرتبط با یکی از نهادهای نظامی و سخنرانی حسین شریعتمداری و ذوالنور در حمایت از کاندیداتوری احمدی‌نژاد بوده است.

همچنین در بسیاری از نهادهای دولتی، مسئولان رده پایین بسیج ادارات و نهادها، آشکارا با نام بردن از کاندیدای خاص، مدعی حمایت رهبری از وی می‌شوند، در حالی که رهبر انقلاب، بارها و بارها از این نوع اظهارات، ابراز نارضایتی کرده‌اند؛ برای نمونه، «احمد ـ ب»، مدیر عقیدتی و نظارت یکی از بزرگترین دستگاه‌های اجرایی در تهران، در گردهمایی هفته گذشته نمایندگان بسیج ادارات وابسته، صراحتاً مدعی حمایت و نظر مساعد رهبر انقلاب نسبت به یکی از کاندیداها شده است، یا بسیج مدرسه معصومیه در قم، جلسه تحلیل انتخاباتی خود را با سخنرانی مهرداد بذرپاش، از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی دکتر احمدی‌نژاد برگزار کرد و محمد کوثری، فرمانده سابق لشکر 27 تهران و نماینده رایحه خوش خدمت نیز در پایگاه‌های شهری بسیج به سخنرانی‌هایی درباره انتخابات می‌پردازد.

این‌گونه اقدامات، علاوه بر آن که با هزینه کردن از جایگاه رهبری و عمل برخلاف نظر صریح ایشان که به لحاظ قانونی و شرعی با اشکالات عمده‌ای روبه‌روست، زمینه موضعگیری تند علیه نهاد مقدس بسیج را توسط برخی طیف‌های تندرو فراهم می‌کند و این در حالی است که همه کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری، نسبت به حفظ و صیانت از شجره طیبه بسیج،‌ تأکید دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
وقتي كسي خود و همفكرانش را عين حق پنداشت و ديگران را عين باطل طبيعي است كه همه ارزشها و قوانين را زير پا بگذارد .خرج كردن از مقام معظم رهبري ساده ترين كاري است كه انجام ميدهند ، اي كاش كسي به فكر مبارزه با اين بدعت بسيار خطرناك و مهلك باشد.
چهار شنبه گذشته هم فرمانده بسيج ... اصفهان در مسجد 7-8 اين شركت در يك رزمايش انتخاباتي! از آقاي احمدي نژاد همايت كرده و به كانديداي اصلاح طلب حمله كرد.
همه بایدپیرورهبرباشیم
اعلام موضع سیاسی "دخالت در سیاست" نیست و شما باید متوجه باشید که اگر سپاه و بسیج موضعی نداشته باشند نمیتوانند از انقلاب حراست کنند. هر وقت بسیج وارد بازی های انتخاباتی شد و کاندیدایی را حمایت تجهیزاتی و مادی کرد، این دخالت در سیاست خواهد بود. صرف داشتن موضع حامیانه نسبت به یک کاندیدا به هیچ وجه در هیچ کجای دنیا "دخالت در سیاست" مجسوب نمیشود.
این کار بی شرمانه هست. اگه رهبر اعلام هم نمیکردن این واضح هست که امکان نداره ایشون شخص مورد نظر خودشون رو اعلام کنن. خجالت داره والله...
با سلام
به عنوان یک بسیجی استفاده از این نیروی ایثارگر در رسیدن به اهداف شخصی برای هر پست و مقامی را برخلاف نظرات رهبر معظم دانسته و شخصاً از شرکت در اینگونه برنامه ها خودداری می کنم. آلوده کردن یک نهاد مردمی به اینگونه موارد برای آینده مملکت بسیار خطرناک و غیر قابل جبران خواهد بود. نقش ارتش در حکومت ترکیه را به خاطر بیاورید.
اينجانب يک سوال دارم و خواهشمندم به آن پاسخ دهيد سوال من اين است که : علي رغم تاکيد بر کفايت مديريت جناب آقاي مهندس موسوي در دوران هشت سال دفاع مقدس توسط آقاي خاتمي که طي بيانه اي بنفع آقاي موسوي از دور انتخابات دهم کنار رفته اند . چرا آقاي خاتمي رياست محترم جمهور قبلي در دوران هشت سال رياست جمهوري خود از آقاي مهندس موسوي بعنوان معاون اول و يا بعنوان يکي از وزراي کابينه خود استفاده نکردند تا از مديريت بالا و نظرات ارزشمند کارشناسي ايشان بطور مستقيم بهره مند شوند ؟
و يا اينکه در دوران هشت سال رياست جمهوري جناب آقاي هاشمي چرا ايشان از آقاي مهندس موسوي بعنوان معاون اول ( نخست وزير ) و يا بعنوان يکي از وزراي کابينه استفاده نشده است ؟
چرا امروز جناب آقاي خاتمي در کفايت و مديريت آقاي مهندس موسوي قلم دردست گرفته و حتي بنفع ايشان از دور انتخابات دهم کنار ميروند ؟ ولي در دوران رياست جمهوري خود که بالاترين قدرت اجرايي کشور طي هشت سال را داشته اند از وجود آقاي مهندس موسوي بعنوان معاون اول خود استفاده نکردند؟
بی خود به بسیج تهمت نزنید!
هرچند رای تمام بسیجی ها احمدی نژاد است اما ما ذره ای از امکاناتمان را برای حمایت او به کار نگرفته ایم چون کسی که خدا را دارد نیازی به مخلوقش ندارد
به نظر من هم رهبر انقلاب و هم مراجع عالیقدر باید این اقدامات ناصواب را حرام شرعی اعلام کنند تا راه را بر این افراد ببندند. واقعا هم حرام است. فقط باید اعلام شود. خواهش بنده از شما بزرگواران این است با استفتاء این موارد و پیگیری و اطلاع رسانی آن اقدام بسیار خداپسندانه ای که برای نجات ایران بسیار اساسی و مهم است را به سرانجام برسانید
با تشکر
همیشه مقام معظم رهبری در بیانات خود اعلام کرده اند که مردم به هر کاندیدایی رای دهند نظام با وی کار می کند.
کسانی که مقام رهبری که رکن نظام ماست را به نفع خود مصادره می کنند بزرگترین ظلم را در حق ایم مقام انجام می دهند.
امیدوارم مسولین با زکاوت و دور اندیشی جلوی این حرکات مخرب را بگیرند.
اي كاش مدعيان پيروي از امام(ره) يك نگاهي به وصيت نامه ايشان بياندازند.(توصيه ايشان به نيروهاي نظامي و انتظامي به عدم مداخله در بازيهاي سياسي و عواقب آن). واي اگر بيايد. يا علي(ع)
به نظر من با این اوصاف انتخابات تشریفاتی میشود!!!باید دلسوزین انقلاب بصورت جدی وارد عمل شوند و برخورد کنند.
بسیج چشم بینای و گوش شنوای انقلاب اسلامی می باشد.
یقینا این چشم خوب می بیند و خوب می شنود
بسیجیان باید خودشان عاقل باشند و بازیچه دست این و آن نشوند. پیشنهاد می کنم یه سری به وصیتنامه امام بزنند و از رهنمودهای ایشان بهره بگیرند.
مطمئن باشيد نتيجه عكس ميده
مردم اگه بدونند نظام رو يك نفر نظر داره
برعكس عمل مي كنند!
دروزارت ... نیز 2 هفته قبل بسیج وزارت با تشکیل همایشی نیز اینگونه عمل کرد
جای تاسف دارد که از دست آوردهای با رزش و گرانقیمت این انقلاب که با جان فشانی این ملت بدست آمده به این راحتی بازی میکنند. چرا برای رسیدن به قدرت بعضی افراد حاضرند از ارزشهای دینی و ملی و بویژه مقام معظم رهبری مایه بگذارند و وجه این ارزشها را مخدوش کنند ای کاش مقام معظم رهبری با این افراد با شدت بیشتری برخورد میکرد و آنها را سرجایشان می نشاند . ای کاش برادران و خواهران بسیجی نمیگذاشتند از آنها بعنوان نردبان ترقی استفاده شود و با مشتی آهنین آنها را بیدار میکردند و به آنها نشان میداند بسیج امروز همان بسیج دوران دفاع مقدس است و بی منت در خدمت ملت و رهبری است نه در خدمت افراد برای رسیدن به قدرت.
شعار اطاعت از رهبري بسيار آسان است ولي مرد ان است كه در مرحله عمل بدان پايبند باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی