بازدید 50149

برای کسانی که بخواهند خدمت ‌بخرند، وام پرداخت می‌شود؟

همان گونه که ‌گفته شد، جوانب آن سنجیده شده است؛ اما ما پیشنهادهایی در این باره ‌داریم و می‌شود برای آن تدبیری کرد؛ برای نمونه، می‌توان امکاناتی ‌فراهم آورد تا افرادی که این شرایط را دارند، از آنها استفاده کنند. البته در پیشنهادها آمده که برای این افراد بعضی تسهیلات و وام‌هایی نیز در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۴۶۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶ 15 January 2015
برای کسانی که بخواهند خدمت ‌بخرند، وام پرداخت می‌شود؟طرح خرید خدمت سربازی نخستین بار در سال ۱۳۷۰ از سوی شورای عالی امنیت ملی برای مشمولان غایب داخل و خارج از کشور به تصویب رسید و با اجرای آن، بسیاری از جوانان توانستند از این طرح استفاده کنند و ‌مانع سربازی را از سر راه زندگی خود بردارند، ولی بسیاری هم توان‌ پرداخت این پول ‌را نداشتند و همین‌ مسأله چالشی شد برای نظامی که عدالت، یکی از شعارهای اصلی آن است!

به گزارش «تابناک»، اما این طرح جنجالی در اواخر دهه هفتاد متوقف شد و آخرین سالی که تعدادی توانستند با پرداخت پول کارت پایان خدمت دریافت کنند، سال ۷۹ بود؛ البته در سال‌های ۷۸ تا ۷۹، ۳۶۰ هزار نفر سربازی خود را نیز خریدند.

بنا بر این گزارش، ‌کسانی که دوره سربازی را نگذرانده باشند از حقوقی مانند‌ گرفتن گواهی‌نامه، پاسپورت، حق استخدام در مراکز دولتی و کاندیدا شدن در مجلس و شورا‌ها محروم هستند.

اما با همه اینها داستان کارت‌های پایان خدمت فوتبالیست‌ها، بحث کارت پایان خدمت را به صدر اخبار آورد. این مسأله که اکنون نیز‌ هستند افرادی که از راه‌هایی جز سربازی رفتن، کارتِ حیاتی پایان خدمت به دست می‌آورند، این پرسش را در میان دولتمردان مطرح کرده که چرا قانون فروش خدمت سربازی دوباره اجرایی نشود؟ البته در این باره به تازگی اعلام شد که دولت طرحی به مجلس ارائه کرده تا بتواند با فروش خدمت سربازی درآمد کسب کند.

اما اعلام این خبر که منجر به شایعه طرح فروش دوباره خدمت سربازی شد، واکنش‌های مردم را در پی داشت. کسانی که توانایی پرداخت پول را دارند خرسند شدند و کسانی که باید به دلیل ‌نداشتن توان‌ مالی دو سال راهی پادگان شوند، حسرت خوردند؛ اما این طرح شامل افراد محدودی می‌شود. مشمولانی که دوره فرار از خدمت را تا ده سال طول داده باشند.

این گزارش می‌افزاید: در این طرح پیش‌بینی شده مشمولانی که بیش از ده سال غیبت دارند با پرداخت ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان کارت پایان خدمات دریافت کنند. به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور اجرای عدالت، تصمیم گرفته شده بنا بر لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ مشمولینی که بیش از هشت  سال غایب و سن آن‌ها حداقل ۲۷ سال و حداکثر ۵۰ سال است و همچنین کارایی لازم ‌برای نیروهای مسلح را نداشته باشند یا خدمت آن‌ها در کنار سایر سربازان روحیه آن‌ها را خراب می‌کند، می‌توانند  با پرداخت جریمه تعیین تکلیف شوند.

دکتر احمد رضا دستغیب در این باره می‌گوید : بحث خرید خدمت سربازی از سوی دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ گنجانده شده است؛ اما چون این پیشنهاد از سوی ستاد کل مطرح شده ما نیز در کمیسیون آن را بررسی می‌کنیم‌ و به همین دلیل، نظرات ستاد کل برای ما مهم است و پیشنهادهایی در کمیسیون به تصویب خواهد رسید که در ستاد کل نیز تصویب شده باشد.

وی گفت: برای ‌ایجاد این هماهنگی، چند نفر از همکاران‌ مداوم با ستاد کل در ارتباط خواهند بود، البته ‌هم‌اکنون پیشنهادهایی در لایحه وجود دارد‌ و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تأیید شده است، ولی شاید پیشنهادهای بعدی‌ در جریان بررسی لایحه به کمیسیون بیاید که باید مورد تأیید ستاد کل باشد.

وی در این باره ادامه داد: پیشنهادهایی که در این خصوص بوده، معمولا عمومی هستند؛ برای نمونه، برخی پیشنهاد کاهش سال را داده‌ یا دوره غیبت را کاهش داده‌اند و یا برخی برای تأمین منابع پیشنهادهایی ‌داده‌اند که ‌مرحله به مرحله ‌باشد، برخی برای منابع تحصیل شده از این محل، هزینه‌هایی را تعریف کرده‌اند، به هر حال پیشنهادها در این خصوص زیاد است و کمیسیون در حال بررسی آن‌هاست. ما پیشنهادهای جدید را با همکاری ستاد کل بررسی خواهیم کرد، چون این کار جزو اختیارات این ستاد است و باید در حوزه فرماندهی کل قوا در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به اینکه دولت به چه منظور این پیشنهاد را در بودجه آورده است، گفت: ما انگیزه دولت را از این کار نمی‌دانیم، این هم یکی از بند‌هایی است که در ‌لایحه بودجه سال ۹۴ آمده ‌و کمیسیون هم مانند دیگر موارد، ملزم به بررسی آن است.

این نماینده گفت: جوانب گوناگون این کار در ستاد کل دیده ‌و بررسی‌های لازم شده است، سنی هم که برای این گذاشته شده است به نظر منطقی می‌آید.

وی در‌باره اینکه گفته می‌شود اجرای این مصوبه اجحاف در حق طبقه محروم جامعه است گفت:‌‌ همان گونه که ‌گفته شد، جوانب آن سنجیده شده است؛ اما ما پیشنهادهایی در این باره ‌داریم و می‌شود برای آن تدبیری کرد؛ برای نمونه، می‌توان امکاناتی ‌فراهم آورد تا افرادی که این شرایط را دارند، از آنها استفاده کنند. البته در پیشنهادها آمده که برای این افراد بعضی تسهیلات و وام‌هایی نیز در نظر گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۱۸۶
انتشار یافته: ۷۹
سربازی با وام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی عذر میخوام! خیلی...
به نظر بنده اشکالی ندارد که سربازی را بفروشند اما بشرط انکه پول انرادر قالب افزایش حقوق سربازان به انهای که به خدمت میروند بپردازند اگر این حقوق خوب باشد میتواند به مقدار بسیار زیادی هم از بیکاری مزمن بکاهد .
یک تشویق اساسی‌ برای فرار از سربازی....
سلام ی 10میلیون تومن بهم وام بدید از سربازی اومدم بیکارم ...تازه کلی هم خندیدم..!!!
این مسئله دیگه داره به جاهای مسخره میکشه!!
وام برای خرید خدمت!!!
اگر میخواهیم عدالت برقرار بشه مشمولان بدون استصناع همه باید به سربازی برن
سربازی هم قسطی شد مبارکه!!!!!!!!!!
احتمالا بچه های اقا زاده ها به سن خدمت رسیدن.
این امر اهانت به جامعه هستش. مخالف این طرح هستم
آخه چرااااا؟
کسی که خلاف قانون عمل کرده و سربازی نرفته باید براش وام تهیه کرده که سربازی نره!!!!دقیقا کجاش عدالته .اونهای که سربازی رفتن چی میشه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخه یه جوونی که 10 سال امکان استخدام و بیمه و کار کردن و گواهینامه و زندگی و ازدواج نداشته، از کجا توان پرداخت 20 میلیون تومان رو داره؟ اون هم در این شرایط سخت گرانی و تورم. یکمی انصاف داشته باشید. با این مبلغ دیگه اصلا قدرت ازدواج و تشکیل زندگی رو نخواهیم داشت.
والله چقدر مسخره است از خدمت اجباری غیبت وفرار کنی بعدهم بهت وام وتسهیلات بدن برای خریدن ش .....
عدالت‌به‌معنی‌‌واقعی‌.ادم‌فقیر‌بره‌سربازی‌‌پولدار‌
همه باید سربازی بروندونمی شود که پولدارها نروند
اگر همون پولی که پولدارها باهاش سربازی رو میخرن به سربازها میدادن (حقوق برجی یک میلیون)، سیل سرباز به پادگانها جاری میشد.
به این وطن دوستان عزیز که از خدمت اجباری فرار کردند به جز وام مدال شجاعت و شهامت هم بدید - واقعا حق شون هست .
خدا کنه وام پرداخت کنند اما خواهشاً کم بهره باشه که بازپرداختش سنگین نباشه. طوری نباشه که ما که 12 سال انواع محرومیت و رنج و سختی رو تحمل کردیم ، مبجور بشیم از حالا که 37 سالمونه تا آخر عمرمون هم قسط بدیم. با تشکر.
تروخدا یا سن رو کمتر مپکنین
یا برای متاهل ها حداقل ین رو پایین بیارین
با کارمزد چندرصد
ینی چی روحیه سرباز ها پایین میاد.خب همه این افرادو بیارن تو یه پادگان جداگانه به خدمت بگیرن. ببین لابی فوتبالیستا تا کجا نفوذ داره.اصلا هم انگیزه مادی پشت طرح نیست.
کاش یکی هم به فکر اونایی بود که خلاف قانون عمل نکردن! این واقعا مسخره هست که کسی که غیبت داره میتونه بخره ولی کسی که مثلا دانشجو بوده نمیتونه بخره
جالبه کسی که رفته دکتری خونده و پدرش تو دانشگاهها دراومد باید بره خدمت بعد کسی که فرار کرده وام هم بهش میدن تا از خدمت فرار کنه تازه مدت خدمتم برا بقیه زیاد کردن که جور نرفتن اینها رو بکشن.تشکر ویژه ای میکنم از این همه عدالت
این خیلی بی عدالتی میشه برای کسانی که رفتند سربازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
کدوم وام تو هم باور کردی. وام ازدواج خ میدن که این وام رو بدن. منظور تابناک این بود که پول دارها راحت میشن. ای کاش همون ماجرای سرباز حرفه ای اجرا بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
پولش میره تو بیت المال خرج سربازی رفته ها میشه !
اقا من فوق لیسانسم و هیچ غیبتی هم ندارم و تازه 5 ماه هم قبل از فوق لیسانس خدمت کردم. الان 29 سالمه. میخواهم بخرم. چی کار کنم؟؟ حتما باید خلاف میکردم. غیبت میکردم 8 سال، میرفتم توو بازار بار خودمو میبستم تا بتونم بخرم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
ولی اونی که 8 سال غیبت داره که علم لدنی نداشته که قراره سربازی رو با این شرایط بفروشند
بعد كي قراره برا يه جوون هيجده نوزده ساله ضمانت وام كنه؟!
پاسخ ها
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
کسی که هجده سالشه که غیبت نداره که بخواد بخره
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
خوش تیپ مثل اینکه نگرفتی قضیه چیه؟!
19-18 ساله که 8-10 سال غیبت نداره!!
نظر من اینکه برای هر کدومشون یک نوشابه باز کنیم بهشون بدیم تا اینقدر بهشون بد نگذره ):
موقع آن نرسیده که این مشکل را برای همیشه حل کنند؟

فهم این مسئله که خدمت اجباری که عامل تحمیل هزینه گزاف بر دوش دولت و ایجاد درد سر یرای جوانان این کشور هستش خیلی کار سختیه؟!

تا کی میخوان از قانون 80 سال پیش تبعیت کنن؟
پاسخ ها
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
هیچ هزینه سنگین بر دوش دولت نداره..کجا یه کارگر بدبخت تو سری خور با برجی 60 هزار تومن پیدا می کنند
ای کاش از نماینده ها میخواستید راجع به دانشجویان هم که سن 27 سال به بالا دارند هم پیشنهاد بدن.به خدا من تک پسرم 27 سالمه و خانوادم خیلی به من وابسته شده .این سالهای آخر بابت تحصیل هزینه های زیادی رو به خانوتده تحمیل کردم واقعا الان رفتن به سربازی برام یه کابوس شده.لطفا اطلاع رسانی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
منم بچه محلا بهم وابسنه هستن
اگه برم همشون معتاد میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
ببخشید شما تا آخر میخای ور دل مامانت بمونی؟ ما که رفتیم چی؟ خون تو از ما رنگین تره؟!
خدایا شکر که در کشور ما اینقدر عدالت هست که برای اینکه سربازان فراری مشکلشون حل بشه، قانون خرید میذارن، و بعد هم وام هم بهشون میدن که طفلی ها اذیت نشن!!!

توی کشوری که 5 میلیون وام ازدواج به جوان ها نمی دن، 50 میلیون وام به فراری ها می دن.
ایا این عدالته؟؟؟ ایا دولت به من هم که سربازی رفتم حاضره 50 میلیون وام بده. من که قانون رو رعایت کردم؟؟
من پشیمونم از اینکه دو سال وقت خودم رو تلف کردم. من پشیمونم از اینکه قانون رو رعایت کردم. من پشیمانم. چرا عمر خودم را هدر دادم؟؟
ایا دولت مشکل بیکاران رو حل کرده که به فکر حل کردم مشکل فوتبالیست های و پولدارن افتاده؟ عدالت اینه؟؟؟
اقا من 24 ساله فوق لیسانس روابط بین الملل 1 سال متاهل هستم من چه جوری زنمو ول کنم الان برم 2 سال خدمت از طرفیم کارم نمیدن تا سربازی نری شما یه راهی جلومون بزارید تو این لایحه یه فکریم برا ما کنید که وقت زندگیمونو گذاشتیم برا درس
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
شما که با سربازی مشکل داشتی چرا ازدواج کردی ؟ مگه وقتی که داشتی ازدواج میکردی نمیدونستی که باید بری سربازی ؟ عجبا !
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
خب نرو خدمت. غیبت کن بعد ده سال میتونی وام بگیری و بخری!!!!!!!!!!!!!
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
خوب دیگه اشتباه کردی ازدواج کردی ...اما دیر نشده بچه دار شو البته در حدود 5 یا 6 تا ان شاا...مشکلت حل میشه
من فقط یک سوال دارم
اونی که غیبت کرده و مرتکب جرم شده میتونه با پرداخت جریمه سربازیشو بخره
بعد اونوقت کسی که درس خونده و تحقیق و پژوهش کرده جهت تشویق بدون حق خرید باید 24 ماه خدمت کنه؟
سوال اینجاست این عدالته؟
پاسخ ها
منبع موثق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
برادر میلاد زیاد نگران نباشید.این طرح تصویب نخواهد شد.
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
مهم اینکه تو این مملکت درس و...ارزش نداره...اگه بجای درس خوندن دنبال دلالی رفته بودی الان سربازی هم نمی رفتی بچه و نوه هات البته نمی رفتند
سلام علیکم
1) طرح فروش دوره سربازی موضوعی مهم و قابل بررسی کارشناسی می باشد
2 ) اجرای این طرح برای افراد غایب بالای 8 سال کاملا غیر کارشناسی و حرفه ای و عدالت هست و یعنی حمایت از تخلف در جامعه در هر سطحی .
3 ) بهتر است در طرح جامع بر اساس سطح تحصیلی افراد تصمیم گری شود ( مثلا برای افراد با تحصیلات عالی این اقدام لازم و ضروری هست )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
فقط سن مثلا 27 ساله ها میتونن مثل خیلی از کشورها که 27 ساله ها معافن.در کل چرا حرفه ای نشه. حالا چه فرقی میکنه یک 27 ساله غایب ناتوانه ولی یک 32 ساله که غیبت نداره توان جسمی بالایی داره؟!
لطفا بحث افراد تحصیلکرده ی27 سال به بالا که دارای غیبت موجه هستند و طبق گفته صاحب نظران، توانایی کافی و مناسب برای خدمت ندارند را نیز در این مصوبه بگنجانید.باتشکر
با سلام و خسته نباشید ، واقعا از همتون ممنونیم همه ما سربازانی که به فکر ما هستید.خواهشا یه لطفی کنید که بتونیم وام بگیریم و مشکلمان که ده سال به خاطرش محرومیت کشیدیم ،حل شود.خیلی ممنونم.واقعا ممنونیم.
پاسخ ها
سرباز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
مثل بقیه بچه ها مردم خدمت می کردی تا مشکل نداشته باشی
تور ور خدا یکی منو توجیه کنه!!!
من الان 27 سالمه، دکتری تخصصی رو هم دارم تموم میکنم وچند ماه دیگه سربازم!!! اما یه روز هم غیبت نداشتم، در واقع فرار نکردم، قانونی بوده، معافیت تحصیلی داشتم.
حالا چرا من کارایی لازم ‌برای نیروهای مسلح را "دارم" یا خدمت من در کنار سایر سربازان روحیه آن‌ها را خراب "نمی‌کند"؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
27 سالته داری دکترا رو تموم میکنی؟
حداقل باید 28 رو داشته باشی ها!!! 18 سالگی دانشگاه قبول شی، 4 سال کارشناسی، 2 سال ارشد و 4 سال دکترا میشه 10 سال که با 18 سال میشه 28 سال. تازه اگه بدون وقفه اومده باشی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
عزیز دل شما دکترا گرفتی برای خودت! درآمدت رو به ما که نمیخوای بدی این کشور مال تنها من نیست که! مال تو هم هست و اگر من موظف میشم خدمت مقدس انجام بدم شما هم موظف هستی خدمت مقدس انجام بدی حالا فوقش ما پست میدیم تو میری وزارت دفاع توجیه شدی؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
اتفاقا حضور افرادی مثل شماها برا بقیه سربازا باعث افزایش روحیه هست.چون نگا میکنن میبینن دکتر مملکت هم میاد سربازی.کلا این قانون برا بچه مثبتا نیس.برو به فکر خلاف باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
چرا از طرح سربازی و سرباز مدرسی استفاده نکردی؟!
چقدر خوب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
شما فرق غیبت و معافیت تحصیلی رو می دونی ؟
من بخاطر یک ماه غیبت ثبت نام دانشگاه رو کنسل کردن .....
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
چقدر خوب که حق بچه ها مردما پایمال کردند...
به نظر من قانون باید طوری تصویب بشه که همه افراد 27 سال به بالا بدون قید غیبت خدمتشونو بخرن!
چون به قول سردار کمالی کارایی لازم رو برای انجام خدمت ندارن!
آفایون
لیسانس 4 سال
فوق 2 سال
باید 24 سالگی فارغ بشین
....
ماشاله همه نخبه با 30سال سن
تابناک جان
چه خوب بود صدای ما که بالا 27 سالمونه ولی تا حالا درس خوندیم و غیبت غیرقانونی نکردیم رو به گوش نماینده ها می رسوندی. یا یه خبر کار می کردین.
موارد زیر جهت حل مشکل سربازی پیشنهاد می گردد.
1- خدمت سربازی به صورت اختیاری باشد.
2- به افرادی که داوطلبانه به خدمت می روند حقوق ماهیانه ای معادل یک درجه دار پرداخت گردد.
3- فقط کسانی مجاز ورود به آموزشکده گروهبانی و یا دانشکده افسری باشند که کارت پایان خدمت سربازی در اختیار داشته باشند.
4- برای اشتغال در ارکانهای دولتی امتیازی برای دارندگان خدمت سربازی منظور نمایند.
من ٢٧ سالمه و خدمت نرفتم و غايبم شايد درس نخوندم اما همه اين سالهارو كار كردم و خرجي خونواده دادم الانم واقعا ميخوام بگم شما دوستاي گلم كه انتقاد ميكنين خوبه كه همهچي رو بسنجين
با این شل کن سفت کنها دیگه کسی حاضر میشه بره سربازی !!!؟ چه فکری میکنن آقایون همان زمانی که طرح فروش خدمت فعال بود چقد به لحاظ اجتماعی ضربه زد ! آنهائی که میرفتند سربازی یا به عبارتی مجبور به رفتن به سربازی بودن احساس حقارت و سرخوردگی میکردند این عدالت است !؟
از وقتی این اخبارو شنیدم دیگه نمیخام برم سربازی.چون با این اوضاعی که نفت داره دو سه سال بعد برای 4 سال فراریا هم این قانونو میذارن.روحانی مچکریم
با سلام
خدمت سربازی حرفه ای، انتخابی از بین داوطلبان با حقوق بسیار بالا و برای مدت ۵ سال روشی است که هم دولت را از هزینه های بالا و کیفیت پایین سربازی رها میکند و هم عمر و وقت افراد صرف کارهای مفید تر با بهره وری بیشتر در اختیار کشور قرار میگیرد.
میتوان از افرادی که به خدمت نمی روند در صورت استخدام در یک مدت زمان خاص درصدی از حقوق را که آنهم بر اساس کارشناسی مشخص میشود دریافت نمود و به حساب ارتش یا سپاه واریز نمود تا هزینه های پرداختی به پرسنل استخدامی سرباز تامین گردد. زمان خدمت نیز بعنوان سابقه کار منظور شود.
فروش سربازي خيلي كار درستيه
اولا سربازی مانع زندگی نیست بلکه یک فرصت است دوما برابر آیه قران آدم باید یا با مالش جهاد کنه یا با جانش . بحث بی عدالتی هم معنی نداره ،از قدیم وندیم هر کی پول بیشتری داشته راحت زندگی کرده .قرار نیست سطح زندگی همه مساوی باشه
دوستان کمبود بودجه دارن میخوان این رو امسال این مدلی برطرف کنن.از طرفی وام هم میدن و با وام از ملت دو برابر پول میگیرن.16 درصد سود وام و اصل پول هم که گرفتن!!
این بی عدالتی که کسی که 8سال غیبت داره بتونه سربازی شو بخره ولی کسی که تو این 8 سال داشته درس می خونده (تحصیلات تکمیلی) و کمتر از 8 سال غیبت داره با مدرک بالاتر در حالیکه می تونه بیشتر به کشور خدمت کنه باید بره سربازی؟؟!!!
واقعا خرید سربازی در حق کسانی که 2سال از عمرشان را در مناطق محروم ومرزی گذراندند ظلم است.
ازین قانوناس که یه مدت اجرا میشه بعد که مشکل "بعضیا" حل شد متوقف میشه.
زیاد حرص نخورید کسی به فکر من و شما نیس
بچه ها لطفا به سايت دكتر دستغيب بريد و نظرات و مشكلاتتون رو براي ايشون بگيد

http://www.drdastgheib.com
محمد 24 ساله تو بابا جون خرجتو میده نگران نباش
خیلی وقت پیش باید خدمت اجباری لغو میشد،اگر اختیاری باشد و حقوق و مزایای شایسته بدهید این همه وقت خودتون و عمر دیگران رو هدر نمیدید
همه نیاز مملکت ما آدامس نیست!
با سلام پولدارها هیچ وقت سربازی نمی روند همان بهتر که خدمتشان را بخرند و پولشان را به سربازهایی که تمکن مالی ندارند بصورت حقوق پرداخت کنند
خداخیرشون بده اگه وام بدن هرچ زودتراعلام کنن ماهم بتونبم بخریم الان نزدیک چهل سالم است باپنج تابچه بیکارم شایدفرجی بشه یه کاری گیرم بیاد
باسلام
اول اينكه بگم من سربازي رفتم پس فكر نكنيد دارم طرف مي گيرم
بسيار طرح خوبيه واسه هموطنان عزيزم
حالا به هر مشكلي كه نتونستن به خدمت برن
و خيلي ها كه نظر دادن يطوراي بصورت عُقده نظر دادن كه واقعن واسشون متاسفم
و از تمام كساني كه اين طرح رو اجرا كردن كمال تشكر و قدر داني رو دارم
باسلام اتفاقا اگه وام بدن خیلی خوبه شوهرمن سربازی نرفته قسط داریم وام داریم بچه داریم سربازی بره ازکجابیارم اقدام خریدکردیم 15ملیون پول میخواد نداریم ازکجابیاریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست