بازدید 19840

زن جوان، اسير 4 مهاجر افغان

مهاجران افغان در اصل به افراد بي هويت معروف هستند و در سالهاي اخير اين افراد پس از جمع آوري از طريق مرزها از کشور خارج شده متاسفانه بار ديگر به صورت قاچاق وارد کشور شده اند.
کد خبر: ۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۶ 10 January 2008
4مهاجر غيرقانوني که با ربودن يک زن کارگر در حاشيه تهران ، او را مورد آزار شيطاني قرار داده و از او فيلم و عکسهاي غيراخلاقي تهيه کرده بودند، از سوي ماموران انتظامي دستگير شدند.

چندماه پيش شاهد انتشار يک فيلم غيراخلاقي مربوط به يک دختر دانش آموز بوديم که در يکي از شهرهاي شرقي کشور از سوي چند جوان افغان در ميان التماس ها و مقاومت هاي دختر جوان مورد تجاوز قرار گرفت و با بلوتوث شدن اين فيلم ، موجي از خشم و نفرت بينندگان اين فيلم را فرا گرفت و بسياري از آنها در تماس با رسانه ها از مسوولان درخواست کردند با متجاوزان به نواميس مردم برخورد قاطع صورت گرفته و اجازه داده نشود، مهاجران غيرقانوني به حقوق مردم تعدي کنند. اگر چه ماموران انتظامي پس از تلاش گسترده خود موفق به دستگيري متجاوزان افغان شدند، اما هيچگاه گزارشي از محاکمه و مجازات آنها منتشر نشد و شايد به دليل موج احساساتي که جامعه را فراگرفته بود، ترجيح داده شد در اين ارتباط سکوت معناداري حاکم شود تا اين موج فروکش کند.

تکرار يک تراژدي
هنوز چند ماه از وقوع اين حادثه دلخراش نگذشته است که بار ديگر اتفاق مشابهي اين بار در يکي از شهرک هاي اطراف تهران روي داد و 4 جوان افغان با تهديد و حمله به يک زن جوان که به عنوان کارگر قصد رفتن به يک کارگاه را داشت ، وحشيانه او را مورد تعدي قرار دادند.

رضا جعفري ، معاون دادستان تهران با اشاره به اين حادثه تکان دهنده به «جام جم» گفت: صبح ديروز ماموران گشت انتظامي در حوالي يک شهرک در جنوب تهران با مشاهده زن جواني که لباس کافي به تن نداشت و هراسان و مضطرب در حاشيه يک خيابان در حال دويدن بود، او را متوقف کردند، زن جوان در حالي که وحشت زده بود خطاب به ماموران گفت: کارگر توليدي در شهرک هستم و ساعتي پيش 2 جوان افغان با سد کردن راه عبور من با تهديد چاقو مرا داخل يک کارگاه و آلونکي در اين محل منتقل و به اتفاق 2 نفر ديگر پس از ضرب و شتم مورد آزار و اذيت قرار دادند و از اعمال حيواني خود فيلم تهيه کردند.
زن جوان گفت: پس از 2 ساعت با زحمت و جا گذاشتن لباسهايم از محل فرار کردم.
معاون دادستان تهران افزود: به دنبال اين اظهارات ، ماموران با راهنمايي زن جوان وارد آلونکي در کارگاه شدند و 4 جوان افغان به نام هاي حفيظ و ابراهيم که برادر هستند و دو نفر ديگر به نامهاي احمد و رهنما را دستگير و در بازرسي از محل و بررسي تلفن هاي همراه آنها، تصاوير غيراخلاقي تهيه شده از اعمال شيطاني و مقاومت زن جوان را کشف و ضبط کردند.

دستور تحقيقات
جعفري تصريح کرد: با توجه به ابعاد تکان دهنده اين پرونده، دستور قضايي لازم براي تحقيق از متهمان دستگير شده صادر شد و آخرين بررسي ها حاکي است که اين متهمان فاقد مجوز قانوني براي حضور در کشور و به کارگيري از سوي کارفرماي خود بوده اند.معاون دادستان در ادامه گفت: مهاجران افغان در اصل به افراد بي هويت معروف هستند و در سالهاي اخير اين افراد پس از جمع آوري از طريق مرزها از کشور خارج شده متاسفانه بار ديگر به صورت قاچاق وارد کشور شده اند.

بيشترين جرايم
جعفري در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در چند سال گذشته جرايم بسياري از سوي مهاجران افغان صورت گرفته است و علي رغم ممنوعيت اشتغال باز هم شاهديم برخي کارفرمايان اقدام به استخدام اين افراد کرده و عمدتا با اين رفتار خود قانون ستيزي مي کنند.
وي اضافه کرد: برخي از جرايم مربوط به اتباع افغان که در نوع خود موجب جريحه دار شدن احساسات عمومي جامعه مي شود، قابل اغماض نيست و اعمال مجرمانه آنها در اصل امنيت کشور را با مشکل مواجه مي کند که بايد دراين خصوص تصميم جدي اتخاذ شده و اجازه داده نشود اين افراد بي هويت پس از ارتکاب جرم بلافاصله از همان مسيري که وارد کشور شده اند، متواري شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
باید دستگاه محترم قضایی افراد متجاوز را به سرعت دادگاهی و حکم آنانرا در محل جرم اجرا نماید و همچنین کارفرمای افراد مذکور را علاوه بر برخوردهای قانونی به پرداخت جریمه سنگین در حق فرد مورد تعدی محکوم نماید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار