بازدید 14902
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای یک مقام نظامی آمریکایی درباره موضوع هسته‌ای ایران

تلاش ایران و آمریکا برای یافتن راهی جهت سرعت بخشیدن به مذاکرات هسته‌ای، تأکید ظریف بر محدود بودن گفت‌و‌گوهای ایران و آمریکا به موضوع هسته‌ای، بازتاب سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره نیازهای هسته‌ای کشور و ادعاهای رئیس ستاد ارتش آمریکا درباره موضوع هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۶۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 12 January 2015
ادعاهای یک مقام نظامی آمریکایی درباره موضوع هسته‌ای ایرانتلاش ایران و آمریکا برای یافتن راهی جهت سرعت بخشیدن به مذاکرات هسته‌ای، تأکید ظریف بر محدود بودن گفت‌و‌گوهای ایران و آمریکا به موضوع هسته‌ای، بازتاب سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره نیازهای هسته‌ای کشور و ادعاهای رئیس ستاد ارتش آمریکا درباره موضوع هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ادعاهای یک مقام نظامی آمریکایی درباره موضوع هسته‌ای ایران

به گزارش «تابناک»، با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، بخش عمده‌ای از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران به این موضوع اختصاص یافته است.

در این زمینه، روزنامه «گاردین» اظهارات وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که از تلاش برای سرعت بخشیدن به روند مذاکرات هسته‌ای سخن گفته است. این روزنامه به نقل از محمد جواد ظریف می‌نویسد، در جریان دیدار دیپلمات‌های ایران و آمریکا در ژنو که روز چهارشنبه انجام خواهد گرفت، دو کشور در پی یافتن راه‌هایی برای تسریع مذاکرات برخواهند آمد. به گفته ظریف، هدف از دیدار هفته جاری وی با کری، بررسی این موضوع است که آیا می‌توان مذاکرات را رو به جلو هدایت کرد یا خیر؟

ادعاهای یک مقام نظامی آمریکایی درباره موضوع هسته‌ای ایران

اما خبرگزاری «ترند» بخش دیگری از سخنان ظریف را بازتاب داده که تأکید کرده، گفت‌و‌گوهای پیش روی میان ایران و آمریکا، منحصراً به موضوع هسته‌ای مربوط خواهد بود. در همین حال، وزیر خارجه ایران اشاره کرده که به جز گفت‌و‌گو با آمریکا، طی روزهای آینده مقامات روس و چینی نیز برای گفت‌و‌گو درباره موضوع هسته‌ای به ایران سفر خواهند کرد.

پس از طرح مسائل مربوط به موضوع هسته‌ای، ظریف به واقعه تروریستی اخیر در فرانسه اشاره ‌و بر ضرورت اتحاد بین‌المللی برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری ـ‌‌ همان گونه که روحانی در سال ۲۰۱۳ بیان نموده بود ـ تأکید کرده است.

ادعاهای یک مقام نظامی آمریکایی درباره موضوع هسته‌ای ایران 

در این میان، شماری از مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی، از جمله «الاخبار» لبنان، اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را مورد توجه قرار داده و از تأکید ایران بر ضرورت توسعه غنی‌سازی اورانیوم سخن گفته‌اند.

الاخبار می‌نویسد، روز گذشته و در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای،‌ علی اکبر صالحی بر نیاز ایران به افزایش غنی‌سازی اورانیوم تأکید کرد‌. به گفته وی، ایران تا هشت سال آینده به دوازده برابر بیش از میزان کنونی اورانیوم غنی شده نیاز خواهد داشت و تولید اورانیوم غنی شده باید از ۲.‌۵ تن به ۳۰ تن برسد. وی اشاره کرده که با این حال، کشورهای غربی، خواستار کاهش تعداد سانتریفیوژهای ایران هستند.
 

ادعاهای یک مقام نظامی آمریکایی درباره موضوع هسته‌ای ایران

در ‌‌نهایت‌ در مطلب دیگری در همین موضوع، خبرگزاری کویت، اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را بازتاب داده که ادعاهایی را درباره موضوع هسته‌ای ایران مطرح کرده است. این خبرگزاری می‌نویسد، به عقیده مارتین دمپسی، در صورتی که دیپلماسی شکست بخورد و ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند، این اقدام یک «ریسک غیر قابل پذیرش» برای آمریکا و منطقه خواهد بود.

وی گفته، آمریکا از توانایی نظامی لازم برخوردار بوده و آمادگی خود را نیز حفظ می‌کند تا در صورت نیاز، نسبت به از میان بردن یا به تأخیر انداختن برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی