بازدید 4198

داعش در خط مقدم آغاز جنگ صلیبی

کد خبر: ۴۶۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 10 January 2015
غائله حمله تروریستی به یک مجله فکاهی در پاریس و حوادث بعد از آن منجر به کشته شدن 20شهروند فرانسوی شد.اگرچه این ماجرا در نهایت با کشته شدن تروریست‌های تکفیری پایان یافت اما این اتفاق کابوس بازگشت تروریست‌های تکفیری داعش و احتمال جنگ قدرت آنها با القاعده در اروپاوآمریکا، غرب را در وحشت از عملیات های مخوف تروریستی فرو برده است.

حوادث تروریستی چند روز اخیر پاریس،فرانسه را به عنوان نخست رسانه‌های جهان تبدیل کرده است. صبح روز چهارشنبه و به فاصله 15 دقیقه از انتشار کاریکاتوری از ابوبکرالبغدادی،رهبر تروریست‌های تکفیری داعش که به نوعی اسلام را نیز هدف قرار داده بود؛2تروریست سلفی با حمله به مجله فکاهی «شارلی‌ابدو» 12نفر را کشته و 11 نفر را زخمی کردند.

در ادامه،رسانه های غربی با ادامه خط اسلام هراسی کلیدواژه «تروریست‌های مسلمان» را دنبال کردند. در همین حال،برخی رسانه های فارسی زبان معاند با ایران اسلامی ، با آسمان و ریسمان بافتن سعی کردند؛تهران را حامی اقداماتی نظیر حمله تروریستی در پاریس معرفی کنند. جالب اینجاست که آنها موضع‌گیری صریح و دیپلماتیک جمهوری اسلامی که بلافاصله توسط مرضیه افخم،سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان را منعکس نکردند. برخی رسانه های غربی واکنش خطیب موقت نماز جمعه تهران، را نیز سانسور کردند.دیروز آیت الله خاتمی در سخنانی گفت:‌«ما حمله تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم اسلام کشتن بیگناهان را اجازه نمی‌دهد. حال این بی‌گناه چه در پاریس باشد، چه در سوریه باشد، ‌چه در عراق باشد یا در یمن، پاکستان و افغانستان. صحبت این است که عامل کشتار این همه بی‌گناه کیست؟ کی آن‌ها را تسلیح می‌کند؟ دلار آمریکا و پوند انگلیس و یورو اتحادیه اروپا. شما این‌ها را پرورش داده‌اید.»

 نکته جالب اینجاست که سخنان رئیس جمهوری ایران در محضر مقام معظم رهبری و در محکومیت « افراط،خشونت و تروریسم را چه در فلسطین، لبنان و سوریه باشد و چه در پاریس یا آمریکا» را به نوعی سانسور کردند.

البته حجت الاسلام حسن روحانی این را هم گفت که «آنهایی که به ناروا بنام جهاد، دین و اسلام به آدم کشی و خشونت و افراط می پردازند، آنها چه بخواهند چه نخواهند در مسیر اسلام هراسی و اسلام ستیزی قدم گذاشته اند حتی اگر مزدور نباشند و برخی از آنها دوستان نادان باشند.»

برنامه تل آویو با استراتژی مظلم‌نمایی پوشالی

برادران کواشی که پلیس فرانسه آنها را عاملان اصلی حمله روز چهارشنبه به نشریه شارلی ابدو بودند، در یورش شامگاه جمعه پلیس فرانسه به چاپخانه دمارتن، در نزدیکی پاریس کشته شدند.این دو برادر یک نفر را در این چاپخانه به گروگان گرفته بودند که در پی حمله پلیس آزاد شد.

همزمان در گروگانگیری دیگری در شرق پاریس، یگان های مقابله با تروریسم فرانسه با یورش به فروشگاه مواد غذایی یک مرد مسلح را کشتند که عده ای را گروگان گرفته بود.پلیس فرانسه می گوید این مرد که نامش امدی کولیبالی ذکر شده روز پنجشنبه هم در جنوب پاریس یک مامور زن پلیس را کشته بود.

 نکته جالب اینجاست که در کنار موج خبرهایی که عموما اسلام‌هراسی را دنبال می‌کردند ، ناگهان یهودی بودن مالک فروشگاه مذکور به نوعی خبرها را تحت‌الشعاع قرار داده و از فعل حمله تروریستی به مجله شارلی‌ابدو پررنگ‌تر می شود.از ثانیه‌های نخست وقوع قائله پاریس،مقامات صهیونیستی مدعی شدند که این رژیم «شریک واقعی» در جنگ علیه آنچه که از آن به عنوان «تروریسم اسلامی» یاد می‌کند، معرفی کردند، آنها در ادعایی بی‌ربط،مدعی شده‌اند که حادثه تروریستی اخیر نشانگر موضع اشتباه فرانسه در اعطای رای موافق به قطعنامه پایان اشغال فلسطین در شورای امنیت است. نتانیاهو در ادامه سخنان وهم‌آلود خود گفته است که «هدف اصلی "تروریسم اسلامی" نابودی فرهنگ انسانی مبتنی بر آزادی ماست!» و «در صورتی که اروپا به اسرائیل در جنگ قاطعانه علیه "اسلام افراطی" کمک نکند، جنایت‌های هولناکی مانند حادثه تروریستی اخیر پاریس تکرار خواهد شد.»این موضع گیری نشان می‌دهد تل‌آویو برای اتفاقاتی نظیر آنچه در پاریس به وقوع پیوست، برنامه قدیمی خود برای مظلوم‌نمایی کذایی یهودیان و الزام حمایت از آنها را نمایان می کند.

منهای منفعت طلبی های رسانه‌ای ، مسلمانان فرانسه را می توان قربانیان حوادث تروریستی و برادران کوآشی دانست.اتحادیه ائمه مساجد فرانسه درباره برخوردهای نژادپرستانه با مسلمانان در این کشور ابراز نگرانی کرد. بنا به گزارش های منتشرشده،بلافاصله پس از واقعه پاریس،چند مسجد مورد حمله قرار گرفته و تخریب شده‌اند. همچنین، کوتاه مدتی پس از برگزاری مراسم نماز شامگاهی در مسجدی در ناربون در جنوب فرانسه، افراد ناشناس چند تیر به سوی مسجد شلیک کردند.همچنین، انفجاری در یک مغازه کباب فروشی نزدیک مسجدی در شهرک ویلفرانس سور سائون روی داد که تلفاتی نداشت. این کبابی ارتباطی به مسجد محلی نداشت اما ظاهرا صاحبان آن در برنامه های این مسجد فعالیت داشتند.

البته فرانسوااولاند شب گذشته ، پس از کشته شدن تروریست‌ها نتوانست نگرانی خود را از تشدید تنش‌های مذهبی در جامعه مهاجرنشین فرانسه پنهان کند. رئیس جمهوری فرانسه هرگونه ارتباط بین تروریست‌ها و اسلام را رد کرد و خواهان شرکت همه مردم فرانسه در راهپیمایی اتحاد ملی که قرار است فردار برگزار شود،شد.

تروریست‌های آزاد در اروپا

عاملین حمله به مجله شارلی‌ابدو(برادران کواشی)، زاده شرق پاریس در خانواده‌ای الجزایری بودند. پدر و مادر آنها، زمانی‌که هنوز بچه بودند، درگذشتند. برادر کوچک‌تر در پرورشگاهی در شهر «رن» بزرگ شده است. او پس از آنکه دیپلم تربیت بدنی می‌گیرد، برای کار به پاریس بازگشته و مشغول کار تحویل پیتزا می‌شود.

وکیل پیشین او به رزونامه لیبراسیون گفته است او «از جمله گروهی از جوانان بود که کمی‌در دنیای خود گم شده‌اند. آنقدر به معنای واقعی کلمه متعصب نبود. او بیشتر می‌خواست خواننده رپ بشود تا یک تروریست تکفیری!»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خانه ملت به نقل از خبرگزاری رویتر، برادران کوآشی با «فرید بنیتو»، که یک سلفی افراطی توصیف شده، آشنا شده و زندگیشان تغییر کرد.

برادرکوچک تر در سال 2008 به خاطر فعالیت‌های افراطی خود به زندان محکوم شده است؛ جایی که به گفته وکیلش، او را به طور کامل تغییر داد.درهمین حال به نوشته هفته‌نامه نوول آبزرواتور گروگان‌گیرسوم، امدی کولیبالیدر سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ و زمانی که به علت سرقت مسلحانه در فرانسه زندانی بود، با شریف کواشی آشنا می‌شود و در همان جا به یک سلفی افراطی تبدیل می‌شود.

 براساس اطلاعات مقامات آمریکایی یکی از این دو برادر عامل حمله پاریس در سال 2011 به یمن سفر کرد و در آنجا درباره نحوه استفاده از سلاح، آموزش‌هایی دید و خودش را با القاعده در شبه جزیره عربی مرتبط کرد. مشخص نیست که وی پس از سال 2011 کجا رفت! این شایعه مطرح است که وی برای جنگ به سوریه رفته است.

دستگا‌ه‌های امنیتی و اطلاعاتی در حال حاضر به دنبال پی بردن به این مسئله هستند که فرد مذکور در یمن با چه کسانی ملاقات کرد و چه دوره‌های آموزشی دید و پس از یمن به کجا رفت. این دو نفر در فهرست افرادی بودند که سفر آنها به آمریکا ممنوع است. البته این دو در سال‌های اخیر هرگز تلاش نکردند به آمریکا سفر کنند.

نکته جالب توجه اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه این دو نفر را می‌شناختند و برای مدتی آنها را زیرنظر داشتند اما از پیگیری آنها دست کشیدند زیرا به گفته مقامات فرانسوی، تعداد اینگونه عناصر جهادی و شبه نظامیان در داخل فرانسه بسیار زیاد است و زیرنظر داشتن همه آنها بسیار دشوار است. گفته می‌شود وقتی یکی از این دو برادر تروریست به یمن سفر کرد در آن زمان انور العولقی شهروند آمریکایی تبار عضو القاعده در یمن بود و بسیار فعال بود. معلوم نیست آیا این دو نفر در یمن با هم دیدار کرده‌اند. باید توجه داشت که انور العولقی در سپتامبر سال 2011 در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن کشته شد.

معادله سخت برای فرانسه

در مجموع حوادثی که از صبح چهارشنبه و به دنبال حمله به دفتر شارلی ابدو آغاز شد تا شامگاه دیروز(جمعه) ۲۰ نفر از جمله سه حمله‌کننده و گروگان‌گیر کشده شده‌اند.اگرچه همه مهاجمان همانند فتنه شیخ هارون در سیدنی کشته شدند اما تحلیل عملیات محاسبه شده برادران کوآشی ذهن سازمان‌های اطلاعاتی را به شدت مشغول کرده است.  واقعه تروریستی پاریس برخلاف آنچه که در سیدنی به وقوع پیوست بسیارهدفمند و بابرنامه ریزی انجام شده است.

در همین حال ، این حملات از سوی تروریست‌های تکفیری داعش، الشباب و بوکوحرام به شدت حمایت شده است. در سایت یوتیوب فیلمی‌حاوی تصاویری از این حمله در حالی که موسیقی متن آن سرودی با متدسلفی است منتشر شده با این عنوان: «اوه، ای گرگ تنها، درنگ نکن.» مقصود از «گرگ تنها» برداران کوآشی است. در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران تکفیری بارها این نوشته مشاهد شد: «این تازه آغاز است.» این تهدید، تهدیدی است که معمولا از زبان گروه‌هایی مانند القاعده یا داعش جاری می‌شود. یکی از حامیان گروه‌های تکفیری در توییتر نوشت: «اوه، صلیبیان، این تازه آغاز یک جنگ طولانی است.»

موضوع این رجزخوانی‌ها زمانی برای پاریس کشنده می‌شود که براساس برآوردهای ستگاه اطلاعاتی فرانسه حدود پنج هزار نفر در این کشور «تمایل به خشونت» دارند و این افراد تحت نظر هستند.

اگرچه القاعده و داعش به نوعی وارد نزاع شده‌اند و هرکدام سعی دارند عملیات برادران کوآشی را به نام خود تمام کنند اما واقعیت 3روز گذشته در فرانسه،آغاز قریب‌الوقوع جنگ‌صلیبی وعده داده شده توسط داعش را پررنگ‌ کرده است. فرانسه که یک‌سال پیشتر و در جریان توطئه ادعایی علیه بشاراسد مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی خواهان حمله هوایی به سوریه شده بود و زیر فشارهای دیپلماتیک جنگنده‌های خود را از آسمان مدیترانه و در راه دمشق به پاریس بازگرداند.

اروپایی ها در جریان جنگ داخلی سوریه از مخالفان دمشق تمام قد حمایت کردند تا این کشور به پرورشگاه تروریست‌هایی تبدیل شوند که در عراق مردم را سلاخی کردند و حالا هزاران تبعه اروپایی و آمریکایی آماده بازگشت به خانه برای اجرای ماموریت‌های محوله هستند.

به نوشته آنتوان عیسی تحلیلگر لبنانی، حمله به شارلی ابدو به واقعیت پیوستن کابوسی است که مدتها است غربی‌ها انتظار آن را می‌کشیده‌اند یعنی حمله‌ای تروریستی که عاملین آن افرادی بزرگ شده همان کشور باشند. دو مظنون اصلی ماجرا سعید و شریف کواشی مسلمانانی زاده فرانسه با اصلیتی الجزایری هستند.

القاعده و داعش در نبردی سخت برای حفظ برتری در دنیای نیروهای جهادی قرار دارند و القاعده از حدود یک سال پیش از داعش ابراز برائت کرده است. در نتیجه نبردی خونین بین دو طرف یعنی داعش از سویی و جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه در جریان است. حمله موفق سال گذشته داعش به بخشی از عراق، این گروه را در موقعیتی برتر قرار داد و توجه به القاعده را به نفع این گروه کم کرد. القاعده ناگهان خود را در جایگاه دوم گروه‌های موسوم به جهادی دید و در حالی که غرب داعش را هدف خود قرار داد، جهادی‌های بیشتری به سوی این گروه سرازیر شدند.

براساس برخی گمانه زنی‌های مطرح شده توسط نهادهای اطلاعاتی غرب در آینده نزدیک آلمان،بریتانیا و احتملا ایالات متحده هدف بعدی تروریست‌های تکفیری خواهد بود.

در کنار همه تحلیل‌هایی که ظرف چند روز گذشته و پس از اهمال کشنده سازمان‌های اطلاعاتی غرب در جریان جنگ داخلی سوریه ، علامت سوال بزرگی که همانند فتنه شیخ هارون در اذهان عمومی تشکیل می شود این است که چگونه افرادی که مظنون به اقدامات تروریستی هستند توانسته اند عملیاتی تروریستی در این ابعاد را طراحی کرده و چگونه به تسلیحات جنگی سنگین دست پیدا کرده‌اند؟

باتوجه به نظرسنجی‌ها در جامعه فرانسه این گزینه پررنگ می‌شود که برخی در کاخ الیزه عمدا در مقابل برادران کوآشی عمدا چشم‌های خود را بسته‌اند تا در نهایت به عنوان مشت آهنین فرانسه در برخورد با تروریست‌ها ، ناجی رئیس‌جمهوری نامحبوب فرانسه و فراموشی وضعیت وخیم اقتصاد این کشور باشند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی