بازدید 12716
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بهانه کشورهای عربی اوپک برای خودداری از کاهش تولید نفت

اعلام برنامه هیأت مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا برای حضور در دور جدید مذاکرات با ایران، بازتاب جلسه سؤال از وزیر خارجه ایران در مجلس شورای اسلامی، عدم تمایل کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای کاهش میزان تولید نفت و دیدگاه سفیر ایران در باکو درباره گروه‌های افراط گرای تروریست، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۶۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ 09 January 2015
بهانه کشورهای عربی اوپک برای خودداری از کاهش تولید نفتاعلام برنامه هیأت مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا برای حضور در دور جدید مذاکرات با ایران، بازتاب جلسه سؤال از وزیر خارجه ایران در مجلس شورای اسلامی، عدم تمایل کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای کاهش میزان تولید نفت و دیدگاه سفیر ایران در باکو درباره گروه‌های افراط گرای تروریست، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بهانه کشورهای عربی اوپک برای خودداری از کاهش تولید نفت

به گزارش «تابناک»، در حالی که حدود ده روز تا زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ مانده، خبرگزاری کویت از گفت‌و‌گوهای دوجانبه ایران و آمریکا پیش از مذاکرات کلی با حضور همه اعضا خبر داده است.

این خبرگزاری می‌نویسد، وندی شرمن، قائم مقام موقت وزارت خارجه آمریکا و هیأت مذاکره کننده هسته‌ای این کشور در روزهای پانزدهم تا هفدهم ژانویه در ژنو با هیأت ایرانی دیدار و گفت‌و‌گو خواهند کرد. این گفت‌و‌گو در چهارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ انجام می‌گیرد. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در میانه این گفت‌و‌گو‌ها به هیأت‌های ایرانی و آمریکایی ملحق خواهد شد.

بهانه کشورهای عربی اوپک برای خودداری از کاهش تولید نفت

در همین حال، در موضوعی کم و بیش مرتبط، روزنامه «تایمز عمان» به موضوع جلسه سؤال اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر خارجه پرداخته و از حمایت نمایندگان از ظریف در موضوع مذاکرات هسته‌ای سخن گفته است.

این روزنامه می‌نویسد، با وجود اینکه ظریف در جلسه مجلس مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت، توانست در رأی گیری، نظر موافق اکثر نمایندگان را به سوی خود جلب کند و نظر موافق ۱۲۵ نماینده را در برابر ۸۶ مخالف به خود اختصاص دهد. این روزنامه اشاره می‌کند که مهم‌ترین منتقد ظریف، جواد کریمی قدوسی بود که وزیر را به دادن امتیازات بیش از حد در مذاکرات هسته‌ای ژنو متهم کرد. 

بهانه کشورهای عربی اوپک برای خودداری از کاهش تولید نفت

در مطلبی مربوط به حوزه نفت و انرژی، خبرگزاری «رویترز» از عدم احتمال کاهش سطح تولید سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) با وجود کاهش بی‌سابقه قیمت‌ها خبر داده و می‌نویسد، با وجود اینکه قیمت نفت اکنون به پایین‌تر از ۵۰ دلار در هر بشکه رسیده، عربستان سعودی و متحدانش در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس، هیچ نشانی مبنی بر تمایل به کاهش سطح تولید به منظور افزایش قیمت‌ها از خود نشان نمی‌دهند. رویترز می‌نویسد به عقیده این کشور‌ها، قیمت‌های پایین سبب کنار رفتن رقبای غیر اوپک و بازنگری در میزان تقاضای نفت خواهد شد.

بهانه کشورهای عربی اوپک برای خودداری از کاهش تولید نفت

در ‌‌نهایت در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، اظهارات سفیر ایران در این جمهوری را بازتاب داده که از ماهیت و عملکرد گروه‌های تروریست افراط گرا سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، محسن پاک آیین گفته، ایجاد گروه‌های تروریستی همچون داعش، با هدف تفرقه افکنی میان مسلمانان انجام می‌گیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفته، برخی کشورهای غربی، از طریق مانع تراشی در مقابل فعالیت چهره‌های سر‌شناس و دانشمندان جهان اسلام ـ که در پی نزدیکی و وحدت مسلمانان هستند ـ نوعی «جنگ نرم» را علیه مسلمانان آغاز کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲
نمیدونم چرا همه منتظرند اوپک تولید رو کم کنه
چرا روسیه که 30 میلیون بشکه تولید میکنه تولید رو کم نکنه؟؟؟؟
چرا اروپا و آمریکا تولید رو کم نکنه؟؟؟؟
چرا اوپک کم کنه ؟؟؟
به نظر من اعراب تصمیم درستی گرفته اند. کاهش تولید در این شرایط مثل تیر خلاص به خود است. اتفاقا باید با افزایش تولید نفت ارزان کشورهای تولید کننده نفت گران را مجبور به کاهش تولید نفت و سپس سهم آنها را در بازار نفت بگیریم. بیایید یکبار هم از این زاویه نگاه کنیم که بجای اینکه سهممان را از بازار نفت کم کنیم مشتریان بیشتری را با نفت ارزان جذب کنیم و رقبایمان را با نفت ارزان از بازار بیرون کنیم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل