بازدید 31577

انتقاد صریح هاشمی از عملکرد صدا و سیما

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه برخی سایت‌ها و رسانه‌ها دائماً در حال تهمت پراکنی و دروغگویی هستند، گفت: از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که واقعیت ندارد.
کد خبر: ۴۶۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ 01 January 2015
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه برخی سایت‌ها و رسانه‌ها دائماً در حال تهمت پراکنی و دروغگویی هستند، گفت: از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که واقعیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور در همایش پیامبر رحمت و مدارا که در دانشگاه تهران برگزار شد پیرامون مسائل جهان اسلام به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان گفت: دنیای اسلام برعکس آنچه که بوده گرفتار مصیبت بزرگی شده و شرایط نادرستی در منطقه ما و دیگر مناطق به دست خود مسلمانان ایجاد شده که اسلام را درست بر ضد آنچه که هست، معرفی می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: روزی غربی‌ها تلاش کردند اسلام را دین شمشیر معرفی کنند، آن دوره گذشت و چیز دیگری از اسلام با کمک متفکران و علمای آن شکل گرفت اما آن کاری که مستشرقین نتوانستند انجام دهند در حال حاضر خود مسلمانان به اسم اسلام به دنیا عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اسلام هراسی که دیگران می‌خواستند به جهان تحمیل کنند و نتوانستند حال خود مسلمانان در حال نشان دادن آن هستند که این موضوع محدود به سوریه و عراق و لبنان و فلسطین نیست. در دیداری که با سفیر الجزایر داشتم نگرانی خود را در این خصوص به من گفت. این نگرانی در منطقه آنان نیز وجود دارد، ما شاهدیم که کشور مالی که کشور آرام و فقیری بود الآن گرفتار موج نا آرامی‌ها شده است همچنین نیجریه نیز با بوکوحرام مواجه است و خود کشور الجزایر نیز نگرانی‌هایی دارد و این در مشکلات غرب جهان اسلام است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در شرق جهان اسلام هم می‌بینیم که چند روز پیش در فیلیپین داعش یک مسجد را آتش زد آن هم در حالی که خود مسلمانان در آنجا تحت فشارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: ما به عنوان انقلاب اسلامی که مردم آن را به پا کردند و روحانیت نیز در صف مقدم آن بود مسئولیت بزرگی داریم. تندروها با کارهایی که می‌کنند چهره پیغمبر را مخدوش کردند و ما باید حقایق را بیشتر و سریع‌تر بیان کنیم و جامعه را از این تفرقه‌ها آگاه سازیم.

وی با اشاره به وجود وسایل انتقال پیام فراوان گفت: اکنون فضای مناسبی است تا بتوانیم امت اسلامی را بهتر معرفی کنیم و این ضرورتی است که اگر کوتاهی کنیم خدا ما را نخواهد بخشید.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدامات پیامبر برای وحدت مسلمین، گفت: پیامبر اسلام 13 سال در مکه تحت فشار و اذیت بود اما بعد از اینکه ایشان توانستند هجرت کنند و حکومتی تشکیل دهند و با توجه به اینکه همه انتظار داشتند ایشان انتقام ظلم‌ها را از مشرکین بگیرند پیامبر فرمود امروز روز رحمت است و همه آنانی که به ایشان ستم کرده بودند را بخشید. ما باید این نمونه‌ها را در عمل نشان دهیم ما نباید این آموزه‌ها را با شعارهای عجیب و غریبی که یک عده آدم‌های نادانی که فکر می‌کنند دارند خدمت می‌کنند اما در حقیقت به پایه‌های اسلام ضربه می‌زنند، فراموش کنیم.

رئیس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خداوند پیامبر را از جنس مردم معرفی می‌کند، گفت:‌ پیامبر اسلام از جنس مردم و با مردم است و شدت علاقه ایشان به حیات طبیه مردم بسیار است. رئوفیت پیامبر با مسلمانان و رحیم بودن ایشان با کل جهان است. اینان صفاتی است که خداوند به پیامبر داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: پیامبر برای وحدت مسلمان اقداماتی انجام داد از جمله اینکه در آن زمان با یهودیان پیمان عدم مزاحمت بستند. اقدام دیگر ایشان در بین خود مسلمانان بود آن هم بین دو قبیله عوس و خزرج و همچنین بین مهاجر و انصار که پیمان عدم تعرض بستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: اکنون در جامعه ما و جوامع دیگر گروه‌های اصلی سیاسی همیشه در تضاد هستند و فضا همیشه به خاطر این اختلافات متشنج می‌شود. البته این عیب نیست اما احزاب باید با منطق پیغمبر عمل کنند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اقدام مؤثری که پیامبر برای وحدت مسلمین انجام داد، بستن عقد اخوت بین مسلمانان بود. این پیام برادری‌ که پیامبر اعلام کرد را باید احیاء کنیم. اینکه افراد با هم عهد اخوت ببندند و در جامعه حالت رحمت باشد و با دگران مدارا داشته باشیم. این الگو را اگر درست به مردم دنیا معرفی کنیم جوانانی که تشنه راه درست هستند جذب می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست