بازدید 5455

پخت ۱۴ ‌تن شله زرد صلواتی در شیراز

هم‌زمان با آغاز حکومت حضرت مهدی(عج) ۱۴ ‌تن شله‌زرد در سومین حرم اهل بیت(ع) پخته و توزیع می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶ 31 December 2014
هم‌زمان با آغاز حکومت حضرت مهدی(عج) ۱۴ ‌تن شله‌زرد در سومین حرم اهل بیت(ع) پخته و توزیع می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیّد مرتضی شیرازی، مدیر مجموعه فرهنگی خانواده بزرگ انتظار، بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هم‌زمان با آغاز حکومت حضرت مهدی(عج) 14 ‌تن شله‌زرد در سومین حرم اهل بیت(ع) پخته و توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) 14 ‌تن شله‌زرد در روز جمعه 12 دی‌ماه امسال ساعت 9 صبح در بیمارستان ام‌آر‌آی توزیع می‌شود، افزود: ترویج فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی ضرورت دارد و بر همگان واجب است با ارائه طرح‌های مختلف بتوانند فضای مهدوی را بر جامعه حاکم کنند و در این راستا آذین بندی سطح شهر با عنوان آغاز امامت حضرت مهدی(ع) انجام می‌شود.

شیرازی با بیان اینکه پخت این میزان شله‌زرد به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) با همکاری خیّران، دفتر آیت‌الله شیرازی، بیمارستان ام‌آر‌آی شیراز و شهرداری ‌انجام می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جشن بزرگ انتظار در جامعه امروز ضرورت دارد زیرا باید این موضوع مهم در افکار مردم نهادینه شود که اسلام دین حزن و اندوه نیست و این دین مبین هم شادی و هم اندوه به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته قرار شد در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) مصادف با 9 ربیع‌الاول جشن باشکوهی در شهر شیراز برگزار شود، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های باشکوه در این مناسبت بزرگ در دنیای متلاطم امروز نویدی برای دل‌های خالی از امید و امیدی بر دل‌های متلاطم امروز است.

مدیر مجموعه فرهنگی خانواده بزرگ انتظار با اشاره به اینکه در این راستا و برای برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های آغاز امامت امام زمان(عج) با تعدادی از مسئولان جلساتی تشکیل شده، اظهار داشت: در این جلسات بر اهمیت بزرگداشت این مناسبت و ترویج فرهنگ انتظار تأکید شده و امیدوارم با همکاری نهادهای مختلف این تحول امسال به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) در سومین حرم اهل بیت(ع) مشاهده شود.

فرزاد ضیاء، مدیر بیمارستان ام‌آرآی شیراز و مسئول اجرایی پخت شله‌زرد 14 تنی، نیز در این نشست خبری این برنامه را نقطه آغازی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: برای پخت این میزان شله‌زرد یک و نیم تن برنج، دو و نیم تن شکر، 500 گرم زعفران، 200 لیتر روغن و 200 لیتر گلاب استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه پخت شله‌زرد از ساعت 14 روز پنج‌شنبه 11 دی‌ماه آغاز می‌شود، گفت: صبح جمعه این شله زرد بین مردم توزیع می‌شود و مردم می‌توانند با اهدای نذورات خود در این برنامه سهیم شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی