بازدید 47528

شخصی که آمریکایی ها دنبال نجات او از زندانی در ایران هستند

وی در طول این مدت نامه‌ای خطاب به باراک اوباما نوشته بود.او در این نامه از رئیس جمهور آمریکا خواسته در حالی که در مذاکرات اتمی ایران پیشرفت‌هایی صورت می‌گیرد او را نیز فراموش نکنند.
کد خبر: ۴۶۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶ 31 December 2014
در ساعات گذشته، خبرهایی مبنی بر درخواست آمریکا از ایران برای  مبادله یک شهروند امریکایی ایران تبار، با یک یا چند ایرانی محبوس در زندان های آمریکا منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»،در ساعات گذشته،سید محمود علیزاده طباطبایی ایرانی، مدعی شده دولت آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران خواستار مبادله  «امیر میرزایی حکمتی» یک شهروند ایرانی-آمریکایی با یک زندانی ایرانی در زندان‌های آمریکا شده است.

 علیزاده طباطبایی در این باره گفته است که: «این درخواست به قوه قضاییه ارائه شده» و «هنوز پاسخی درخصوص این پیشنهاد به دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران ارائه نشده است.»

او در پاسخ به این که پیشنهاد آمریکا برای مبادله با امیرحکمتی با چه فرد یا افرادی است، گفت: «فعلاً مصلحت نیست نامی از طرف مقابل اعلام شود و اگر قوه قضاییه صلاح بداند، این موضوع را اعلام می‌کند.»


امیر میرزایی حکمتی فرزند علی متولد 1983 اهل ایران و مقیم آمریکاست. پدر او، علی حکمتی، استاد میکروبیولوژی کالج موت کامیونیتی است و در میشیگان زندگی می‌کند، بهناز حکمتی، مادر اوست. 

حکمتی در مرداد ۱۳۹۰ به اتهام جاسوسی برای آمريکا بازداشت و با رای قاضی صلواتی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. این حکم در دیوان‌عالی کشور به عنوان مرجع تجدیدنظر نقض شد و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به عنوان شعبه هم‌عرض حکمتی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد. این رای نیز در شعبه تجدید نظر استان تهران تایید شد.  
 
مادر وی پیش‌تر به شبکه ای‌بی‌سی اعلام کرده‌ بود که دولت ایران با آن‌ها تماس گرفته و قول آزادی احتمالی او را داده‌اند. اوایل اسفند ۱۳۹۰ نیز خبری از سفر مادر او به ایران و دیدارش با وی در زندان منتشر شد.
 
وی  در طول این مدت نامه‌ای خطاب به باراک اوباما نوشته بود.حکمتی در این نامه از رئیس جمهور آمریکا خواسته در حالی که در مذاکرات اتمی ایران پیشرفت‌هایی صورت می‌گیرد او را نیز فراموش نکنند. البته حکمتی خود در اعترافاتی تلویزیونی که از  صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش شد. به جرم خویش اعتراف کرده است.

انتشار این اخبار در حالی است که یکی از سخنگویان دولت آمریکا، ارائه این درخواست امریکا به مقامات ایران را تکذیب کرده اند. اما از گفته های وکیل وی بر می آید که امریکایی ها حتی نام فردی را که قرار است در ازای آزادی حکمتی مبادله شود را هم به مقامات قوه قضائیه ایران اعلام کرده اند. لذا ممکن است در روزهای آینده خبرهای تازه تری از این مبادله در صورت موافقت مقامات قضایی ایران منتشر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست