مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت در یک نشست خبری با اشاره به جزئیات بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 و بستر موجود در این بند بهمنظور سرمایهگذاری صد میلیارد دلاری، اظهار داشت: «امکان سرمایهگذاری به روش بیع متقابل و BOT و سایر روشها برای سرمایهگذاران بهمنظور بهینهسازی و کاهش شدت مصرف انرژی فراهم شده است.»
نصرتالله سیفی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون دو طرح توسط شورای اقتصاد به تصویب رسیده است، گفت: «گازرسانی به سیستان و بلوچستان با هدف کاهش مصرف سوخت مایع در پنج نیروگاه به ارزش شش میلیارد دلار و همچنین ارتقای کارایی موتورخانههای ساختمانیهای مسکونی، اداری و تجاری با هدف کاهش مصرف به میزان روزانه 13 میلیون مترمکعب گاز از طرحهایی است که توسط شورای اقتصاد به تصویب رسیده که طی 10 سال منجر به صرفهجویی در مصرف 7/3 میلیارد متر مکعب گاز میشود.»
مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت با اشاره به اهمیت اجرای این طرحها در کاهش مصرف انرژی نسبت به عملکرد صنایع انتقاد و تصریح کرد: «متاسفانه صنایع نهتنها نسبت به بهینهسازی در مصرف انرژی تمایلی ندارند بلکه اصرار دارند که با همین وضع موجود پیش بروند.»
به گفته مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، آلایندگی موتورسیکلتها بالاتر از خودروهاست چراکه موتورسیکلتها بدسوزی دارند و مصرف سوخت آنها غیراستاندارد است.
وی به اهمیت صرفهجویی در مصرف انرژی اشاره و اظهار کرد: «عدممصرف 11 کشور سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی (OECD) از کل مصرف اروپا از ابتدای دهه 70 تاکنون بیشتر بوده است.» مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت با تاکید بر اینکه یک دلار سرمایهگذاری در زمینه صرفهجویی در مصرف انرژی سه دلار بازگشت سرمایه در پی خواهد داشت، گفت: «شدت مصرف انرژی از متوسط ژاپن و فرانسه چهار برابر و از ترکیه چهار الی پنج برابر بیشتر است و این درحالی است که اگر مصرف انرژی در کشور با این شدت ادامه یابد تا سال 1400 به نقطه سربهسری تولید و عرضه مصرف انرژی میرسیم و پس از آن به واردکننده انرژی تبدیل میشویم.»