بازدید 2746

لاریجانی: دولتی‌ها مطیع قانون باشند

رئیس مجلس گفت: روال قانونی در کشور حاکم است و دیوان محاسبات یک مرجع رسمی است و گزارشی که می‌دهد در کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گرفته و مطابق ماده ۲۳۶ گزارش می‌دهد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه تخلف قانونی در روال کار مجلس صورت گرفته باشد، ندیدیم.
کد خبر: ۴۶۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ 28 December 2014
رئیس مجلس گفت: روال قانونی در کشور حاکم است و دیوان محاسبات یک مرجع رسمی است و گزارشی که می‌دهد در کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گرفته و مطابق ماده ۲۳۶ گزارش می‌دهد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه تخلف قانونی در روال کار مجلس صورت گرفته باشد، ندیدیم.

به گزارش فارس احمد توکلی نماینده تهران در مجلس در گفت گو با خانه ملت از تکذیب برداشت 4 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی از سوی دولت ابراز تعجب کرده بود و در پی آن محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت هم در گفت وگو با برنامه صبح با خبر با تکذیب برداشت این مبلغ از سوی دولت خواهان عذرخواهی مطرح کنندگان برداشت 4 میلیارد دلار شد.

احمد توکلی نماینده مردم تهران امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس در تذکر آیین نامه ای اظهار داشت: تذکر من مربوط به ماده 24 بند 11 و اصل 84 قانون اساسی است. کمیسیون برنامه و بودجه بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات گزارشی را منتشر کرده است که امروز و فردا در صحن خوانده خواهد شد.

وی افزود: اصل 854 قانون اساسی دیوان محاسبات را تأسیس کرده و گزارش های این دیوان قابل استناد است و همه پس از آنکه مجلس تشخیص دهد به قوه قضائیه می رود یعنی اینکه یک گزارشی که دیوان محاسبات داده کمیسیون بودجه تأیید کرده به این دلیل که دادسرای دیوان هنوز حکم نداده است قابل استناد نیست با مواد قانون اساسی و اصل 54 این قانون مغایر است زیرا همه این گزارش ها که اینجا مستندات قرائت می شود و ملت ایران می تواند به آن استناد کند نه تنها یک نماینده همه می تواند به دادگاه رفته و نقد شود.

توکلی خاطرنشان کرد: اینکه سخنگوی دولت بگوید این خلاف است و مصاحبه کننده باید عذرخواهی کند من افتخار می کنم اگر خطا کرده باشم عذرخواهی کنم نه از دولت از پایین ترین آحاد ملت ولی این حرف درست نیست و به شأن ملت لطمه می زند و شما ـ رئیس مجلس ـ باید از حق مجلس دفاع کنید.

وی تصریح کرد: همه گزارش هایی که قضاوت در آن است طبق تبصره یک ماده 236 همه حاکی از آن است که همه گزارش هایی که قرائت می شود قابل استناد است و قضایی نشدن آن مانع از سندیت آن نمی شود.

در ادامه لاریجانی در پاسخ به تذکر توکلی بیان داشت: روال قانونی در کشور حاکم است و دیوان محاسبات یک مرجع رسمی است و گزارشی که می دهد در کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گرفته و مطابق ماده 236 گزارش می دهد و هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه تخلف قانونی در روال کار مجلس صورت گرفته باشد ندیدیم.

وی همچنین یادآور شد: آقایان دولتی ها توجه داشته باشند که باید مطیع قانون باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی