بازدید 17973

جالب‌ترین تکنولوژی‌هایی که در ۲۰۱۵ انتظار آن‌ها را داریم

سال ۲۰۱۴ به سرعت در حال سپری شدن است؛ سالی که برای دنیای تکنولوژی، سالی پر از پروژه‌های تمام شده و به مقصود رسیده بوده ‌و در عین حال، سالی پر از ایده‌ها و پروژه‌هایی بوده ‌که در حد مفهوم کلید خورده‌اند. اکنون با ورود به سال ۲۰۱۵ هنوز ایده‌های ناب و تکنولوژی‌های جالب و جدیدی وجود دارد که باید بی‌صبرانه انتظار آن‌ها را کشید.
کد خبر: ۴۶۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰ 28 December 2014
جالب ترین تکنولوژی هایی که در 2015 انتظار آنها را داریم
سال ۲۰۱۴ به سرعت در حال سپری شدن است؛ سالی که برای دنیای تکنولوژی، سالی پر از پروژه‌های تمام شده و به مقصود رسیده بوده ‌و در عین حال، سالی پر از ایده‌ها و پروژه‌هایی بوده ‌که در حد مفهوم کلید خورده‌اند. اکنون با ورود به سال ۲۰۱۵ هنوز ایده‌های ناب و تکنولوژی‌های جالب و جدیدی وجود دارد که باید بی‌صبرانه انتظار آن‌ها را کشید.

به گزارش «تابناک»، با نگاهی به دوازده ماه گذشته، قطعا می‌توان چیزهای فراوانی ‌برای پررنگ کردن پیدا کرد. اکنون دیگر جنگ میان گوشی‌های هوشمند فقط دو طرف ـ سامسونگ و اپل ـ ندارد، بلکه برند‌های بزرگ دیگر نیز وارد میدان شده‌اند. همچنین در حوزه کنسول‌های بازی سونی PS۴ و Xbox One حرفهای زیادی برای گفتن دارند و در حوزه صفحه نمایش‌ها تکنولوژی ۴k توانسته، ‌انقلابی خارق العاده در وضوح شروع کند.

اما این پایان تکنولوژی نیست. سال ۲۰۱۴ را البته باید سال ساعت‌های هوشمند نیز دانست؛‌‌ همان اندازه که باید سال تحول در فبلت‌ها و تبلت‌ها نام‌گذاری کرد.

اما برای دوازده ماه آینده چه چیزی ‌پیش روی دنیای تکنولوژی و کاربران مشتاق آن وجود دارد؟ در اینجا ما چند نمونه از این تکنولوژی‌های آینده را که باید انتظار آن‌ها را‌‌ کشید، به شما معرفی می‌کنیم.

جالب ترین تکنولوژی هایی که در 2015 انتظار آنها را داریم

1 – ماشین های بخار و پروژه Ara

پس از حدود دو سال رفت و آمد و مفهوم سازی‌های ساده و پیچیده پیرامون آن، اکنون به احتمال بسیار، ‌سال ۲۰۱۵ ‌‌سالی خواهد بود که ماشین‌های بخار عملا وارد گود خواهند شد و بدون شک با توجه به مباحثی که پیرامون آن‌ها مطرح شده است، باید دستگاه‌های بسیار جالبی باشند.

این ماشین‌ها قرار است دنیای کنسول‌های بازی را به شدت متحول سازند و از هم اکنون که در حد Concept مطرح هستند، رقبای جدی برای PS۴ و Xbox تلقی می‌شوند. یکی از نقاط قوت این دستگاه‌ها، حجم و گستره وسیع بازی‌هایی است که بر روی آن‌ها پیدا خواهید کرد.

اما در این میان، نباید از یک پروژه بسیار جالب دیگر چشم‌پوشی کرد؛ یعنی پروژه Ara از سوی شرکت گوگل؛ پروژه‌ای که قرار است گوشی هوشمند شما را دقیقا شبیه ‌یک PC با قطعات مجزا و قابل تعریف، باز‌سازی کند و از زمان معرفی آنکه بیش از حدود ۳ ماه نمی‌گذرد توجه بسیاری از تحلیلگران حوزه فن‌آوری اطلاعات را به خود جلب کرده است.

جالب ترین تکنولوژی هایی که در 2015 انتظار آنها را داریم

2 – نسل آینده Apple TV، HomeKit و Apple Music Streaming

سال ۲۰۱۵ به احتمال بسیار ‌سال تحول انقلابی در عرصه تلویزیون‌ها خواهد بود. در حالی که گوگل ایده‌های بسیار جالبی در این خصوص دارد، مایکروسافت با ‌رویکرد دیگری، قصد دارد TV را در سال ۲۰۱۵ باز‌تعریف کند که این تعریف مجدد در تطابق کامل با Xbox است.

اما در این میان، اپل گویا رویکردی کاملا انقلابی ‌پیش گرفته ‌و ‌قرار است تا آرزوی استیو جابز در حوزه TV نیز جامه عمل بپوشد! نشانه‌های بسیاری وجود دارد که سال ۲۰۱۵ ‌سالی خواهد بود که همه خواهیم فهمید در ذهن استیو جابز در خصوص TV چه می‌گذشت.

اما آنچه در این خصوص بسیار با اهمیت است، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های Apple TV است. مانند سایر محصولات این شرکت، Apple TV در تعامل با محصولات دیگر این شرکت نخواهد بود و به رغم توان AirPlay، ظهور HomeKit فرصتی را پیش پای این محصول قرار می‌دهد که به عنوان ستون خیمه محصولات خانگی اپل باشد.

باید گفت، تلاش اپل برای ورود قدرتمند به حوزه Music Streaming نشان از آن دارد که رویکرد‌های این شرکت مهم در حوزه فن‌آوری اطلاعات برای سال ۲۰۱۵ چگونه خواهد بود.

جالب ترین تکنولوژی هایی که در 2015 انتظار آنها را داریم

3 – تکنولوژی های پوششی اقتصادی

سال ۲۰۱۴ به گونه‌ای سال انقلاب تکنولوژی‌های پوششی نیز بود؛ هرچند این تکنولوژی‌ها هنوز وارد بازار ایران نشده ‌و کاربران ایرانی چندان آشنایی با آن‌ها ندارند، ‌در سراسر جهان این تکنولوژی‌ها به سرعت در حال گسترش و ترقی هستند. ورود عینک هوشمند گوگل و ساعت‌های هوشمند به ویژه از سوی شرکت اپل و مایکروسافت، همگی بیان دیگری از تکنولوژی‌های آینده بوده و هست.

یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این تکنولوژی در حوزه سلامت است. شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی‌های سلامت، اکنون در حال مذاکره با شرکت‌های تولید‌کننده تکنولوژی‌های پوششی هستند تا این دستگاه‌ها را به عنوان دستگاه‌های Multifunctional و از جمله مرتبط با مهم‌ترین دغدغه کاربران یعنی سلامت مطرح کنند.

پیش بینی این است که در سال ۲۰۱۵ تکنولوژی‌های پوششی با حجم گسترده و بهای اقتصادی به دست کاربران برسد و نه تنها در حوزه فن‌آوری اطلاعات بلکه در حوزه سلامت نیز بخش مهمی از دغدغه‌های کاربران را پوشش دهد.

جالب ترین تکنولوژی هایی که در 2015 انتظار آنها را داریم

4 – ورود ویندوز 10

درست است؛ ویندوز 10 یکی از آن تکنولوژی‌هایی است که همه ما باید به شدت منتظر ورود نهایی آن باشیم، به ویژه اینکه به عنوان پر‌مخاطب‌ترین سیستم عامل دنیا، ویندوز نسخه 8 یک شکست بزرگ برای مایکروسافت و یک نا‌امیدی گسترده در بین کاربران این سیستم عامل پدید آورد.

اکنون مایکروسافت و ویندوز 10 قرار است همه این شکست‌ها و نا‌امیدی‌ها را جبران کرده و به رغم آن یک سیستم عامل جدید مطابق با خواست کاربران و با یک امکان ویژه را ارائه کند. این امکان ویژه داشتن یک سیستم عامل یکپارچه است که هم ‌روی موبایل و تبلت و هم ‌‌دسکتاپ به سادگی و به شکل جامع قابل همگام‌سازی اطلاعات است. مایکروسافت به این ترتیب در ارائه یک سیستم عامل جامع پیشگام خواهد بود.

همچنین با توجه به امکاناتی که اکنون در نسخه preview این ویندوز وجود دارد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، باید گفت با یک ویندوز کاملا متفاوت و با فلسفه‌ای جدید روبه‌رو هستیم و به همین دلیل نیز مایکروسافت نام آن را ویندوز 10 – و نه 9– گذاشته است.

جالب ترین تکنولوژی هایی که در 2015 انتظار آنها را داریم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
ما چون نمیتوانیم همزمان با دنیا

تکنولوژی خلق کنیم

به نسبت هر چی در دنیا تکنولوژی خلق شود

ما فقیر تر خواهیم شد

قدری فکر کنید لطفا
پاسخ ها
کوروش درخشان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
هنر تولید که هیچ ، تازه خرابش هم می کنیم ....!!!!!!!!!!!!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
دنیا همه مال ما نیست

ما هم تمام دنیا نیستیم
شب و روز میگذرد
ولی هنوز درجا میزنیم ؟
از لحاظ تکنولوژی ما هر روز عقب تر میریم

برای اینکه هرچی در دنیای تکنولوژی پدید میآید
( فقط برای استفاده چند ماه چون پشت سرش جدیدتر می اورند )
ما دلمان میخواهد
و ای.....ن خواسته ها آگر تولید داخلی نباشد
باید پول خارجی بدهیم و یا اینکه نفت . معدن . مواد اولیه . دسترنج کار و..... هر چه داریم
تا یک محصول برای چند ماه .....

بیایید به فکر آینده باشیم که
به بردگی

تکنولوژی گرفتار نشویم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
اصلا اين گونه نيست.تصور كنيد كه تكنولوژي هاي قديمي و جديد دنيا چه اندازه در كشورهاي توسعه نيافته باعث پيشرفت شده اند.نصور كنيد اگر اينترنت و با تلفن در ايران نبود چقدر مشكلاتمان بيشتر از اينها بود.بيشتر فكر كنيد
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
با سلام خدمت دوستان
دوست خوبم الان با یه جستجوی کوچیک میتونید ببینید که سود گوگل از نرم افزارها خیلی بیشتر از سخت افزارهاست. اگه ما هم بخوایم میتونیم تو این زمینه حسابی کار کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
ایرانی عزیز فردای ایران را من وتو میسازیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
متاسفم به حال خودمون
اغلب طرح ها طرح هاي مصرف گرايانهاي هستند ، بجز طرح قطعه اي كردن فبلت ها وموبايل ها همانند PC ها .
اي كاش ايران به عنوان يك تمدن بزرگ انساني و مدعي اسلام ناب محمدي ، پيشروي در زمينه طراحي و توسعه تبلت هاي قطعه اي و خودرو هاي برقي را - با توجه به نيروي انساني متخصص كه متاسفانه به علت عدم مديريت صحيح در خارج از كشور بر روي طرح حهاي روز دنيا زحمت ميكشند- از آن خود مي ساخت.
در اين راه فقط عنصر مديريت را كم داريم.
با برپايي مسابقات طراحي و تجاري سازي و حتي واردات خودرو هاي برقي ميتواينم پولهاي باداورده سرمايه گذارن خود را به همين سمت در سه چهار سال آينده مسير دهي كنيم.
پاسخ ها
نخودي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
ملت باورشون نميشه نخبه هاي فراري واقعا توانا هستند آيا ؟! منفي چرا زديد؟!
من 8 سال پیش از طریق یک فرد مرتبط با ارواح مطلع شدم که آمریکا یک مانیتوری اختراع کرده که افکار آدمی را از طریق جذب و رصد امواج مغزی می خواند....

شش سال قبل این موضوع به عنوان خبر روز در رسانه ها منتشر شد و من کلی تکان خوردم...

همچنین از طریق ایشان مطلع شدم که آمریکا تله پاتی را عملیاتی کرده است

بدین ترتیب که یک تراشه زیر پوست قرار می گیرد که دارای فرستنده و گیرنده است و امواج مغزی را به ماهواره اختصاصی ارسال و دریافت می کند

بدین ترتیب افراد می توانند صرفا از طریق فکر کردن با هم تبادل اطلاعات نمایند....

یک مبدل الکتریکی هم ساخته شده که امکان راندن ویلچر توسط معلول عملیاتی و تحقق یافته است من فکر می کنم تا چند وقت دیگر بتوانیم صرفا با فکر کردن رانندگی کنیم و خودرو را هدایت نماییم نه با دست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
شما همچنان با جناب روح در ارتباط باش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
چند وقت پيش در يه برنامه علمي ديدم كه توسط نرم افزار كامپيوتري و دستگاهي شبيه دستگاه نوار مغزي متني را به صورت فكر كردن مي نوشتند.
پدرام
| United Kingdom |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
اونهایی که پرسیدن "چرا ما نمیتونیم تکنولوژی خلق کنیم" دلیلش رو خودتون اینجا ببینید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
من 10سال پیش مقاله ای درباره ازمایش انتقال فکر مطالعه کردم البته مجری طرح سازمان اطلاعات مرکزی امریکا بود
بعد چه شد نمی دانم
از شگفتی های سال 1394 هم بنویسید دیگه o-O
به چه درد ما میخوره؟ یا فیلتره، یا غیرقابل استفاده و یا آنقدر گرون که نشه خرید.
با وجود علاقمندی و توانمندی بسیاری از ایرانی ها برای استفاده از فناوری های جدید، متأسفانه بسیاری از این فناوریها بدلیل ضعف زیرساختها و یا قیمت بسیار بالا در کشور ما قابل استفاده نیستند.
پاسخ ها
قورباغه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
شما از تكنولوژيهاي قديمي درست استفاده كن تكنولوژي جديد پيشكش. متأسفانه مردم ما فرهنگ استفاده از تكنولوژيهاي 100 سال پيش رو ندارند چه برسد به جديداش.
تمام کامنت ها رو که میخونی یه چیزی خیلی جالبه!
همه منتظرن بقیه کاری کنن تا اینا استفاده کنن.
آقای محترم خودت واسه این مملکتت چیکار کردی؟!
خداییش جواب بدیم دیگه
از وقتی کشورمون تحریم شد،چقدر تلاشمون بیشتر شد؟!
انگار همه منتظریم یه کشوری تز آسمون بیاد و فقط به ما بگن بفرمایید توش زندگی کنید!
(هر چند که الان همه میخوان ربطش بدن به مسئولین)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
علیرضا خان رمقی نمونده!!!!!!!!!!!!!!!!
دوست عزيزي كه صحبت از تمدن ايراني ميكنند بايد بدانند ايران كشوري با فرهنگي غني ولي بي تمدن است. تمدن يعني قوانين شهر نشيني. در كشوري كه مردمش هنوز نميدانند كجاي چراغ قرمز بايستند و خط عابر پياده براشون مفهومي نداره حرف از تمدن نزنين لطفاً و فرق فرهنگ و تمدن رو متوجه باشين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
بر خلاف شما من فکر میکنم ما مردمانی با تمدن غنی و با فرهنگ پایین هستیم
نشد یه بار یه خبر بخونیم پایینش مردم غر نزنن
بشر محکوم به پیشرفت است چون هر روز بر معلوماتش افزوده میشود
تشکر بابت اطلاع رسانی
یکی از دوستان در نظرات بنام "خرمگس" ایران رو به فلاکت مطلق نشون میده
و
یکی از دوستان ینام "حمید" چنان ایران رو به اوج میرسه،که آدم تعجب میکنه..

خیلی ممنون از اعتدال شما،
اعتدال 2معنا داره :
یکی که الان توی جامعه میبینیم!!
و یه معنای واقعی دیگه که اصولاً نیست!
من یه پیشنهاد دارم:
با توجه به اینکه توی کشور در زمینه طراحی نرم افزار حرفی برای گفتن نداریم و از اونجا که اصولا ما باید در هر زمینه ای یه دستی حتما داشته باشیم و برای اینکه تو زمینه آی تی از دنیا عقب نمونیم بیایم مثل خودرو سازامون عمل کنیم،
-مثلا موتور لینوکس رو برداریم بذاریم روی بدنه ویندوز اسمش رو هم بذاریم لینوکس 141
-یا آندروید رو با نسخه قدیمی سیمبین ترکیب کنیم و اسمش رو بذاریم سیمبین SLX
والا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
عالي بود
تکنولوژی پوشیدنی نه پوششی، برادر! لطفا دقت کن در ترجمه...
بیشتر فکر کنیم.
منتظر نابغه ایرانی در سال 2015 باشید تا سهم ایران را در دنیا ببنید.
از الان بايد به فكر فيلتر كردن باشيم تا اونموقع فيلتر هاي هوشمند ما همراه با تكنولوژي جديد توليد پارازيت راه اندازي شدن؟
اگر این همه جوان فعال و نخبه ای که هر سال به کشورهای اروپایی کوچ می دهیم کار میکردیم و به کار و منزلت افراد احترام می گذاشتیم مطمئن باشید الان تو اوج بودیم
با خوندن این مقالات بیشتر به این پی میبرم که دیگر ایران جای زندگی نیست !
من یک مهندس ای تی هستم ! و برای من با توانایی هایی ک دارم هیچ جا کار نیست ! چون پارتی ندارم !
چون پول ندارم !
چون هیچکس نیست روی ایده های من سرمایه گذاری کنه...
و .....
این چیز هایی ک ما میخونیم فقط و فقط به درد اطلاعات عمومی میخوره که وقتی جایی حرف شد ازشون بگیم و چارتا حرف قلمبه سلمبه هم بهش اضافه کنیم ک اطرافیانمون به به و چه چه کنن که اره طرف چقدر وارده !
وگرنه کدوم یکی ازین تکنولوژیا میاد دست ما؟
از تکنولوژی خانه هوشمند استفاده شد؟
ساعت هوشمند چطور؟
مگر اینکه بچه پولدارای تهرون از تو پول توجیبیشون تهیه کرده باشن !
وگرنه ما که......

همه ی اینا فقط بخاطره نبوده مدیریت ِ صحیح !
بجای "ماشین بخار" مینوشتید "استیم ماشین" بهتر میبود چون اسم رو همیشه نباید ترجمه کرد.
كس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من ...
هنر نزد ایرانیان است و بس . چو ایران نباشد تن من نباشد . البته این صحبتها در زمانه ای که کوروش کبیر بود گفته شده نه الان.
عالیییییییییییییییییییییییییییی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی