بازدید 15331

بودجه نفتی عربستان سعودی لو رفت

مشاور پیشین دولت عربستان به پایگاه خبری بلومبرگ خبر داد که این کشور بودجه سال ٢٠١٥ خود را براساس نفت ٨٠ دلاری تنظیم کرده است که نشان دهد، قیمت نفت افزایش می یابد.
کد خبر: ۴۶۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰ 26 December 2014
مشاور پیشین دولت عربستان به پایگاه خبری بلومبرگ خبر داد که این کشور بودجه سال ٢٠١٥ خود را براساس نفت ٨٠ دلاری تنظیم کرده است که نشان دهد، قیمت نفت افزایش می یابد.

به گزارش شبکه خبر به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ ، جان اسفاکیاناکیس افزود: دولت عربستان به احتمال بسیار زیاد بودجه سال ٢٠١٥ خود را بر مبنای نفت بشکه ای ٨٠ دلار خواهد بست که نشانه  اطمینان این کشور به بازار است.

برنامه بودجه عربستان در حالی روز پنجشنبه (چهارم دی ) در میان افت شدید قیمت نفت ارائه شد که قیمت نفت در بودجه امسال عربستان ١٠٣ دلار در نظر گرفته شده بود.

وزارت اقتصاد عربستان نیز اعلام کرد که در بودجه سال آینده کشور ٨٦٠ میلیارد ریال (٢٢٩ میلیارد دلار) صرف هزینه ها می شود در حالی که درآمدهای  این کشور به ٧١٥ میلیارد ریال عربستان کاهش می یابد.

براساس این گزارش، درآمد عربستان در سال ٢٠١٤ یک تریلیون و ٤٦ میلیارد ریال عربستان بود.

فروش نفت خام نزدیک به ٨٩ درصد از درآمدهای عربستان را در سال ٢٠١٤ تشکیل داد.

در همین حال، عراق در این هفته  برنامه بودجه سال ٢٠١٥ خود را براساس قیمت نفت ٦٠ دلار برای هر بشکه تنظیم کرد.

بودجه عربستان بر مبنای نفت 80 دلار

اسفاکیاناکیس گفت: همه انتظار دارند بودجه ها براساس نفت ٦٠ دلاری تنظیم شود، اما این مبلغ پیام منفی به بازار ارسال می کند، با توجه به قیمت سر به سری اقتصادی ٨٠ دلار برای هر بشکه دولت عربستان سعی دارد بگوید ما انتظار داریم قیمت ها دوباره افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی