بازدید 7820
دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق پیشنهاد داد:

ارائه تکنولوژی به اقلیم کردستان عراق

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به دولت عراق و دوستان خود در اقلیم کردستان درخصوص مقابله با تروریست‌ها کمک خواهد کرد، گفت: ایران آمادگی ارائه تکنولوژی به اقلیم کردستان عراق را دارد.
کد خبر: ۴۶۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵ 26 December 2014
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به دولت عراق و دوستان خود در اقلیم کردستان درخصوص مقابله با تروریست‌ها کمک خواهد کرد، گفت: ایران آمادگی ارائه تکنولوژی به اقلیم کردستان عراق را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛دکتر علی لاریجانی که در ادامه سفر منطقه‌ای خود به برخی کشورهای منطقه، در اربیل اقلیم کردستان عراق به سر می‌برد، امشب (جمعه 5 دی‌ماه) در دیدار با یوسف محمدصادق رئیس پارلمان این اقلیم، گفت: رابطه ایران با کشور عراق بسیار خوب است و ما به دنبال آن هستیم که این رابطه بهتر شود، از طرف دیگر روابط ایران با اقلیم کردستان دوستانه و حتی برادرانه است و ما همیشه در کنار دوستان خود بوده و هستیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های عمرانی اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: این اقلیم در چند سال اخیر قدم‌های مهمی را در راستای توسعه برداشته است.
 
وی با تاکید به روابط تجاری مثبت ایران با اقلیم کردستان عراق، افزود: در شرایط کنونی ایران آمادگی ارائه تکنولوژی به این اقلیم را دارد.
 
دکتر لاریجانی با بیان اینکه حوادث تروریستی اخیر مشکلاتی را در منطقه ایجاد کرده است، گفت: یکی از مشکلات ایجاد شده، ترس سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این مناطق است.
 
رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: قطعاً مشکلات امنیتی کنونی حل خواهد شد و ما هم به دولت عراق و دوستان خود در اقلیم کردستان در این‌خصوص کمک می‌کنیم.
 
وی همچنین از رئیس و اعضای پارلمان اقلیم کردستان عراق برای سفر به تهران دعوت کرد.
 
در این دیدار همچنین رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه روابط ایران و اقلیم کردستان دیرینه و گسترده است، گفت: قطعاً روابط ایران و اقلیم به پیش از دوران صدام برمی‌گردد و به نوعی باستانی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی