بازدید 13342
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب بین‌المللی برگزاری رزمایش نظامی گسترده در جنوب کشور

بازتاب گسترده برگزاری رزمایش نظامی ایران از تنگه هرمز تا خلیج عدن، ادامه پوشش خبری سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کشورهای منطقه از سوی مطبوعات و رسانه های بین المللی و بازتاب فیلتر شدن برخی صفحات و تصاویر در سایت اینستاگرام توسط ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۶۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 26 December 2014
بازتاب بین‌المللی برگزاری رزمایش نظامی گسترده در جنوب کشوربازتاب گسترده برگزاری رزمایش نظامی ایران از تنگه هرمز تا خلیج عدن، ادامه پوشش خبری سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کشورهای منطقه از سوی مطبوعات و رسانه های بین المللی و بازتاب فیلتر شدن برخی صفحات و تصاویر در سایت اینستاگرام توسط ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

به گزارش «تابناک»، برگزاری رزمایش نظامی در جنوب کشور، مهمترین موضوع مربوط به ایران است که از روز گذشته تاکنون بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته است. روزنامه «عرب نیوز» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد از روز پنج شنبه رزمایش گسترده ای را آغاز کرده و تصمیم دارد از طریق آن، در قلمرویی چند صد کیلومتری از تنگه هرمز تا خلیج عدن قدرت نمایی کند. این روزنامه اشاره می کند که قرار است رزمایش مذکور شش روز ادامه داشته باشد و در آن، از موشک های بالیستیک و پهپادها بهره گرفته خواهد شد. 

روزنامه «نشنال» امارات از جمله دیگر مطبوعاتی است که این موضوع را مورد توجه قرار داده و ضمن انتشار خبر آغاز این رزمایش، اشاره می کند که حدود 13 هزار پرسنل نظامی در این رزمایش شرکت می کنند و این نخستین بار است که رزمایشی از سوی ایران با چنین فاصله ای از خطوط ساحلی این کشور انجام می شود. در ادامه این مطلب، این موضوع مورد اشاره قرار گرفته که استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز قلمرو رزمایش جاری قرار دارند و نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش و سپاه پاسداران در آن شرکت می کنند. نشنال در ادامه دیدگاه برخی فرماندهان نظامی ایرانی را درباره این رزمایش بازتاب داده است.

اما اخبار مربوط به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کشورهای منطقه، امروز نیز در مطبوعات و رسانه های مختلف بازتاب داشته است. خبرگزاری کویت ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد در جریان سفر علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران به عراق، موضوعات مبارزه با تروریسم، امنیت متقابل، همکاری های اقتصادی و سیاسی و همچنین تمایل کلی به گشودن فصلی جدید در روابط تهران و بغداد، در دستور کار قرار داشته است. این خبرگزاری اشاره می کند که پیش از رسیدن به بغداد، لاریجانی توقفی در نجف داشته و ضمن دیدار با آیت الله سیستانی در این شهر، بر ضرورت همکاری همه کشورهای مسلمان برای مبارزه با تروریسم تأکید کرده است.

در نهایت، موضوع فیلترینگ برخی صفحات در سایت «اینستاگرام» از سوی ایران، موضوعی است که در شماری از مطبوعات بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه «حریت» ترکیه از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع توجه نشان داده و می نویسد ایران کار سانسور برخی تصاویر منتشره در اینستاگرام را آغاز کرده و از حذف محتوای نامناسب این سایت خبر داده است. این روزنامه می نویسد اقدام اخیر، بخشی از پروژه حکومت ایران برای نظارت بر شبکه های اجتماعی به شمار می رود. این روزنامه اشاره می کند که شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر نیز در حال حاضر در ایران به طور کامل فیلتر هستند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار