بازدید 62998
۷

جمع آوری بزاق ایرانیان توطئه ژنتیکی نیست!

من معتقدم ‌زمان این گونه افکار تمام شده ‌و این فقط از افکار عده‌ای ناشی می‌شود که همواره توهم توطئه دارند. اگر قرار است در رابطه با درمان بیماری‌های ژنتیکی مانند سرطان، دیابت و یا‌ ام اس‌ این روش درمان شود، شخصا حاضرم هر کاری از دستم می‌آید انجام دهم. وظیفه انسانی ما حکم می‌کند ‌برای پیشرفت علم، از‌خود‌گذشتگی کنیم.
کد خبر: ۴۶۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰ 24 December 2014
این ناشی از افکار عده‌ای است که همواره توهم توطئه دارندبه تازگی در فضای شبکه‌های ارتباطی، مجازی کلیپ ضبط شده دست به دست می‌شود که در آن مجموعه‌ای از بازیگران از مردم می‌خواهند با کمک گوش‌پاک‌کن، نمونه‌ای از بزاق دهان خود را با هدف «نجات بیماران سرطانی» به بانک ژن جهانی هدیه کنند.

به گزارش «تابناک»، در این کلیپ که با حضور یکی از بازیگران مشهور اجرا شده، ‌با انتقاد از سهم کم نمونه‌های ایرانی در بانک جهانی ژن یاد شده و از مردم کشور خواسته می‌شود ‌در این طرح شرکت داشته باشند. حرف اصلی کلیپ یادشده این است که جهان برای «نجات بیماران لوسمی و سرطانی» نیازمند اهدای نمونه سلولی ایرانیان است!

حال این موضوع به یکی از سوژه‌های رسانه‌ای تبدیل شده و برخی از افراد بر این باورند که جمع‌آوری سلول‌ها‌ توسط برخی ‌کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود و هدف آن، شناسایی نقشه ژنتیکی ایرانیان برای حملات تروریستی با استفاده از ژنتیک بومی و قومی مناطق مختلف است.

بنا بر این گزارش، در این باره احمد آریای‌نژاد، یکی از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ‌با این نظریه موافق است و توصیه می‌کند برای انجام این کار در ایران، باید دقت‌های لازم را داشت تا دیگر کشور‌ها‌ نتوانند از نیات‌‌ خیر‌خواهانه ایرانیان علیه آن‌ها استفاده کنند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: این یک شمشیر دو لبه است و باید دقت زیادی در این مورد داشت. ما به دلیل سوابقی که داریم، به این‌ها اطمینان نداریم و باید احتیاط لازم را داشته باشیم. نباید کاری کنیم که دیگران از اطلاعات ژنتیکی ما ‌علیه ملت ما استفاده کنند. در صورتی که کسی بخواهد این کار را انجام دهد، باید این کار در ‌کشور و زیر نظر متخصصان داخلی ‌انجام دهد.

از سوی دیگر، دکتر عابد فتاحی، دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌با ‌رد این ادعا، ‌تأکید کرد ‌باید ‌برای پیشرفت علم و نجات انسان‌ها، ‌هر کاری که لازم است انجام داد؛ حتی اگر ‌در این راه، باید از خود گذشت.

وی اظهار داشت: اطلاعات ژنتیکی انسان‌ها بسیار به هم نزدیک است، به عنوان یک پزشک که سال‌ها با آناتومی پاتولوژی و هیستولوژی سروکار داشته‌ام، اعلام می‌کنم که تشخیص اقوام از روی ژن تقریبا محال است.

از سوی دیگر، اگر گروهی بخواهند ژن ما ایرانی‌ها را جذب کنند‌ و بر اساس نقشه ژن ‌علیه ما استفاده کنند، نیازی نیست ‌از داخل ایران این کار انجام شود. هم‌اکنون چیزی حدود ۴ میلیون ایرانی فقط ساکن آمریکا هستند و در همه کشور‌های جهان نیز ایرانی هست. همین تلویزیون «من و تو» را ایرانی‌ها اداره می‌کنند و خلاصه اگر کسی ‌نقشه‌ای داشته باشد، به بزاق تهرانی‌ها نیاز ندارد.

من معتقد هستم ‌زمان این گونه افکار تمام شده ‌و این فقط از افکار عده‌ای ناشی می‌شود که همواره توهم توطئه دارند. اگر قرار است در رابطه با درمان بیماری‌های ژنتیکی مانند سرطان، دیابت و یا‌ ام اس‌ این روش درمان شود، شخصا حاضرم هر کاری از دستم می‌آید انجام دهم. وظیفه انسانی ما حکم می‌کند ‌برای پیشرفت علم، از‌خود‌گذشتگی کنیم.

من خودم پس از مرگ کالبد‌م را ‌به دانشکده پزشکی هدیه کرده‌ام و به جای اینکه موش کرم آن را بخورد و بعد از چند ماه تنها چند استخوان از آن به جای بماند، دانشجویان پزشکی ‌بر روی آن کالبد شکافی کرده و پیشرفت کنند.

وی گفت: ما نباید این مسائل را پیچیده کنیم. اگر با این افکار پیش برویم، از علم هم عقب خواهیم ماند. اکنون علم پیشرفت کرده است، اگر چند سال پیش در روستا با بلند‌گو صحبت می‌کردیم، می‌گفتند ‌این فرد کافر شده است، اما در حال حاضر در همه این افراد تلویزیون ماهواره و تلفن همراه است.

وی تأکید کرد: من به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان اعلام می‌کنم، با همه توان از این موضوع حمایت می‌کنم. این کرسی باید در دانشگاه شهید بهشتی همسان با تمام دنیا تشکیل شود و ما نیز بتوانیم در کنار کشور‌های دیگر به پیشرفت‌های علمی دست یابیم و در پیشرفت علم به جوامع انسانی کمک کننده باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۴
انتشار یافته: ۷
عجب آدمای دلسوزی واسه علم داریم توی کشورمون!!!!! دمتون گرم واقعا،
نظر من اینه که با جمع آوری همین ژنها و سرقت زن ایرانیان توانستند این کرونا رو به جون ما بندازن
دیدید که با همین نقشه ژنوم توانستند کرونا ویروس را نفوذ دهند
آقای دکتری که فکر میکنه همه عالم دلشون برای ما ميسوزه، به گفته خودش توی کشورهای دیگه ایرانی زیاده چرا باید بیان از افراد توی تهران نمونه بگیرند?
پنج سال از این ماجرا گذشته شما که مدافع این طرح بودید جناب تابناک بفرمایید بعد از پنج سال چه کمکی به بیماران ما کردند ؟ لابد جواب ویروس کروناس !!!!!
خب اقای اقای نماینده محترم که میگی اطلاعات ژنتیک ارزش نداره وبرای ترور نیاز نیست از داخل ایران ژن کسی و داشته باشن اگر مهم نیست الان این حمله ی احتمالی بیولوژیکی چیه و درضمن اگر مهم نیست چرا سازمان ملل متحد در مورد اطلاعات ژنتیکی مردم سخت گرفته و قانون گذاشته!
جناب آقای دکتر عابد فتاحی مگر بقول خودتان پزشک هستید و عضو کمیسیون بهداشت مجلس اگر واقعا دلتان برای نجات بشریت و بدنبال تحقیقات وکسب عمل جهان هستید هم دارای علم پزشکی وقدرت ونفوذ درکشور هستید عرضه داشته باشید وخودتان هر نوع تحقیقاتی برای حفظ وسلامتی ایران وبشریت انجام دهید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی