بازدید 15095
مردم خواستار مجازات بی قید و شرط متخلفان هستند؛

فوتبالیست‌های متخلف را در تیم‌های فوتبال پادگان‌ها به کار بگیرید

با نزدیک شدن به جام ملت‌ها، خیلی‌ها می‌خواهند با ایجاد فشار رسانه‌ای، جوی ‌ایجاد کنند تا برخی فوتبالیست‌های متخلف متهم در پرونده کارت‌های پایان خدمت جعلی بخشیده شوند؛ اما افکار عمومی و علاقه‌مندان به فوتبال نظر دیگری دارند.
کد خبر: ۴۵۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳ 20 December 2014
وضعیت بازیکنانی که با تخلف به کارت پایان خدمت یا معافیت دست ‌یافته‌اند، هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده ‌و با نزدیک شدن به زمان جام ملت‌ها، فشار‌ها برای بخشیده شدن این متخلفان بیشتر و بیشتر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، بعد از صحبت‌های کارلوس کی‌روش و درخواست عاجزانه او از مسئولان نظامی و انتظامی برای بخشیدن بازیکنانی نظیر مهرداد پولادی و اضافه شدن آن‌ها به تیم ملی بود که می‌شد تصور کرد، این فشار‌ها و مصاحبه‌ها در روزهای آتی بیشتر و بیشتر هم خواهد شد.

علی کفاشیان، یکی از کسانی است که بر این باور دارد، دستیابی فوتبالیست‌ها به کارت‌های پایان خدمت با این روش‌ها، غیر قانونی نیست و تخلف محسوب نمی‌شود. حمید رسایی، نائب رئیس کمیسیون اصل نود که درگیر پرونده فساد در فوتبال است و در جریان کامل اتفاقات پرونده کارت‌های پایان خدمت جعلی هست، شب گذشته در برنامه تلویزیونی ورزش از نگاه دو گفت، تعریف ما و فدراسیون از مسأله فساد کاملا متفاوت است. برای مثال مسائلی از قبیل کارت‌های پایان خدمت جعلی یا فرارهای مالیاتی بازیکنان از سوی علی کفاشیان تخلف محسوب نمی‌شود.

خود علی کفاشیان هم شب گذشته در یک ویدئوی ضبط شده، نظر خود را در خصوص ماجرای کارت‌های پایان خدمت جعلی چنین بیان کرد:

«این بچه‌ها بچه‌هایی بودند که در حوزه‌های دیگر فعالیت نکردند. خلاف نکردند. این هم که رفتند این کارت‌ها را گرفتند برای این بود که بتوانند در حوزه ورزش خودشان بیشتر فعالیت کنند. کسب و کار این‌ها همین مدت محدود و کم جوانی ان‌هاست و اگر بخواهند محروم شوند تا یک عمر محروم شده‌اند که این فکر نمی‌کنم مجازاتی باشد که برای این‌ها در نظر گرفته شده باشد. من امیدوارم که به نحوی مثل بقیه این‌ها هم دیده شوند و بتوانند فعالیت اجتماعی خود را انجام دهند و بعدها بتوانند آن مجازاتی را که برایشان هست اعمال کنند‌».

همه منطق مدافعان از بازیکنان متخلف همین است. اینکه چون عمر ورزشی آن‌ها کوتاه است در دوران ورزشی با آن‌ها کاری نداشته باشند تا فوتبالشان را بازی کنند و بعد از آن مجازات‌های لازم را اعمال کنند. اما اینجا همچنان همین سؤال همیشگی پیش می‌آید که مگر سایر جوانانی که در مشاغل دیگر فعالیت دارند از چنین حقی برخوردار می‌شوند؟ مثلا می‌توان گفت، یک پزشک را که با تخلف به سربازی نرفته بعد از چهل سالگی جریمه کنند؟

نکته دیگری که در خصوص پرونده کارت‌های پایان خدمت جعلی وجود دارد، این است که کارت‌های پایان خدمت بازیکنان متخلف اصالت قانونی دارد، ولی مدارکی که برای دریافت آن ارائه شده جعلی است. مثلا اینکه یکی پدرش در جبهه حضور نداشته و با جعل سند حضور در جبهه برای پسرش کارت پایان خدمت گرفته است. فرض بر اصالت داشتن کارت‌ها هم دلیل نمی‌شود که بازیکن منکر این ‌شود که با علم به متوصل شدن به روش‌های غیرقانونی به این کارت دست پیدا کرده است.

ماده 535 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی در این خصوص می‌گوید: «هر کس اوراق مجعول مذکور در مواد (۵۳۲)، (۵۳۳) و (۵۳۴) را با علم به جعل و تزویر مورد استفاده قرار دهد، علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از شش ماه تا سه سال یا به سه تا هیجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد‌». همچنین ماده ۵۳۸ از‌‌ همان کتاب قانون می‌افزاید: «هر کس شخصاً یا توسط دیگری برای معافیت خود یا شخص دیگری از خدمت دولت یا نظام وظیفه یا برای تقدیم به دادگاه گواهی پزشکی به اسم طبیب جعل کند به حبس از شش ماه تا یکسال یا به سه تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد‌».

تورق کوتاهی در کتاب‌ قانون مجازات اسلامی به روشنی مشخص می‌کند که قانون برای چنین متخلفانی چه حکمی در نظر گرفته است؛ اما مشکل از جایی شروع می‌شود که در اجرای قانون میان شهروندان فرق قائل شویم. صرف توجه به اینکه این متخلفان بازیکن فوتبال هستند و به خاطر همین مسأله فعلا باید با آن‌ها مماشات شود یا آنگونه که رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید، ‌«این بچه‌ها که کاری نکردند» که موجب کشته شدن روح قانون و ایجاد تبعیض میان شهروندان می‌شود.

تابناک با توجه به مهم بودن این موضوع در میان علاقه‌مندان به فوتبال و با در نظر گرفتن دیدگاه‌های مختلف در خصوص نحوه برخورد با این متخلفان، نظرسنجی را روی سایت قرار داد نظر مخاطبان را در خصوص نحوه برخورد با متخلفان جویا شود.

به رغم اینکه در میان گزینه‌ها‌ مواردی چون «تنها بخشش فوتبالیست‌های ملی‌پوش»، «بازی در تیم‌های نظامی» و «تخفیف در مجازات با توجه به عمر مفید دوران فوتبالی‌شان» اما ۸۷.‌۳% شرکت‌کنندگان در نظر‌سنجی به گزینه «برخورد قانونی با متخلفان مانند سایر شهروندان» رأی دادند که نشان می‌دهد، افکار عمومی با چه شدتی خواهان اجرای عدالت در این مورد بخصوص هستند.

بنابراین بهتر است ‌مسئولان فدراسیون فوتبال و مدافعان فوتبالیست‌های متخلف هم اندکی به نظر افکار عمومی در این ماجرا احترام بگذارند و یک ‌بار هم که ‌شده کنار بنشینند و شاهد اجرای عدالت در خصوص این تافته‌های جدا بافته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۶
انتشار یافته: ۴۸
درود بر تابناک
حرف دل همه جوانهای درحال خدمت رازدید
بایدباهمه یکسان برخورد بشه شهروند درجه1و2نداریم دربرابر قانون همه مساویند.
همونطور که ایتالیا شب فینال جام جهانی تیمای متخلف رو نقره داغ کرد، ما هم باید برخورد کنیم!
فوتبالیستا چه گلی به سر مملکت زدن که هر کاری دلشون میخواد انجام میدن
اگه من این کار رو می کردم به جرم محارب و مفسد فی الارض اعدام می شدم
پولای میلیاردی گرفتن و تخلفم کردن...طلبکارم هستن....
واقعا آفرین

عدم اجرای صحیح قانون باعث میشه مشکلات روز به روز بیشتر شه تا جایی که سنگ رو سنگ بند نشه

من از مسئولان نظام وظیفه درخواست دارم به احترام قانون، به احترام اون همه نخبه علمی که سربازی میرن و به احترام مملکت بدون مماشات با این افراد برخورد کنن
واقعا نباید در اجرای قانون تفاوتی میان افراد قائل شد.باید بازیکنانی که کارت پایان خدمت جعلی دارند مجازات شوند. ان کسی که فارغ التحصیل دانشگاه است و باید2سال از عمر خودش را درمناطق مرزی وعملیاتی خدمت کندچه فرقی با ان فوتبالیست دارد که تازه می خواهد خدمت خود را دریک تیم نظامی انجام دهد.
بکار گیری فوتبالیستهای فراری توهین به کسانی که به موقع به سربازی میروند
همین دیگه فقط باید لبخند زد و رفت.
فکر میکنید مردم نمیدونن این خرید خدمت بخاطر همین فوتبالیستا و آقازاده هاس .
تابناک رسالت خودتو به نحو احسن اجرا کن
این مملکت پر از جوانه، پر از دانشجو که با بدبختی درس می خونن اگه اینا قانون شکنی کردن باید مجازات بشند، امان از روزی که امید ها نا امید بشه
من نه پول دارم نه پارتی


من جوانی بی پول هستم
من نه پول دارم نه پارتی
مجبورم برای یک آدم نادان بیسواد کار کنم
تمام استعدادهایی هم که دارم به هدر می رن چون مجبورم کار کنم تا پس انداز کنم و به هیچ کس محتاج نباشم.
نه استعداد کم تری از یک بازیکن دارم نه توانایی کم تر

ولی اگر من جای این ها بودم الان مفسد فی الارض بودم
الان انگل جامعه بودم.
الان خوب بود شطرنجی نشون داده می شدم

من جوانی بی پول هستم
با آقای رسایی در این مورد موافقم.آقای کفاشیان خود بنظرمن و اکثر کارشناسان فوتبال کارایی برای ریاست فدراسیون ندارد وتصمیمات وی نیز کارشناسی نیست.افراد متخلف بهر دلیلی باید در برابر قانون پاسخگوباشندومجازات شوند.این تخلفات کاملا آگاهانه وباانگیزه منافع شخصی بوده است
یادم هست که سال 86 بخاطر مشکلات جسمی پدرم برای معافیت کفالت اقدام کردم و علی رغم اینکه سازمان بهزیستی معلولیت شدید حدود هشتاد درصد برای ایشان لحاظ نموده بود عزیزان در کمسیون پزشکی نظام وظیفه با سخت گیری شدید نظر بهزیستی را نپذیرفتن و اینجانب با وجود مشکلات شدید خانوادگی عازم خدمت شدم.امروز شنیدن چنین خبرهایی که حاکی از بی عدالتی های شدید اجتماعی است مرا به یاد این سخن سعدی می اندازد: هر آنکه زر در ترازوست زور در بازوست و آنکس که بر دینار دسترس ندارد در همه عالم کس ندارد.
یک فوتبالیست برای جامعه مفید است یا یک جوان بدبختی که تا 30 سالگی دکترا میخواند و بعد از آن هم تازه باید برود سربازی! مگر عمر مفید کسب و کار ما صد سال است؟
من جوان 29 ساله خیلی ازین ناراحت نیستم که با مدرک کارشناسی ارشد(دانشگاه شهید بهشتی) مثل بقیه موهامو از ته زدمو لباس سربازی تا آخر خدمت تنم کردم؛ ازین میسوزم که بهترین روزهای زندگیمو صرف درس خوندن کردم اما به فرض(دقت کنید به فرض) پیدا کردن یه کاری، تا آخر عمرمم نمیتونم به اندازه قرارداد یک فصل این به اصطلاح فوتبالیستها سرمایه داشته باشم.
حالا اگه واقعا معنی عدالت میدونی چیه؟!نظرمو بذار تابناک
یک فوتبالیست برای جامعه مفید است یا یک جوان بدبختی که تا 30 سالگی دکترا میخواند و بعد از آن هم تازه باید برود سربازی! مگر عمر مفید کسب و کار ما صد سال است؟
واقعاً ممنونيم تابناك.... به چه نكته مهمي به نمايندگي از عامه مردم اشاره كرده اي....
انگار بقیه ی جوانان این مملکت کسب و کار ندارن فقط همین حضرات فوتبالیست باید درآمد داشته باشن
نکته قابل تامل حرفهای اقای کفاشیان اینه که میگه چون عمر کاری فوتبالیست ها کوتاهه و تا جوان هستند باید همین شغل رو داشته باشند
ما هم امیدواریم اما ته دلمون می دونیم که قانون و مجازات برای مردم عادیه...
تصور کنید جوونایی که دو سال با هزار سختی و بدبختی و ماهی 50 تومان حقوق سربازی برن و بعضی بازیکنان که میتونستن با600،700 میلیون درآمد سربازی بگذرونن (توپ بازی کنند)جعل سند کنند و توقع بخشش داشته باشند با این توجیه که بحث غرور ملی در فوتبال مطرحه!!!!!!!!!!!!!!!!!تصور سختیه .نه؟؟؟
واقعاً این جماعت خیلی پررو هستند .
یعنی چی عمر فوتبالشون کوتاهه و فعلاً باهاشون برخورد نشه ؟!
این ها سالی حداقل ( تاکید می کنم حداقل ) یک میلیارد تومن درآمد دارن ولی من به عنوان یک مهندس عمران که توی کوه و بیابون جون می کنم و کار میکنم با حقوق 3 میلیون تومنی باید دقیقاً 28 سال کار کنم تا بشه یک میلیارد تومن .
حالا این جاعلان به اصطلاح فوتبالیست, چه تاجی مگر به سر این مملکت زده اند که اینطور دنبال بخشیدن اینها هستن! درستش اینه که اینا همونطور که توی زمین الگوی جوانان هستند در مورد مجازات جرمی که مرتکب شدن هم الگو شده و حق حتی بازی در تیم فوتبال گل کوچیک محله اشون رو هم نداشته باشن, چه رسد به تیم ملی.
کشور ایتالیا به خاطر یک سری مفسده در فوتبال چند تا تیم فوق ستاره اش رو فرستاد قعر فوتبال ایتالیا تا عبرتی بشوند برای سایرین, اینجاست فرق یک کشور صنعتی با ما ها باید معلوم بشه
حالا اينا كه فوتبال بازي كردن تا الان چه گلي به سر فوتبال اين مملكت زدن كه اينا مي خوان بزنن. حيف پول. فوتبال ساحلي و فوتسال كجا اينا كجان
کساتنی که تخلف کردند و به اینا مدرک جعلی دادن چی؟
تابناک محترم، مشکل اینجاست که شما در گزینه ها ، گزینه ای مربوط به برخورد قانونی با متخلفانی و کار چاق کن هایی که این مسیر رو برای فوتبالیست ها هموار کردند قرار ندادید
أين تابناك محترم يك نظر سنجي در مورد ميزان علاقه مردم در خصوص إلزام اقاي رسايي به پاسخ سوال اقاي دادكان و توجيه چگونگي برگشت هزينه تبليغات بدون فساد را هم بررسي كند
با آقای رسایی موافقم.
مشکل از جایی شروع می‌شود که در اجرای قانون میان شهروندان فرق قائل شویم

ا
مدرک علمی تقلبی، پزشک تقلبی، بازیکن فوتبال تقلبی،
ما شهید دادیم که تضاد طبقاتی از بین بره الان داره بیشتر میشه مگه ما جوانان چی از اینها کم داریم مثلا دارن چه وظیفه اجتماعی انجام میدن یه شوت درست حسابی نمی تونن بکنن آخه تو این مملکت کی میتونه به داد این تبعیضها برسه
همین توجیهات است که اعتماد اجتماعی را بر باد می دهد!
بايد كاملا قانوني با اين به اصطلاح ورزشكاران خوش گذرون برخورد بشه
مثل زالو خون مردم رو ميمكن
حقوق يه فوتباليست جاعل دهها برابر استاد دانشگاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
24 ماه بندازیدشون انفرادی بعد هم آش خوری تا دیگه اسناد دولتی را جعل و استفاده نکنند .
یعنی چی تو تیم های فوتبال پادگان ؟!!
فقط باید برند لب مرز خدمت کنند ، تازه اونهم 24 ماه تا بفهمند توی کشور جمهوری اسلامی ایران ، تبعیض برای هیچکس وجود نداره !!! تازه باید چند ماه هم بروند بازداشتگاه ، فکر کنم حدود 6 ماه و دادگاه قضایی هم باید بروند.
ایا صادر کنندگان این کارت ها نیز ب سزای عملشان خواهند رسید
اگه با اینا برخورد بشه متعجب میشویم...
لطفا یکبار هم که شده بیلیید قانون رو واسه همه یکسان اجرا کنیم
عدالت برای مردم است جان دل برادر!!!
من رو دعوت كنيد تيم ملي به خدا بعد يه دوره بدن سازي از صد تا مثل پولادي و ... بهتر كار ميكنم. من نميدونم آخه اين بازيكناي متقلب و متخلف چي دارن يا بلدن كه اينقدر داره براشون هزينه هاي مادي ومعنوي صرف ميشه
بابا طرف معافی نخاع داره بعد فوتبال هم بازی میکنه پس اونهایی که خدا رو شکر سالم هستند و رفتند خدمت قاعدتا باید بتونن پیاده برن کره ماه
به نظر من حالا كه آقايون بالاتر از قانون به نفع يك سري رأي ميدن ،، از هر كدام كه قرار داد هاي ميلياردي بستند و راحت دارن مملكت و مردم يك جا دور ميزنند خسارت هاي ميلياردي بگيرند ،، تا لااقل دل مردم خنك بشه ،،
مگر این فوتبالیستهای ناز نازی خونشان رنگین تر از افراد دیگر است ،
من دو ماه مي شه كه يك پزشك عمومي شده ام چون هدفم خدمت به مردم بود ولي براي رسيدن به اين هدفم يعني خدمت به مردم ابتدا خدمت سربازي ام را به پايان رساندم و سپس به فكر خدمت به مردم افتاده ام
درست یا غلط در ایران نظر افکار عمومی در اولویت نمی باشد تابناک جان!
سلام به همه آقا جان بقه کسایی که دارن تو مرزها خدمت میکنن جلو سرما و گرما آنها چه گناهی کردن من خودم تو دشت عباس وموسیان خدمت کردم که جای خفنیه حقشون رفتن به سربازیه این آقایون فوتبالیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار