بازدید 13141
یک اقدام مهم و ماندگار؛

عیادت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از چهارقلوهای تهرانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضورش در منزل ۴ قلوهای تهرانی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ذاتی وزارت رفاه و به ویژه سازمان بهزیستی، حمایت از خانواده‌های چندقلوست.
کد خبر: ۴۵۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹ 18 December 2014
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از چهار‌قلوهای تهرانی عیادت کرد و به خانواده آن‌ها قول داد، به زودی مسکنی را برای آن‌ها فراهم کنند؛ اتفاقی که در نوع خود متفاوت و ارزشمند است و برای نخستین بار توجه ارشد‌ترین مسئولان را نسبت به خانواده‌هایی با مصائب اینچنینی به تصویر می‌کشد و امید‌ها را برای بهبود وضعیت این خانواده‌ها افزایش می‌دهد.

به گزارش «تابناک»، افزایش فرزندان برای خانواده‌ها در کنار برکات الهی‌، با مصائبی نیز همراه است و این مصائب زمانی به اوج می‌رسد که یک خانواده میزبان چندقلو‌ها شود. چالش مدیریت چند کودک همزمان و تربیت این کودک و همچنین هزینه‌های کمرشکن برای یک خانواده، دور از تصور است و این مسأله زمانی که مسأله سه یا چهار قلو می‌شود و یا یک خانواده پس از برخورداری از دو کودک با یک دوقلو یا سه‌قلو مواجه می‌شود، بسیار حاد‌تر به نظر می‌آید.

هرچند در سال‌های گذشته تسهیلاتی اندک برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شد، حقیقت امر آن است که این تسهیلات تأثیر چندانی در رفع مشکلات عمیق این خانواده‌ها نداشته که این رویه بر خلاف سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت است. در واقع رحمت وسیعی که از این طریق به یک خانواده تعلق می‌گیرد، در‌‌ همان نگاه اول آنچنان با دشواری به نظر می‌آید که هر ناظری امیدوار است، چنین نعمتی نصیبش نشود؛ اما حالا مسئولان ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان بهزیستی درصدد برآمده‌اند ‌برای این مصائب، چاره‌اندیشی اساسی داشته باشند.

در نخستین گام، عصر امروز، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور، از ۴ قلوهای تهرانی در منطقه ۱۸ عیادت کردند و ربیعی در حاشیه دیدار با خانواده ۴ قلو‌‌ها، گپ و گفت‌وگویی ‌با پدر و مادر ۴ قلوهای تهرانی (ستایش، پرستش، نیما و نیکان) داشت. خانواده عسکری دارای ۵ فرزند هستند که ۴ تای آن‌ها ۴قلو و دختر دیگر آن‌ها به نام نیایش است.

عیادت وزیر کار و رفاه و رئیس سازمان بهزیستی از چهارقلوهای تهرانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضورش در منزل ۴ قلوهای تهرانی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ذاتی وزارت رفاه و به ویژه سازمان بهزیستی، حمایت از خانواده‌های چندقلو است. بنده به محض اینکه از وضعیت این خانواده مطلع شدم، برنامه‌ای ‌برای حضور در منزل خانواده چهارقلو‌ها گذاشتم و امیدوارم در کمترین زمان ممکن اقداماتی را برای حمایت‌ ‌خانواده چهارقلو‌ها به همراه پدر و مادرش انجام دهیم.

ربیعی با اشاره به سیاست‌های حمایتی سازمان بهزیستی گفت:‌ در اولین گام این سیاست‌ها وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی موضوع بیمه‌ای درمان خانواده‌ها را پیگیری کرد و در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داد. حمایت‌های تغذیه‌ای از خانواده‌هایی که چندقلو به دنیا می‌آورند، یکی دیگر از برنامه‌های بهزیستی محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه به زودی مشکل مسکن این خانواده را نیز برطرف خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به حل مشکل مسکن معلولان بهزیستی تا پایان سال ۹۴ گفت: پس از آن به سراغ گروه‌های خاص از جمله چندقلو‌ها خواهیم رفت.

همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت خانه‌دار شدن این خانواده ۴قلو گفت: به زودی تمهیدات لازم برای خانه‌دار شدن این خانواده انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، گفت: ما حمایت‌‌هایی را از این خانواده‌ها انجام می‌دهیم.

در پایان این دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: «به زودی اقدامات لازم جهت حمایت از این خانواده چهارقلو در تهران انجام خواهد شد‌»؛ اقدامی اساسی که مقدمه تغییر وضعیت خانواده‌های دارای چندقلوست و امید‌ها را برای تغییر واقعی وضعیت این خانوارهای ایرانی افزایش خواهد داد. بدون شک یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش جمعیت، رفع موانع و تسهیل بچه‌داری ـ‌ به خصوص برای چنین مواردی است ـ و مسئولان وزارت تعاون و سازمان بهزیستی به سراغ گردنه مهمی رفته‌اند که اگر مشکلات این محور مرتفع شود، تأثیر عملی و روانی قابل توجهی در تشویق خانواده‌ها خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار