بازدید 7917
۲

تکذيبيه سازمان تاکسيراني مشهد در مورد گزارش گرگ هاي زرد

کد خبر: ۴۵۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ 18 December 2014
با سلام، به دنبال چاپ گزارشي خلاف واقع، با عنوان گرگ هاي زرد در سه روز کاري متوالي 20،19 و 1393.09.23 در صفحه حوادث روزنامه خراسان پاسخ اين سازمان براي چاپ در روزنامه به شرح ذيل اعلام مي شود.

مسئولان روزنامه خراسان با نشر اکاذيب و افترا باعث سلب اعتماد عمومي به قشر امين، خدوم و زحمتکش تاکسيران شده اند که از گذشته هاي دور تاکنون به عنوان امانتداران و حافظان مال، جان و ناموس مردم شناخته شده اند. بايد از جامعه شريف تاکسيراني عذرخواهي کنند، به استحضار ملت شريف ايران مي رساند، هرگونه انتساب افراد شيطان صفت (معروف به گرگ هاي زرد) و خودرويي که آنان براي رسيدن به مقاصد پليد خود از آن استفاده مي کردند به شغل تاکسيراني و تاکسي قويا تکذيب مي شود.

مردم عزيز به خوبي واقفند که تاکسيراني جزو شريف ترين مشاغل بوده و خودروهاي تاکسي شهر مشهد، هم به دليل اين که محل ارتزاق و کسب روزي حلال و هم وسيله اي براي خدمت به خلق و به ويژه زائران حضرت علي بن موسي الرضا(ع) مي باشد، قداست دارد و هيچ گاه اين گونه رفتار غيرحرفه اي نمي تواند ذره اي از جايگاه رفيع اين شغل در پيشگاه شهروندان بکاهد، چرا که تاکسيرانان به عنوان خادمان بدون لباس حضرت علي بن موسي الرضا به خدمت رساني شبانه روزي به زائران و مجاوران آن حضرت مشغولند. انتظار مي رود، مسئولان روزنامه خراسان قبل از چاپ گزارش از صحت و سقم آن اطمينان يابند و هيچ گاه دقت را فداي سرعت در اطلاع رساني نکنند. چرا که اعتماد عمومي شهروندان که بالاترين سرمايه براي تاکسيرانان است، با يک اقدام غيرحرفه اي به راحتي از بين مي رود و چه بسا جبران آن غيرممکن باشد، پس چرا بايد تاوان کم وقتي يک نشريه را يک جامعه خدوم و زحمتکش بپردازد که البته همگان مي دانند حيثيت و آبروي اين شغل شريف با اين گونه مطالب واهي زير سوال نخواهد رفت. در خاتمه از شهروندان گرامي درخواست مي کنيم تا در زمان استفاده از تاکسي به علائم خاص آن از جمله نوار شطرنجي مشکي، تابلوي سقفي، آرم بغل در و پلاک زرد رنگ با حرف «ت» توجه کنند و پس از اطمينان کافي از دارابودن علايم و مشخصات، سوار خودرو شوند.

علي اصغر نيشابوري - سرپرست سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني مشهد

قضاوت با مردم

درخصوص آن چه در خبر روزنامه خراسان آمده بود با آن چه تاکسيراني به عنوان جوابيه عنوان کرده است قضاوت با مردم است که بهترين قاضي در اين نوع موارد هستند به ويژه آن که ادبيات به کار رفته در جوابيه سازمان تاکسيراني را در شأن مخاطبان و افکار عمومي نمي دانيم. ضمن اينکه در اولين گزارش مربوط به خبر دستگيري گرگ هاي زرد در تاريخ 19 آذر، به صراحت به نقل از مقام انتظامي تصريح شده است که اين تاکسي مربوط به فريمان بوده است، نه مشهد.

اما افکار عمومي از تاکسيراني انتظار پاسخي را داشت که در راستاي حل مشکل باشد نه پناه گرفتن در قالب هاي احساسي و ... آن چه تاکسيراني محترم آن را گزارش خلاف واقع عنوان کرده، به نقل از مقام هاي قضايي و انتظامي درج شده است. از اين گذشته خراسان دغدغه خود درخصوص رانندگان محترم و معزز تاکسي را در قالب يادداشت و مطالبي عنوان کرده است و به دستگاه هاي ناظر متذکر شده که چنان نظارت کنند که اعتماد عمومي به «تاکسي» و تاکسيرانان ترک برندارد.

در همين زمينه به صراحت در يادداشت ۲۰ آذرماه صفحه ۱۳ تاکيد کرديم که: «... و مهم تر اين که حرمت هزاران راننده تاکسي که با صداقت براي امرار معاش شب و روز نمي شناسند، گرمي و سردي و بي خوابي را به جان مي خرند خدشه دار مي کنند و لذا انتظار افکار عمومي از دست اندرکاران دستگاه هاي عمومي اين است که عينک نظارت خود را گردگيري  کنند» همچنين در مطلب مورخه ۲۵ آذر نيز تصريح کرده ايم که «فراموش نکنيد روزنامه خراسان به زحماتي که هزاران راننده محترم تاکسي مي کشند توجه داشته و به صورت شفاف هم عنوان شده است که نبود نظارت، تلاش صادقانه عموم رانندگان تاکسي ها را کمرنگ مي کند چرا که بر شرافت، پاکدستي و صداقت عموم رانندگان محترم تاکسي اعتقاد داريم و براساس همين اعتقاد نيز تاکيد داريم که نبايد ضعف نظارت و دستگاه هاي نظارتي باعث خدشه دار شدن حيثيت و جايگاه اين رانندگان شود.»

همچنين مردم به خوبي واقفند که سانسور خبر و فاکتور گرفتن از خبر به مثابه پاک کردن صورت مسئله است و از اين مهم تر، مردم و رانندگان تاکسي از چنان فرهنگي برخوردارند که با درج يک واقعيت ديوار اعتمادشان فرو نمي ريزد بلکه با آشنايي و آگاهي از برخي چاله ها و خطراتي که ممکن است با آن مواجه شوند اين اعتماد مستحکم تر مي شود به شرطي که دستگاه هاي متولي وظايف خود را به درستي انجام دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲
چرا ناراحت میشی
به خاطر همین پاکی تاکسی رانهاست که گروههای تبه کار در لباس آنها مخفی می شوند
این حق ماست که اطلاع داشته باشیم در شهر چه میگذرد - بهتر است تاکسیرانی نظارت خود را بیشتر کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار