بازدید 3764

درمان بی‌اختیاری‌ ادرار و مدفوع با فیزیوتراپی

کد خبر: ۴۵۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ 17 December 2014
یک فیزیوتراپیست از درمان بی‌اختیاری‌ ادرار و مدفوع با استفاده از فیزیوتراپی خبر داد.

به گزارش ایسنا، جواد صراف‌زاده فیزیوتراپیست اظهارکرد: یکی از خدمات ارائه شده در فیزیوتراپی که در گذشته توجهی به آن نمی‌شد درمان بی‌اختیاری‌های ادرار و مدفوع بود که بیشتر در خانم‌ها پس از زایمان روی می‌دهد که امروزه به این روش درمان می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه در صورتی که عامل آسیب‌رسان و بخش آسیب‌دیده در رابطه با بی‌اختیاری ادرار و مدفوع مشخص یا قابل درمان نباشد با درمان‌های فیزیوتراپی می‌توان فرد را به زندگی عادی با کیفیت مناسب بازگرداند که این حوزه همچنان در حال پیشرفت است.

صراف‌زاده گفت: این مشکل به علل مختلف از جمله علل فرهنگی در گذشته پنهان بوده است و مردم این بیماری را اظهار نمی‌کردند در حالی که این بیماری در کودکان نیز به علت استرس و علل روانی دیگر ایجاد می‌شود.

این فیزیوتراپیست خاطرنشان کرد: گاهی این ضایعات به علل فیزیکی مانند تصادفات و یا زایمان ایجاد می‌شود.

وی گفت: شاخه‌ای با عنوان مشکلات کف لگن و زنان و زایمان در فیزیوتراپی ایجاد شده است ولی متأسفانه در گذشته مردم به علت مشکلات فرهنگی برای درمان به پزشکان مراجعه نمی‌کردند اما امروزه ارجاعات مناسبی برای درمان این بیماری به فیزیوتراپیست‌ها می‌بینیم.

صراف‌زاده گفت: در بسیاری موارد، خانم های جوان مشکلاتی از این دست دارند که درمان پیچیده‌ای ندارد بلکه با تحریکات الکتریکی و تمرینات بازخورد عضلات به بیمار انعکاس می‌یابد و فرد متوجه می‌شود و با تقویت عضلات درصد زیادی از مشکل را حل خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی