بازدید 2390
بازیکنان ایرانی الشحانیه، کمک خوبی برای هم هستند

شجاعی: عرب‌ها از ایران وحشت دارند

کد خبر: ۴۵۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ 17 December 2014
مهاجم ملی‌پوش الشحانیه قطر گفت: مطمئن هستم که همیشه تیم‌های عربی از تیم ملی ایران وحشت دارند و همیشه روی ما حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

به گزارش فارس، از مسعود شجاعی باید به عنوان بازیکنی باتجربه یاد کنیم، بازیکنی که از حالا می‌توان در جام ملت‌‌های آسیا او را به عنوان عصای دست کی‌روش معرفی کرد.

شجاعی این روزها در فوتبال قطر در تیم باشگاهی الشحانیه توپ می‌زند و به تازگی مقابل تیم قدرتمند السد هت‌تریک کرد تا بهانه‌ای باشد برای گفت و گو با این بازیکن مطرح و با تجربه.

با شجاعی از دلایل انتخاب الشحانیه آغاز کردیم و در نهایت به تیم ملی رسیدیم و در خصوص مباحث دیگر مرتبط با فوتبال از جمله وضعیت نامشخص مهرداد پولادی نیز با وی به صحبت پرداختیم که متن کامل گفت و گوی خبرنگار ورزشی فارس با شجاعی را در زیر می‌خوانید:

 آخرین وضعیت آمادگیت در تیم الشحانیه؟ در یک بازی زیبا موفق شدید تیم قدرتمند السد را شکست دهید که این اتفاق با هت‌تریک تو رقم خورد.

از لحاظ بدنی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برم و سعی می‌کنم برای رقابت‌های پیش‌رو از جمله جام ملت‌های آسیا شرایط بدنی خوبم را همچنان حفظ کنم. خداراشکر توانستیم السد را هم شکست دهیم تا وضعیت‌مان بهتر شده و به روزهای آینده امیدوار شویم.

چرا الشحانیه را انتخاب کردی؟

انتخاب الشحانیه برای من یک تجربه تازه بود و با مشورت‌هایی که گرفتم، تصمیم گرفتم که به الشحانیه بپیوندم.

البته قبول دارم که این تیم در فصل جدید با وجود بازی های خوب، خیلی بدشانس بود و در چند بازی با بدشانسی بازی هایش را و واگذار کرد. با وجود هت تریک و برتری مقابل السد آیا به آینده الشحانیه امیدوار هستی؟

هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی مانده و مطمئن هستم در فرصت باقی مانده می‌توانیم امتیازات هدر درفته در طول فصل را جبران کنیم.

در مورد هم تیمی بودن با 2 بازیکن ایرانی دیگر در الشحانیه چه صحبتی داری؟

خب این خیلی خوب است که ما 3 نفر به عنوان بازیکنان ایرانی الشحانیه با هم در یک تیم هستیم و این مسأله می‌تواند در زمین به 3 نفرمان کمک ویژه‌ای کند، ضمن اینکه عملکرد ما اگر در زمین مسابقه خوب باشد، می‌تواند کمکی باشد برای اینکه سایر تیم‌ها اعتماد بیشتری به بازیکنان ایرانی بکنند.

در مورد آخرین وضعیت روحی و روانی پولادی و اینکه چطور با موضوع تیم ملی کنار اومده صحبت کن؟

من و مهرداد تقریباً هر روز در مورد این مسأله با هم حرف می‌زنیم و برخلاف تصور و برداشت برخی‌ها، مهرداد از این اتفاق بسیار ناراحت است و این موضوع به اندازه زیادی ذهن او را درگیر کرده است. از سوی دیگر پولادی طبق قراردادی که با باشگاه الشحانیه بسته باید به تعهداتش هم عمل کند.

در مورد علی جوکار، دیگر بازیکن الشحانیه که اسم و رسم کمتری دارد، چه نظری داری؟

علی جوکار هم بازیکن خوبی هست که با آمدن لوکا بوناچیچ جای خودش را در ترکیب الشحانیه پیدا کرده و هر بازی عملکردش بهتر از بازی قبل هست.

پس از بازگشت از فوتبال اسپانیا، همچنان بازی‌های اوساسونا را دنبال می‌کنی؟

همچنان نتایج و اتفاقات اوساسونا و لاس‌پالماس را هر هفته دنبال می‌کنم و از جریانات فوتبال اسپانیا بی‌خبر نیستم.

 
آیا بازگشت به فوتبال اروپا همچنان از اهداف آینده ات هست؟

خوشحال می‌شوم اگر این اتفاق بیافتد ولی واقعیت این است که این اتفاق خیلی دشوار است.

بعد از جام جهانی چند بازیکن مطرح تیم ملی از جمله خودت از اروپا به حوزه خلیج فارس آمدید. به نظرت این انتقال روی کیفیت فوتبالی این دسته از بازیکنان تاثیری ندارد؟

فکر نمی‌کنم این طور باشد. مسلما سطح فوتبال اروپا با فوتبال حوزه خلیج فارس فرق می‌کند اما کاهش یا افزایش کیفیت یک فوتبالیست تا حد زیادی به حود بازیکن بستگی دارد که بتواند خودش را در بهترین فرم بدنی از لحاظ فردی و تکنیکی و تاکتیکی از لحاظ تیمی نگه دارد.

لیگ ایران را هم دنبال می‌کنی؟ آیا علاقه‌ای به بازگشت به لیگ برتر کشورمان را داری؟

در گذشته هم به دفعات اعلام کرده‌ام که تصمیمی برای بازگشت به لیگ ایران را ندارم و هوز در این تصمیم من، تغییری رخ نداده است.

در مورد تیم ملی و شرایط این تیم صحبت کن. از شانس های ایران برای موفقیت در جام جهانی بگو و اینکه آیا قهرمانی در این رقابت ها آیا در دسترس تیم ملی ایران هست یا خیر؟

قهرمانی در آسیا بسیار سخت است ولی با شناخت نسبی که از حریفان تیم ملی در مرحله گروهی دارم به نظرم اگر تمرکز کافی داشته باشیم و البته اگر نهادهای مختلف از جمله فدراسیون فوتبال هم تیم ملی را حمایت کنند و پشت تیم باشند می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا کار مهمی انجام دهیم.

نظرت در مورد جام ملت ها و حریفان ایران در گروه سوم این رقابت‌ها چیست؟

در مرحله گروهی هر 3 تیم دیگر از جمله امارات، قطر و بحرین تیم‌های خوبی هستند اما اگر باهوش باشیم، می‌‌توانیم به راحتی بنده بازی‌های خود در مرحله گروهی باشیم.

با توجه به اینکه در لیگ قطر بازی می کنی، به نظرت قطر می‌تواند در مرحله گروهی جدی ترین رقیب ایران باشد؟

مطمئن هستم که همیشه تیم‌های عربی از تیم ملی ایران وحشت دارند و همیشه روی ما حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. قطر هم از قاعده مستثنی نیست و یک بار دیگر تأکید می‌کنم که اگر باهوش باشیم می‌توانیم بازی‌های خود در مرحله گروهی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

به نظر می‌رسد همچنان از بازیکنان محبوب کی روش هستی و این مربی روی تجربه تو حساب ویژه ای باز کرده (قبل از بازی با کره و در آخرین تمرین تیم ملی به خوبی دیدم که کی روش با مربع شجاعی، نکونام، قوچان نژاد و آندو جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد تا نشان بدهد این 4 مرد باید در جام ملت‌ها هم عصای دستش باشند). در این مورد هم صحبت کن و اینکه به احتمال زیاد با این وضعیت یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی در جام ملت های آسیا باشی.

هنوز تا آغاز جام ملت‌های آسیا وقت داریم و مطمئناً هیچ بازیکنی نمی‌تواند از حالا خودش را فیکس ترکیب تیم ملی یا ذخیره این تیم بداند چون در این زمان امکان دارد هر اتفاقی بیافتد.مسلماً همه ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بتوانیم به بهترین شکل به تیم ملی کمک کنیم و بهترین عملکرد خودمان را در صورت دعوت به تیم ملی در استرالیا داشته باشیم.

آیا صحبت خاصی باقی مانده؟

یکی از رسانه‌ها طی روزهای اخیر مصاحبه‌ای را از من منتشر کرده بود که به جز حرف‌هایی که زده بودم، برخی صحبت‌های دیگر نیز از من به این مصاحبه اضافه شده بود که جا دارد از طریق خبرگزاری فارس اعلام کنم، تمام حرف‌هایی که منتشر شده، حرف‌های من نبود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی