بازدید 10768

جدال صبا، ذوب ‏آهن و راه آهن در نیمه‏نهایی جام حذفی

دیدارهای جام حذفی با پایان رقابت‏های لیگ برتر فوتبال بیش از هر زمان در دایره توجه قرار گرفت و این توجه زمانی به بالاترین سطح خود رسید که ناکامان لیگ برتر، جدالی نفس گیر برای کسب جام قهرمانی و جبران مافات در پیش گرفته‏اند اما این جام و تصاحب آن از روندی حساس تر برخوردار است و یک شکست می‏تواند، پایانی بر رویای قهرمانی باشد.
کد خبر: ۴۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۴ 30 April 2009
دیدارهای جام حذفی با پایان رقابت‏های لیگ برتر فوتبال بیش از هر زمان در دایره توجه قرار گرفت و این توجه زمانی به بالاترین سطح خود رسید که ناکامان لیگ برتر، جدالی نفس گیر برای کسب جام قهرمانی و جبران مافات در پیش گرفته‏اند اما این جام و تصاحب آن از روندی حساس تر برخوردار است و یک شکست می‏تواند، پایانی بر رویای قهرمانی باشد و همچون لیگ برتر عملکرد مستمر یک تیم نمی‏تواند، تعیین کننده باشد و به عبارت ساده تر باید همیشه خوب بود و اکثر اوقات برد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، در این دور از رقابت‏های جام حذفی، استقلال قهرمان لیگ برتر در حالی که به نظر می‏رسید با قهرمانی در لیگ از روحیه بالایی برای تصاحب جام حذفی برخوردار باشد، با نفرات ذخیره راهی کرمان شد تا در برابر تیم کوچک همچون مس رفسنجان که به زعم برخی رسانه‏ها حکم هوفن هایم ایرانی را دارد، به واسطه بی انگیزگی شکست را پذیرا شود.
 
دیگر بازی حساس، در حالی میان دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان برگزار شد که زمینه اخراج‏ سرمربی هر دو تیم فراهم شده و شکست برای سرخ ها و زردها که هر دو پس از به باد رفتن امیدشان برای قهرمانی حتی به جایگاه سوم لیگ نیز دست نیافته بودند، می‏توانست منجر به تغییر مربی تیم شود؛ اتفاقی که با شکست اصفهانی‏ها برابر شاگردان وینگادا می‏تواند، محتمل‏ترین اتفاقی باشد که برای کاظمی می‏توان متصور شد. صبای قم و راه‏آهن نیز همان طور که روی کاغذ پیش بینی می‏شد، پیروز میدان بودند و مسیر صعود را در پیش گرفتند.
 
حذف قهرمان لیگ برتر در نوش آباد رفسنجان
ديدار تيم‌هاي مس رفسنجان و استقلال تهران از مرحله يك شانزدهم نهايي جام حذفي ا نتيجه 7 بر 6 به سود تيم مس به پايان رسيد تا قهرمان ليگ برتر از جام حذفي کنار برود.
 
ديدار تيم هاي مس رفسنجان و استقلال در حالی از ساعت 15 در ورزشگاه نوش آباد رفسنجان برگزار شد که در طول این دیدار، آبی ها اشكان نامداري، هادي شكوري(87- حسين كاظمي)، ابراهيم تقي پور، پيروز قرباني، ميثم منيعي، مهدي اميرآبادي، يدا... اكبري، مهرداد پولادي(27- عليرضا عباسفرد)، ميلاد نوري(46- هاشم بيك زاده)، علي عليزاده، فرهاد مجيدي را در میدان داشتند و مس نیز با مارتين رائول، ميثم حاجيان، نادر فتح الهي، محمد رضا سمعيان، شجاع خليل زاده، سكو فوفانا، قاسم دهنوي، امير حسين محمدي، نبي ساكي(83- رسول الهي مقدم)، حسين سيروجي(51- محمد عزيزي)، ميلاد داودي برابر استقلال صف‏آرایی کرده بود.

ابتدا مس رفسنجان در دقيقه 17 توسط امير حسين محمدي به گل رسيد اما ميلاد نوري در دقيقه 26 گل تساوي استقلال را به ثمر رساند.

در دقيقه 27 در پي خطاي مدافع مس، استقلال صاحب ضربه پنالتي شد. اين ضربه را علي عليزاده زد، دروازه بان مس آن را دفع كرد ولي توپ برگشتي را خود عليزاده در دقيقه 28 وارد دروازه كرد. بازيكنان مس دست از تلاش برنداشتند و در دقيقه 37 ميلاد داودي گل تساوي مس را به ثمر رساند تا نيمه اول با تساوي 2 بر 2 خاتمه يابد.



دو تيم در نيمه دوم بازي كم افت و خيزي را به نمايش گذاشتند و فقط در دقايق پاياني بر حملات دو تيم افزوده شد كه آن هم بي حاصل بود. در نتيجه اين ديدار پس از 90 دقيقه به وقت هاي اضافه كشيده شد.

در دقيقه 110 ( وقت اضافه) مارتين رائول با خطا در محوطه جريمه استقلال را صاحب پنالتي كرد اما حسين كاظمي اين توپ را از دست داد. رائول اي ضربه را دفع كرد. در ادامه بازي ها دو تيم نتوانستند دروازه يكديگر را باز كنند تا كار به ضربات پنالتي بكشد.

در ضربات پنالتي تيم مس رفسنجان با نتيجه 5 بر 4 حريف را شكست داد و در مجموع با نتيجه 7 بر 6 به پيروزي رسيد و به مرحله يك هشتم نهايي صعود كرد. براي استقلال كاظمي، بيك زاده، منيعي، عليزاده و اكبري پنالتي زدند كه اكبري پنالتي آخر را نتوانست به گل تبديل كند. براي تيم مس نيز محمدي، داودي، دهنوي، عزيزي و دشت پوري پنالتي زدند.

قضاوت اين مسابقه بر عهده تورج حق وردي بود. وي از استقلال به پولادي، مجيدي، اكبري، اميرآبادي و عليزاده و از مس به حسين سيروجي و قاسم دهنوي كارت زرد نشان داد.
 
پرسپوليس به مدد جادوگر در یک چهارم پاياني جام حذفي
پرسپوليس تهران در دیداری حساس با پيروزي برابر سپاهان اصفهان راهي مرحله يک چهارم پاياني رقابت هاي جام حذفي باشگاه هاي ايران شد تا نیمکت‏ سپاهان بی‎‏ثبات‏تر از همیشه شده و فرهاد کاظمی در آستانه خداحافظی با تیمی قرار گیرد که خاطرات خوبی از آن داشت.
 
در اين ديدار که در هواي باراني و زمين لغزنده ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد، مهدي واعظي، سپهر حيدري، عليرضا محمد(89- آتسو)، مجتبي شيري، نبي‌ا... باقري‌ها، پژمان نوري، علي كريمي، ايوان پتروويچ(90 - بهادر عبدي)، مازيار زارع، ابراهيم توره، عليرضا نيكبخت واحدي (83- فرهاد خيرخواه) برای پرسپولیس به میدان رفتند و رحمان احمدي، هادي عقيلي، جلال اكبري، هادي جعفري، فرشاد بهادراني(51- محرم نويدكيا)، احمد جمشيديان، مهدي جعفرپور(77- حسين پاپي)، احسان حاج صفي، عماد رضا، محسن بنگر، رسول خطيبي(77- هادي اصغري) در ترکیب سپاهان جای گرفتند.



پرسپولیس از همان دقایق ابتدایی هجومی ظاهر شد و از گوشه‏ها بر روی دروازه اصفهانی‏ ها فشار آورد تا مازيار زارع هافبک تيم پرسپوليس در دقيقه 13 با شوتي سنگين و از فاصله 25 متري دروازه سپاهان را بر روی یکی از همین حملات باز کند. محسن بنگر مدافع سپاهان توپ ارسالي از جناح راست تيم خودي را ناقص دفع کرد که زارع از فاصله 25 متري دروازه رحمان احمدي را باز کرد.

پس از اين گل، بازيکنان سپاهان از لاک دفاعي خارج شدند تا تماشاگران شاهد بازي متعادلي از سوي دو تيم باشند.
دو تيم چند موقعيت گلزني را در اواخر نيمه نخست بدست آوردند اما اين فرصت ها با بي دقتي مهاجمان به هدر رفت تا بر گل هاي اين بازي افزوده نشود.

نيمه دوم بازي با تفکرات تهاجمي بازيکنان سپاهان آغاز شد به گونه اي که آنان با پاس هاي کوتاه از عمق خط دفاع پرسپوليس قصد باز کردن دروازه حريف را داشتند اما آمادگي ‌مهدي واعظي مانع از گلزني زردپوشان اصفهاني شد.



تيم پرسپوليس در دقيقه 74 بر روي حرکت انفرادي علي کريمي و خطاي محسن بنگر صاحب يک ضربه پنالتي شد اما زارع با بي دقتي ضربه پنالتي را به بالاي دروازه زد تا اين بازي در پايان با نتيجه يک بر صفر به سود سرخ پوشان پايتخت به اتمام برسد و نقش جادوگر همچنان در نتایج این تیم پررنگ باشد.

شیرازی ها در جام حذفی هم ناکام ماندند
در ادامه‌ رقابت‌هاي جام حذفي فوتبال ايران، تيم راه آهن شهر ري در ورزشگاه اکباتان با نتيجه چهار بر يک تيم سقوط کرده برق شيراز را پشت سر گذاشت تا حريف تراکتورسازي تبريز در مرحله يک چهارم پاياني شود.

در این دیدار ابتداً داوود حقی دروازه تیم بی انگیزه راه آهن را در دقیقه 18 باز کرد و مجدداً در دقیقه 27، گل دوم راه آهن را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. راه‏آهن که در نیمه نخست به خوبی توپ و میدان را در اختیار داشت، در دقیقه 35 با شوت مجتبی زارع به گل سوم رسید و احمد مومن‏زاده نیز در دقیقه 41 با ثبت چهارمین گل به نام راه‏آهن، کار را یک سره کرد.
 
در نیمه دوم برق شیراز ضدحملاتی برای جبران گل‏های خورده شکل داد و برابر حملات راه‏آهن نیز به خوبی ایستادگی کرد تا نهایتاً دمحسن قاعدي پور‌ در دقيقه 1+90 بتواند برای این تیم، توپ از خط دروازه راه‏آهن عبور دهد اما این گل نیز در سرنوشت شیرازی‏ها چندان تاثیرگذار واقع نشد.

قضاوت اين مسابقه بر عهده محمود رفيعي بود. وي از تيم راه‌آهن به حسين پاشايي و از برق به مهدي كريميان كارت زرد نشان داد. همچنين ستار زارع از برق در دقيقه 72 با كارت قرمز داور روبرو شد.
 
پيروزي قمی‏ها مقابل شموشك
ديدار تيم‌هاي صباي قم و شموشك نوشهر از مرحله يك هشتم نهايي جام حذفی با نتيجه 6 بر يك به سود صبا به پايان رسيد تا قمی‏ها با این پیروزی رقیب مس رفسنجان شود.
 
در این ديدار که از ساعت 17:45در ورزشگاه يادگار امام قم برگزار شد، صبا توانست در دقايق 20 و 29، 42، 50، 68 و 87 توسط فريدون فضلي(2 گل ) محسن بياتي نيا(2 گل ) عادل كلاه كج و محمد همرنگ به گل برسد.
 
تك گل تيم شموشك را نيز حامد شيري به ثمر رساند. قضاوت اين مسابقه بر عهده هدايت ا... ممبيني بود.

ذوب آهن 9 نفره فولاد خوزستان را شكست داد
تيم فوتبال ذوب آهن در حالي كه يكشنبه با 4 گل مغلوب فولاد شد، در جام حذفي و با دو بازيكن كمتر با نتيجه 3 بر صفر فولاد را شكست داد.

در اين ديدار که در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان و در حضور حدود 2000 تماشاگر آغاز شد، دو تيم در پايان 90 دقيقه به تساوي بدون گل رضايت دادند تا كار به وقت اضافه بكشد. قاسم واحدي در دقيقه 93 و محمد رضا خلعتبري در دقايق 115 و 118براي ذوب آهن گلزني كردند.

مسعود مرادي داور مسابقه به محمد قاضي، سيامك سرلك، لوسيانو والنته، علي بدواوي و پژمان جمشيدي از فولاد و حسن اشجاري و محمد باقر صادقي از ذوب آهن كارت زرد نشان داد.

عبيد جاسم در دقيقه 75 و حسن اشجاري در دقيقه 100 از تيم ذوب آهن از ميدان اخراج شدند. اين دومين ديدار دو تيم در يك هفته اخير بود.

ديدار گذشته اين دو تيم يكشنبه و در هفته پاياني ليگ برتر در اهواز برگزار شد كه فولاد با نتيجه 4 بر يك پيروز شد و ذوب آهن را از كسب قهرماني در ليگ برتر محروم كرد و استقلال قهرمان شد؛ اما امروز در حاليكه ذوب آهن دروزاه‌بان اصلي خود عيسي اندوي و تني چند از نفرات اصلي حاضر در آن بازي را نيمكت نشين كرد، با سه گل پيروز شد. ذوب آهن به عنوان اولين تيم به مرحله نيمه نهايي جام حذفي صعود كرد.

مس رفسنجان سومين تيم ليگ برتري را حذف كرد
تيم فوتبال مس رفسنجان با نتيجه يك بر صفر ملوان انزلي را شكست داد و به مرحله نیمه نهايي صعود كرد.

در اين ديدار در ورزشگاه نوش آباد رفسنجان برگزار شد، مرتضي دهنوي در دقيقه 45 از روي نقطه پنالتي تك گل اين ديدار را به ثمر رساند. مس رفسنجان با اين پيروزي در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف صباي قم خواهد رفت.

پيش از اين مس رفسنجان تيم هاي مس كرمان و استقلال تهران را شكست داده بود و امروز سومين تيم حاضر در ليگ برتر را از گردونه مسابقات حذف كرد.

راه‌آهن در یک چهارم نهايي جام حذفی
تيم فوتبال راه آهن با نتيجه يك بر صفر تراكتورسازي تبريز را شكست داد و به مرحله نيمه نهايي جام حذفي صعود كرد.

ديدار تيم‌هاي تراكتورسازي تبريز و راه آهن از مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي از ساعت 17 در ورزشگاه اختصاصي تراكتورسازي و در حضور بیش از ده هزار تماشاگر آغاز شد.

در پايان راه آهن با نتيجه يك بر صفر تراكتورسازي را شكست داد و به مرحله نيمه نهايي صعود كرد. تك گل اين مسابقه را سهراب انتظاري در دقيقه 89 براي تيم ميهمان به ثمر رساند.

صبا با شكست مس رفسنجان به نيمه نهايي رسید
تيم فوتبال صبا با نتيجه 3 بر 2 برابر مس رفسنجان پيروز شد و به مرحله نيمه نهايي جام حذفي صعود كرد.

در این اين ديدار در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي در ورزشگاه يادگار امام قم و در حضور حدود 500 تماشاگر برگزار شد، قاسم دهنوي در دقيقه 3 و مصطفي محمودي در دقيقه 14 براي مس رفسنجان گلزني كردند و فريدون فضلي در دقيقه 10؛ محمد نوري در دقيقه 45+2 و مرتضي كاشي در دقيقه 90+5 (از روي نقطه پنالتي) گل هاي صبا را به ثمر رساند. به اين ترتيب صبا در مرحله نيمه نهايي حريف ذوب آهن شد.

صبا يك ضربه پنالتي را هم در دقيقه 64 از دست داد. اولين مرتيه فريدون فضلي اين ضربه را زد كه مارتين رائول دروازه بان مس آن را مهار كرد اما داور دستور به تكرار ضربه داد كه اين مرتبه محمد نوري اين پنالتي را زد و بار ديگر رائول اين ضربه را مهار كرد.
سعيد بخشي زاده داور مسابقه به محمد عزيزي، مصطفي محمدي، فوفانا و قاسم دهنوي از مس رفسنجان و محسن بيات از صبا كارت زرد نشان داد.

مس رفسنجان در دسته اول حضور دارد و پيش از اين ديدار 3 تيم ليگ برتري را حذف كرده بود. ديدار نيمه نهايي پنج شنبه بين ذوب آهن و صبا در قم برگزار خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی