بازدید 4969
۱

آب رنگی به جای آب شرب در جزیره هرمز

مسئولان جزیره هرمز طی هفته های اخیر وضعیت آب شرب این جزیره را نامطلوب اعلام کردند و خواستار رسیدگی متولیان امور آب استان به این مشکل شدند.
کد خبر: ۴۵۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱ 15 December 2014
مسئولان جزیره هرمز طی هفته های اخیر وضعیت آب شرب این جزیره را نامطلوب اعلام کردند و خواستار رسیدگی متولیان امور آب استان به این مشکل شدند.

به گزارش مهر، آب شرب جزیره هرمز با جمعیت بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر از توابع شهرستان قشم هم اکنون از طریق چند دستگاه آب شیرین کن تامین می شود که روزانه قریب دو هزار متر مکعب نیز از همین طریق به شهر هرمز  آب داده می شود.

با این حال، آب شرب کدر و زرد رنگی که به لوله منازل شهروندان هرمزی می رسد، اعتراض و نارضایتی آنها را در پی داشته است. این وضعیت باعث شده تا در اغلب مواقع، آب شرب جزیره هرمز حتی برای استحمام نیز غیرقابل استفاده باشد.

کدر بودن آب جزیره هرمز به دلیل مشکلات ناشی از اتصالات فلزی قدیمی است که آب دریا را شیرین می کند. علیرغم اینکه چند ماه پیش شاهد اعتراضات عمومی در این جزیره در رابطه با آب شرب بودیم و این موضوع توسط امام جمعه رسانه ای شد، اما همچنان آب کدر و زرد رنگ به مشترکان می رسد.

امام جمعه هرمز در گفت‌وگو با مهر بیان داشت: آبی که در هرمز تولید می شود مناسب خوردن نیست چون که این آب با توجه به رنگش بیشتر به آب هویج و پرتقال شباهت دارد و هیچ تشابهی به آب شرب سالم ندارد.

حجت الا سلام محمد کاظم مناقبیان  گفت: وقتی شیر آب را باز می کنی انگار آب پرتقال یا آب هویج از لوله های آب شرب شهر سرازیر می شود و توقع مردم از آبفا این است که به سلامت مردم توجه کند.

امام جمعه هرمز عنوان کرد:  توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از وظایف مسئولان شرکت آب و فاضلاب بوده و دریافت آن از سوی مردم جزیره حقی بزرگ و اساسی است.

مناقبیان با انتقاد از بی کیفیتی آب شرب سالم در جزیره هرمز اظهار داشت: آب و فاضلاب باید به این مشکل که با سلامتی اهالی سرو کار دارد توجه ویژه ایی کنند تا مردم آبی که مصرف می کنند آب سالم باشد.

رئیس شورای شهر هرمز نیز به خبرنگار مهر گفت: طی ماه های اخیر بیماری های گوارشی، کلیوی برای برخی ساکنان جزیره هرمز به وجود آمده که به استناد گواهی های پزشکی و متخصصان به دلیل عدم اطلاع رسانی به مردم در مورد زرد بودن آب شرب این شهر و استفاده از آن بوده است.

وی راهکار بهبود وضعیت آب شهر هرمز را تعویض اتصالات فرسوده می داند و می گوید: این خط انتقال چند سالی است که اجرایی شده ولی آب این جزیره به خاطر املاحی که به آن اضافه می شود موجب خوردگی فلز می شود و اتصالات بین راهی را پوسیده می کند تا جایی که گاهی آب شرب شهر هرمز قطع می شود. در این بین تلاش موثری برای بهره مندی اهالی هرمز صورت نگرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
برادر عزیز اب رنگی میخوای بیا چابهار اب که نگو اب رنگ نارجی بگو اینهمه هزینه میشه اب شیرینکن کار میکنه اما شبکه توضیع مال قرن بوق ابی که میاد خونه باش لباسم نمیشه شست چه بشه خوردش اره این زندگی در شهر 1000 هزار نفری چابهار با داشتن سه سد بزرگ در اطراف خود هنوز از داشتن اب شرب محروم و باید گالن اب 500 بخریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی