بازدید 4266

نگرانی ازگسترش اسلام هراسی در انگلیس

شماری از محققان و فعالان مدنی عصر روز شنبه در کنفرانسی در لندن، نسبت به افزایش اسلام هراسی و آثار و عواقب آن بر جامعه مسلمان انگلیس ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۴۵۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶ 13 December 2014
شماری از محققان و فعالان مدنی عصر روز شنبه در کنفرانسی در لندن، نسبت به افزایش اسلام هراسی و آثار و عواقب آن بر جامعه مسلمان انگلیس ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایرنا ، این کنفرانس تحت عنوان 'نهادسازی اسلام هراسی، بررسی نژاد پرستی دولتی و مهندسی اجتماعی جامعه مسلمان' انگلیس ، در دو بخش برگزار شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس ضمن اشاره به ساختارهای آموزشی، فعالیت های سیاسی و نیز نوع عملکرد رسانه های انگلیس و نیز ساز وکارهای جدید دولت این کشور در مبارزه با تروریسم، به تبیین نقش آنها بر گسترش اسلام هراسی پرداختند.

این کنفرانس که از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس و با حمایت برخی از نهادهای مطالعاتی و مدنی این کشور برگزار شد، تعدادی از اساتید دانشگاهی چون دکتر 'سلمان سید' استاد دانشگاه لیدز، 'حاتم بازیان' و 'رامون گروسلوگول از دانشگاه برکلی آمریکا، و شماری از فعالان مدنی و محققان انگلیسی حضور داشتند.

برخی از سخنرانان در این کنفرانس ضمن تبیین ابعاد اسلام هراسی و ریشه های آن ، به این نکته اشاره داشتند که افزایش خشونت، نمادها و تفکرات اسلام هراسی در انگلیس سبب شده است که مردم به راحتی نتوانند عقاید و باورهای خودشان را بیان کنند.

به گفته آنان، افزایش اسلام هراسی در انگلیس سبب شده است که تبعیض هایی در زمینه های شغلی ، آموزشی و فعالیت های اجتماعی مسلمانان این کشور اعمال شود.

آنان معتقد هستند که رشد اسلام هراسی عاملی شده است که مسلمانان در جامعه انگلیس به حاشیه رانده شوند که این مساله در تحقیقی که اخیر نتایج آن منتشر شد، دیده می شود.

به گفته محققان، گسترش خشونت علیه مسلمانان و اسلام هراسی در غرب از جمله موضوعاتی است که بر روی زندگی واشتغال مسلمانان در انگلیس تاثیرات منفی داشته است.

براساس تحقیقات به عمل آمده از سوی محققان انگلیسی، شانس اشتغال مسلمانان در این کشور اروپای غربی به پایین ترین حد کاهش یافته است. این امر بیانگر بیشترین تبعیض شغلی صورت گرفته نسبت به آنان در مقایسه با سایر اقلیت های مذهبی است.

دکتر 'نبیل خطاب ' و پروفسور 'رون جانسون' دو استاد دانشگاه بریستول، اخیرا با تحلیل آمار منتشر شده توسط موسسه آمار ملی انگلیس، گفتند مسلمانان نسبت به پیروان 14 دین دیگر در انگلیس، با بیشترین تبعیض شغلی مواجه اند و این درحالی است که رنگ پوست کمترین تاثیر در این آمار داشته است.

به گفته این دو محقق دانشگاه بریستول، در یک شرایط و کیفیت کاری مساوی، احتمال اشتغال مردان مسلمان نسبت به همنوعان مسیحی خود در انگلیس 76 درصد کمتر بوده و همین وضعیت در خصوص زنان مسلمان نسبت به زنان مسیحی انگلیسی 65 درصد است.

دکتر خطاب عنوان کرده است: شرایط به گونه ای شده که به دلیل افزایش اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان، این اقلیت مذهبی به لحاظ دسترسی به بازار کار در پایین ترین وضعیت قرار گرفته است.

وی ضمن ابراز تاسف نسبت به شرایط موجود اظهار داشت: به جای محرومیت مسلمانان از بعضی مشاغل، آنها را باید به عنوان اقلیتی قابل اعتماد محسوب کرد.

این استاد دانشگاه افزود: درصورتی که این موضوع استمرار یابد چهره انگلیس مخدوش شده و در نهایت علاقه مندی متخصصان مسلمان در تعامل با جامعه کاهش خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی