بازدید 8813

نقش حضرت عیسی(ع) در یاری امام زمان(عج)

حضرت مهدی(عج) امام و حضرت عیسی(ع) پیامبر است و طبعاً وقتی حضرت مهدی امام باشد، این حضرت عیسی(ع) است که به حضرت مهدی(عج) کمک می‌کند و این مورد قبول علمای اهل سنت هم هست، هر چند وهابیت آن را نپذیرند.
کد خبر: ۴۵۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸ 12 December 2014
حضرت مهدی(عج) امام و حضرت عیسی(ع) پیامبر است و طبعاً وقتی حضرت مهدی امام باشد، این حضرت عیسی(ع) است که به حضرت مهدی(عج) کمک می‌کند و این مورد قبول علمای اهل سنت هم هست، هر چند وهابیت آن را نپذیرند.

به گزارش  فارس، در برخی روایات اسلامی آمده است حضرت عیسی(عج) به یاری حضرت مهدی(عج) می‌آیند و به حضرت مهدی(عج) اقتدا می‌کنند.

رسانه‌های ماهواره‌ای مسیحی صهیونیست هم‌صدا با رسانه‌های وهابی‌ها، در زیر سؤال بردن این روایات شبهه می‌کنند که چنین چیزی امکان پذیر نیست، زیرا مقام حضرت مسیح(ع) بالاتر از حضرت مهدی علیه‌السلام است. حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی کارشناس ادیان و مذاهب در پاسخ می‌گوید:

علمای شیعه و علمای اهل سنت معتقد هستند، حضرت مهدی(عج) امام و حضرت عیسی(ع) پیامبر است و طبعاً وقتی حضرت مهدی امام باشد، این حضرت عیسی(ع) است که به حضرت مهدی(عج) کمک می‌کند و این مورد قبول علمای اهل سنت هم هست، هر چند وهابیت آن را نپذیرند.

در برخی منابع و کتاب اهل تسنن این موضوع آمده است، از جمله در کتاب «فتح‌ الباری» که نویسنده آن از اهل سنت بوده و حتی این کتاب نزد وهابی‌ها نیز معتبر است. در ج 6، ص 494 این کتاب روایت زیر نقل شده است: ....گفت: اخباری از پیامبر(ص) درباره مهدی(عج) آمده است، یکی از اهل بیت(ع) است که هفت سال حکومت می‌کند، عیسی(ع) خروج می‌کند و عیسی(ع) وی را در قتل دجال کمک می‌کند و... در ادامه روایت می‌گوید: مهدی(عج) بر این امت امامت می‌کند و عیسی در نماز به او اقتدا می‌کند،‌ نویسنده فتح الباری این روایت را از جمله روایات متواتر می‌داند که حضرت مهدی(عج) پیشوای حضرت مسیح(ع) هستند.

حال کشیشان مسیحی صهیونیست القا می‌کنند که این روایت تحقیرآمیز است و این جایگاه حضرت مسیح(ع) جایگاه تحقیرآمیزی است! می‌گویند مسلمانان می‌خواهند حضرت مسیح(ع) را تحقیر کنند، در حالی که خیر! این گونه نیست، بلکه جایگاه حضرت عیسی(ع) وسیع‌تر است، وقتی به حضرت مهدی(عج) اقتدا می‌کند و  آن حکومت جهانی که حضرت مهدی(عج) تشکیل می‌دهند، در اصل حضرت عیسی(ع) یاری دهنده و تشکیل دهنده حکومت جهانی است و این افتخار بسیار بزرگی است. پیامبران مختلف هم افتخار می‌کنند که به حضرت مهدی (عج) خدمت کنند کما اینکه در روایات آمده است: «و لو أدرکته لخدمته أیّام حیاتی»، اگر من مهدی (عج) را درک می‌کردم، در تمام عمر زندگیم خدمت می‌کردم.

حضرت یحیی علیه‌السلام درباره آن نبی و پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید:

انجیل مرقس 1 : 7 و موعظه می‌کرد و می‌گفت که بعد از من کسی تواناتر از من می‌آید که لایق آن نیستم که خم شده، دوال نعلین او را باز کنم.

وقتی پیامبران الهی نسبت به رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم این گونه می‌فرمایند، نسبت به فرزند عدل گستر ایشان که حکومت جهانی را به یاری حضرت مسیح علیه‌السلام برپا خواهند کرد، نیز چنین نگاهی خواهند داشت و افتخار می‌کنند که از آن حضرت علیه السلام تبعیت نمایند.

لذا این گونه نیست که حضرت مسیح(ع) نخواهند به حضرت مهدی(عج) کمک کنند و چنین نیست که این باوری برای تحقیر مسیحیان باشد، خیر! بلکه این افتخاری هم برای مسیحیان و هم مسلمانان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار