بازدید 2450

تصویب ۲۷ آذر روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری

کد خبر: ۴۵۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ 10 December 2014
جلسه 757 شوای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی برگزار شد.

ارائه گزارش ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه گذشته گزارش ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه شده بود که بخش تکمیلی آن در این جلسه ارائه شد و در ادامه نیز اعضای جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.

دکتر مخبر دزفولی افزود: همچنین رئیس جمهور نیز در جمع بندی موضوع مواردی را برای تحقق بهتر بخش های مختلف نقشه جامع علمی مطرح کردند که مقرر شد نسبت به آنها اقدام صورت پذیرد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: تاکید رئیس جمهور در این زمینه بود که دستگاه های اجرایی و مسئول در عرصه علم و فناوری با ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور هماهنگی کامل را داشته باشند و همچنین ستاد راهبری نقشه جامع علمی نیز برای موضوعاتی که قرار است در جلسه مطرح شود از کمک و پیشنهادهای عمده دستگاه های مرتبط بیش از پیش استفاده کند و اگر موضوعی نیز در ستاد به تصویب رسید با پشتوانه دستگاه های اجرایی عملیاتی و محقق شود.

تقدیر از تلاش های ستاد راهبری نقشه جامع علمی


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای جلسه نیز از تلاش های ستاد راهبری نقشه جامع علمی در زمینه اجرای این سند تقدیر و تشکر کردند و رئیس جمهور نیز از عملکرد خوب ستاد قدردانی به عمل آورد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: امیدواریم مواردی که ستاد، اجرایی شدن آن را دنبال می کند مانند اسناد سلول های بنیادی، هوافضا، زیست فناوری، نانوفناوری، گیاهان دارویی و طب سنتی را با عقبه بیش از پیش بتواند اجرایی کند.

وی افزود: اسناد مهم دیگر حوزه علم و فناوری نیز آماده تصویب در ستاد راهبری نقشه جامع علمی است که برخی از آنها سند جامع علوم و فناوری های دریایی، سند میکروالکترنیک، سند انرژی های تجدیدپذیر و... هستند که امیدواریم به زودی در ستاد به تصویب برسند.

ضرورت برنامه ریزی برای استفاده ستاد راهبری از ظرفیت های غیر دولتی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رئیس جمهور همچنین موضوع ضرورت برنامه ریزی برای استفاده ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از ظرفیت های غیر دولتی در حوزه علم و فناوری را مورد توجه قرار داد.

پیشنهاد تهیه سند آمایش آموزش عالی کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: مورد دیگری که در این زمینه مطرح شد موضوع آمایش آموزش عالی منطبق با اسناد بالادستی نظیر سیاست های کلی، سیاست های علم و فناوری و نقشه جامع علمی بود.

رئیس ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: در آمایش آموزش عالی در زمینه مزیت های هر بخش متناسب با جغرافیای کشور و هم در زمینه امکانات و ظرفیت های هر بخش از کشور بررسی لازم به عمل خواهد آمد تا بدانیم در حوزه آموزش عالی در چه گرایش ها و رشته هایی با چه تعداد دانشجو و چه مقاطعی در سال های آینده نیاز داریم.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود: همه این موارد در نقشه جامع علمی مورد توجه قرار گرفته است که تاکنون موفق به تصویب این ضوابط مهم در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشده بودیم که با تاکید رئیس جمهور مقرر شد پیش نویس این موضوع طی یک زمان قابل قبول از طریق بخش های مختلف آموزش عالی تدوین شده و در ستاد راهبری نقشه جامع علمی نهایی شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: امیدواریم با تصویب این موضوع، نحوه گسترش آموزش عالی کشور و ضوابط مرتبط با آن در 20 سال آینده مشخص شود.

ثبت روز 27 آذر به عنوان روز مقابله با خشونت و افراطی گری


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به نطق رئیس جمهور در سازمان ملل متحد در زمینه جهان عاری از خشونت و افراطی گری که با اقبال جهانی مواجه شد، گفت: در همین زمینه امروز شاهد برگزاری کنگره بین المللی جهان عاری از خشونت و افراطی گری در تهران بودیم که این موضوع با اتفاق آرا در سازمان ملل به تصویب رسیده بود.

وی افزود: ضرورت داشت تا کشوری که مبدع و مبتکر این پیشنهاد در سطح جهانی بود روزی را در تقویم به این موضوع اختصاص می داد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: در این خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش شورای فرهنگ عمومی را ارائه کرد که با پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی روز 27 آذر (معادل 18 دسامبر که روز تصویب موضوع در مجمع عمومی سازمان ملل است) و در تقویم ما روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز است که - شهید مفتح نیز یکی از شهدای مقابله با خشونت و افراطی گری است- به عنوان روز ملی مقابله با خشونت و افراطی گری در تقویم کشور ثبت شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا
وب گردی