بازدید 12808

کارانه‌های چندمیلیونی برای برخی پزشکان

گفته می شود با ابلاغ کتاب جدید تعرفه های پزشکی در فاز سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت، کارانه دریافتی برخی پزشکان به یکباره سیر صعودی پیدا می کند.
کد خبر: ۴۵۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹ 10 December 2014
گفته می شود با ابلاغ کتاب جدید تعرفه های پزشکی در فاز سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت، کارانه دریافتی برخی پزشکان به یکباره سیر صعودی پیدا می کند، بطوری که صحبت از کارانه های چند ده میلیونی است.

به گزارش مهر، صحبت از کارانه های 100 میلیونی و بالاتر است اما مسئولان وزارت بهداشت معتقدند چنین چیزی نیست و حداکثر کارانه ای که برخی پزشکان در فاز سوم طرح تحول سلامت دریافت می کنند، به 60 میلیون هم نمی رسد. این در حالی است که برخی پزشکان، روایت دیگری از کارانه ها دارند و معتقدند که سقف این کارانه ها برای برخی پزشکان و جراحان، فراتر از این اعداد و ارقامی است که مطرح می شود.

دکتر بهزاد رحمانی رئیس انجمن جراحان عمومی ایران با بیان اینکه مهمترین وظیفه‌ای که کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات بر عهده دارد، محاسبه نسبت بین اعمال جراحی بین رشته‌ای است، گفت: با اینکه انجمن ها در تدوین این کتاب مورد توجه قرار گرفتند، اما نحوه اجرا و در نهایت نتیجه کار، مطلوب نیست. وزارت بهداشت در یک سال و نیم گذشته با دعوت از انجمن‌ها به ویرایش کتاب تحت عنوان بومی‌سازی کدهای پزشکی پرداخت اما نتیجه آن قابل قبول نبود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پیشنهادات انجمن‌ها توسط بیمه‌ها جرح و تعدیل شد، افزود: به جرات می توان گفت پیشنهاداتی که انجمن‌ها و حداقل انجمن جراحان عمومی در مورد این کتاب و محتوای آن داده بود، شاید تنها 15 درصد در کتاب جدید اجرایی شد.

رحمانی با عنوان اینکه تعدادی از همکاران این کتاب را با وضعیت ارتباط مالی بیمار و پزشک مرتبط کرده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از همکاران عنوان کرده بود که با ایجاد طرح تحول نظام سلامت، سهم پرداختی بیماران به 8 درصد رسیده است و نوید دادند که با اجرایی شدن این کتاب، سهم پرداختی مردم از 8 به 6 درصد کاهش خواهد یافت.

در همین حال دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، معتقد است که ماجرای کارانه های چند ده میلیونی و صد میلیونی، واقعیت ندارد.

به گفته او، بیشترین دریافت کنندگان کارانه پزشکی، جراحان قلب و مغز و اعصاب هستند.

خسرونیا افزود: واقعیت این است که درآمدها خیلی متفاوت است. پزشکی داریم که 2 میلیون می گیرد و پزشک دیگری هست که تا 70 میلیون هم دریافتی ماهانه دارد. اما، اینکه کارانه های صد میلیونی و بیشتر داشته باشیم، باید بگویم خیر.

وی گفت: بالاترین رقم دریافتی جراح قلب که عضو هیئت علمی هم باشد، 30 تا 40 میلیون است. چون او نمی تواند بیشتر از یک تا دو عمل در روز انجام دهد.

از سوی دیگر، عنوان می شود که هنوز موضوع 2.5 برابر شدن کارانه های پزشکی ابلاغ نشده و برای قضاوت در این موضوع، کمی زود است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۳
انتشار یافته: ۲۹
بنده که درمحاسبه وپرداخت این تعرفه مشغول مباشم کارانه پزشکان بعضی رشته به بالای 200 میلیون هم می رسد
اگر یک خانم آرایشگر جوان با سواد زیر دیپلم ، درآمد آنچنانی داشته باشد و بنز و ب ام و سوار شود اشکالی ندارد ولی پزشکان باید گدایی کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
اون خانم آرایشگر خودش این پولو در میاره، دولت بهش حقوق نمیده.
اونم از پولی که از قطع یارانه ی یه سری از مردم دیگه به دست آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
کسی گفته پزشکا برن گدایی کنن؟ حرف اینه که به همون بیست سی ملیونی که قبلا میگیرفتن قانع باشن، دنبال اینکه صد ملیونش کنن نباشن
چرا باید بین هیات علمی های وزارت خانه ها از نظر درآمدی این قدر تفاوت باشه
پس کو عدالت
اقا دکتر هاشمی
وزیر محترم بهداشت
اولا تشکر می کنم از زحمات زیادی که کشیدید و واقعا تغییرات خوبی تو این حوزه رخ داده
اما یک سوال بزرگ
درآمد زیاد امسال وزارت بهداشت از محل افزایش مالیات ارزش افزوده ای بوده که به ملت تحمیل شده لذا خواهشی که داریم این مبالغ فقط صرف پرداخت به دکترها وپرستارها نشه وبه جای ان کیفیت خدمات بهتره بشه،بیمارستانها تجهیز بشه،دارو ها ارزانتر بشه و...
نه این که کرور کرور پرداخت کنید به دکتر و ...
این طوری فردا اگر ریالی پرداختی کم بشه نمیشه با این جماعت پر کرد.
متخصص رادیولوزی که کارش فقط ابراتوری است ماهانه بالای 150 میلیون داره
هیچ مسیولیتی هم ندارن
دکون بقالی
چرا هیچ کس از درامد روزانه میلیونی ارایشگاه ها و مزون ها و برندها و ... دلال ها و ... نمی گوید؟ فقط منتظرید ببینید درامد پزشکی که بهترین سالهای جوانی و عمرش را در بیمارستان و کتابخانه سپری کرده الان چقدر درامد دارد؟ انصاف هم خوب چیزی است. بترسید از روزی که پزشکان برخلاف قسمی که خورده اند در مقابل این هجمه ها و توهین ها اعتصاب کنند انوقت میفهمید که سلامتی و زندگی چقدر ارزش دارد
والله ما از دانش آموزان ممتاز بودیم
لیسانس و فوق لیسانس از پلی تکنیک
با یازده سال سابقه ماهیانه با اضافه کاری و ... ماهیانه 2 میلیون می گیریم.
این چه مدلشه که از پول بیمه ما و مالیات ما و پول نفت باید این پزشکها حقوفهای جند ده میلیونی بگیرند.
از همه بدتر زیر میزی هم بگیرن.
والله نوبره
يك پزشك عمومي كه از بد حادثه گرفتار سازمان بيمه سلامت شده است حتي با طرح تحول ، كه هيچ اثري در دريافتيش ندارد پس از قريب به 25 سال خدمت دريافتيش به دو ونيم مليون هم نميرسد همين پزشك در شبك در يك شيفت كاري كه معمولا 4 ساعت بيشتر نيست درامدش ميشود حدود 5-7 مليون در ماه و در يك بيمارستان دولتي در طرح تحول اگر چراح باشي گاه به صد مليون هم ميرسد!!!؟ راستي اين شكاف عظيم درامدي كه بدليل 4 سال طي دوره تخصص بوده يا اختلاف ناشي از مكان خدمت را با چه چيزي ميشود توجيه كرد!!!؟ تا حالا فكر كرده ايد يك متخصص عفوني درامدش واقعا چقدر است؟؟ كسي كه تب دارد بيشتر به يك متخصص داخلي مراجعه ميكند تا متخصص عفوني!!!!
واقعا فكر كرده ايد چرا نظام پزشك خانواده و نظام ارجاع در شهرهاي بزرگ چرا عليرغم تصريح قانئني عملياتي نميگردد؟ تا حالا كسي به اين انديشيده كه چرا عليرغم تصريح قانوني بر منع اشتغال توامان پزشكان متخصص در مراكز دولتي و خصوصي در تهران و شهرهاي بزرگ اين طرح از سوي دانشگاههاي علوم پزشكي اجرايي نميشود و بر سر اجراي ان سنگ اندازي ميشود!!!؟ راستي بار نظام ارجاع و پزشك خانواده بر دوش پزشك عمومي است يا متخصصين!!!؟ اگر قرار است بر دوش پزشكان عمومي باشد چرا از سوي دانشگاهها اين پزشگان متهم به بيسوادي و دخالت در كار پزشكان متخصص ميشوند!!!!؟ ايا به نظر شما نظام سلامت كشور براي مردم با محوريت پزشكان خانواده و نظام ارجاع داراي كاركرد است يا براي 55 پزشكان متخصص كه به درامدهاي نجومي هم قانع نيستند!!!؟ واقعا بين حداقل درامد پزشكان و حداكثر درامد انها چه معيار و ضابطه اي وجود دارد!!!؟ اصلا اين نظام سلامت معيار پذير است!!!؟ بعنوان مثال يك پزشك عمومي با بيست سال سابقه خدمت در سازمانهاي بيمه گر كه عمر و زندگيش را وقف كارشناسي پروژه هاي نظام سلامت كرده در مقايسه با يك متخصص قلب با 4 سال سابقه كار چقدر بايد دريافت نمايد؟ اين نسبت بايد چقدر باشد!!!؟1/2 يا 1/3 يا 1/4 يا 1/5 يا 1/10 يا 1/100
دوتاپاراگراف اولي كه كاملا با روح گزارش متضاد هست و فقط تشويش اذهان مي كنه
مسولان وزارت بهداشت خیلی حرف نامربوط می فرمایند.
من خودم پرسنل بیمارستان رجایی هستم.
حق پر کیس ( همان کارانه - اصطلاح قشر ما ) برای پرسنل معمولی یا حتی آزمایشگاهی یا اداری خیلی کم در حد 200-500 هزار تومان است . اما برخی از پزشکان بیمارستان ما ماهیانه این حق پرکیس ( کارانه ) بیش از 200-300 میلیون تومان نیز دریافت می کنند !!!!
مگر پزشکان متخصص چقدر با دیگر ممتازان دانشگاه تفاوت دارند که باید دهها برابر ان هم از جیب دولت درامد داشته باشند .اقای وزیر بهداشت بسیاری از جامعه گارکری وکارمندی هم از ممتازان دانشگاهند .ولی فقط درامد پزشکان چند برابر ودرامد سایر گروههای پزشکی دو برابر شده .
دیگه دارید حالمونو به هم می زنید اینقدر که به پزشکا گیر میدید
طراحی سیستم فوق در جهت تامین منافع دکترهای شاغل در مراکز دولتی می باشد.
مقاله فوق گاملا صحیح است.
درامد بنده با35 سال تجربه در رشته جراحی مغز در ماه زیر 4-میلیون تومان در ماه است.
با این شرایط مطب خودرا بسته ام.
از نظر دست جراحی ودرک رشته ای و سواد کاری
از کادر هیت علمی شاغل در دانشگاهای موجود 95% بالا تر می باشم.
ورود به مراکز علمی شدیدا به ارتباطات مرتبطاست.
این کارانه های چندین میلیونی را بگذارید کنار اینکه پزشکان هیئت علمی تمام وقت بر خلاف ضوابط در بخش غیردانشگاهی هم فعالیت پزشکی دارند
اقاي وزير پرونده بيماران ديده كه جراحان چندتا كد ميزنند يا كدي غير از كد اصلي ميزنند.... بخدا نظارت نيست من خودم توي بيمارستان هستم و شاهدم كه پزشكان چكار مي كنند... پزشك هست كه بهش ميگن بايد بيمار در درمانگاه بيمارستان ببيني ميگه نميام و توي مطبش يك گچ معمولي ميگره اگه اشنا باشه يا التماس كني 50 هزار ميگيره .... واقعا قديميها راست گفتن كه طرف پول پارو ميكنه ....
تابناک عزیز
درست تر بود تیتر می زدی چند ده میلیونی یا روزانه چند میلیونی، نه چند میلیونی
ایکاش به افراد تحصیل کرده همه ارگانها همین قدر توجه می شد. کسی منکر این نیست که اکثر پزشکان افراد باهوشی هستند و باید نگاه و دستمزدشون از خیلی افراد دیگه بیشتر باشه اما ایا اساتید دانشگاه های دولتی افراد ضعیفی هستند؟ مطمئنم اگر خیلی از اساتید دانشگاه ها به رشته پزشکی علاقه داشتند الان خیلی از پزشکهایی که الان ادعای بالاترین افراد جامعه را دارند الان نمیتونستن توی این رشته کار و کسب درامد کنند چون قادر به رقابت از لحاظ بهره هوشی و ... با خیلی از اساتید دانشگاههای دولتی نبودند. بیاییم توی جامعه عدالت رو برقرار کنیم. هر قشری به فکری پرکردن جیب خودش نباشه. بیایم به افراد بر اساس میزان تلاششون برای رسیدن به جایگاهشون حقوق و مزایا بدیم. مطمئنا یه استاد دانشگاه دولتی سالها تلاش کرده و دوری از خونواده و ... رو تحمل کرده و الان هم باید بسیار تلاش کنه تا بتونه علم خودش رو بروز کنه. در ضمن یک پزشک هنگام انتخاب رشته می دونسته چه شغل استرس زایی رو انتخاب میکرده ولی با همه این احوال این مسیر رو اگاهانه انتخاب کرده. به نظرم استرس محیط کار پزشکان اینقدر بیشتر از سایر ارگانها نیست که اینهمه تفاوت در دستمزد رو از کشور و مردم طلب کنند. خواهشا عدالت نه تبعیض
کجا وجود نداره
توی بیمارستانی که من کار میکنم
یه فوق. تخصص ماهی شصت ملیون کارانه میگیره
تازه بخش جراحی هم نیست
خودتون حساب کنید جراح هاچقدر مگیرند
اونوقت دو ریال روی حقوق بقیه گذاشتند که تازه اونم داده نشده
و کسی ندیده
ه تو خبار اعلام میکنند حقوق ها افزایس یافت
ولی یرای پزشکا اشک مظلوم نمایی میریزند
آرایشگر ها مورد مراجعه افرادی خاص هستند که مایل به هزینه کردن برای زیباییند و اجباری برای آرایشگاه رفتن وجود ندار اگر آرایشگاه نریم نمی میریم ولی پزشک قراره جون مردم رو نجات بده نه اینکه از درد و رنج و مریضی مردم استفاده کنه و میلیاردر بشه
سلام,من یک فوق ارتوپدی عضو هیئت علمی هستم و کارانه من با بیش از 300 جراحی ماهیانه کمتر از 40 میلیون تومان ات این در حالیست که من تا 35 سالگی درس خوانده ام که10 سال آن کشیک و شب نخوابی بوده و اکنون مسولیت هر کدام از این 300 جراحی تا سالها با من خواهد بود. در تمام مقاطع تحصیل جزء شاگردان اول بودهام ولی همکلاسهای دیپلممن که در بانک استخدام شدند یا رشته های دیگر,نه تنها استرس جراحی و حفظ جان و عملکرد اعضا جراحی شده را ندارند,همه دارای خانه شخصی واتومبیل , ...بهتر از من هستند.امیدوارم کسانیکه با مقاصد سیاسی,صنفی و ... این مطالب را بدون در نظر گرفتن موارد فوق ,منتشر میکنند مطلع باشند که:ان السمع والبصر والفواد کل اولئک کان عنه مسولا.
کارانه صدمیلیونی را من خودم برای یک متخصص کودکان شنیده ام
يك جوان رزمنده كهنسال شده به نام «اصغر» كه رفته بود جنگ و مردم كشورش را نجات داد از لحاظ درآمد، خانواده اش « اندر خم يك كوچه است»

يك جوان دكتر كهنسال شده به نام « اكبر» نرفت جنگ و درس خواند از لحاظ دزامد « هفت شهر عشق ثروت را گشت»

فرق دنيا و آخرت را دريابيد!
برید سراغ آرایشگرها، دلالها، فوتبالیستها و آدمهایی از این دست که دهها برابر این تحصیلکرده ها پول مفت درمیارن بعد دست بذارید رو اینا که 13 سال طول میکشه فوق تخصص بگیرن بعدش حداقل 10 سال هم باید واسه دولت کارکنن تا بعد بتونن مطب بزنن.
پس پرستارهایی که در بخش بهداشت و درمان بیشترین زحمت را میکشند چه؟؟
پس وظيفه پزشكان چيست بعضي در شهرستانها چنان به پول قاپ ميزنند كه بيا و تماشا كن
وزارت بهداشت اعلام میکند سهم بیمار در پرداخت ها کم شده بلی ولی در عوض سه برابر از بیت المال به پزشکان تقدیم میکند این که نشد مدیریت!
خیلی جالبه که سهوا یا عمدا واحد پول حذف شده ، این ارقام به ریاله یا تومان یا ...
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی