بازدید 7417

بهبود ۸پله‌ای رتبه ایران در شاخص ادراک فساد

کد خبر: ۴۵۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴ 03 December 2014
سازمان بین‌المللی شفافیت در جدیدترین رده‌بندی کشورهای جهان بر اساس شاخص ادراک فساد اعلام کرد ایران بین ۱۷۵ کشور با صعود ۸پله‌ای رتبه ۱۳۶ را از این نظر به دست آورده است.

به گزارش تسنیم، سازمان بین المللی شفافیت در جدیدترین رده‌بندی کشورهای جهان بر اساس شاخص ادراک فساد اعلام کرد ایران بین 175 کشور رتبه 136 را از این نظر به دست آورده است.

میزان فساد اداری در ایران برابر با کامرون، قرقیزستان، لبنان، نیجریه و روسیه دانسته شده است.

شاخص ادراک فساد میزان فساد اداری و اقتصادی در کشورها را نشان می‌دهد و برای هر کشور نمره‌ای از صفر تا 100 بر اساس این شاخص تعیین می‌شود. هرچه این نمره بیشتر باشد دلالت بر فساد کمتر است.

بر اساس این گزارش ایران در گزارش امسال سازمان بین المللی شفافیت نمره 27 را به دست آورده است. ایران در سال قبل نمره 25 را به دست آورده بود که بدین ترتیب میزان فساد در ایران نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

برخی کارشناسان گزارش‌های سازمان بین المللی شفافیت را قابل استناد و به‌دور از جهت گیری‌های سیاسی نمی‌دانند و در این زمینه به جایگاه رژیم صهیونیستی در رده‌بندی‌های آن اشاره می‌کنند که به‌رغم فساد گسترده مقامات سطوح بالا و پایین صهیونیست، این رژیم میان کشورهای دارای فساد کم قرار می‌گیرد. در گزارش امسال رتبه 37 و نمره 60 به رژیم اسرائیل داده شده است.

ایران در رده‌بندی جهانی ادراک فساد در سال 2013 رتبه 144 را به دست آورده بود که بر این اساس در گزارش امسال 8 پله صعود داشته است. در گزارش سال قبل رتبه ایران 11 پله نزول یافته بود.

دانمارک،‌ نیوزیلند و فنلاند در رتبه‌های اول تا سوم جهان بر اساس شاخص ادارک فساد قرار گرفته‌اند. نمره دانمارک از این نظر 92 اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست