بازدید 4055

تشریح انتخاب دبیرکل جدید روحانیت مبارز

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه شب گذشته این تشکل، از انتخاب آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان دبیرکل این تشکل به اتفاق آراء خبر داد و با بیان اینکه فعلا تغییری در ترکیب جامعه روحانیت رخ نداده، گفت که بنای ترمیم جامعه روحانیت را داریم.
کد خبر: ۴۵۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ 03 December 2014
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه شب گذشته این تشکل، از انتخاب آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان دبیرکل این تشکل به اتفاق آراء خبر داد و با بیان اینکه فعلا تغییری در ترکیب جامعه روحانیت رخ نداده، گفت که بنای ترمیم جامعه روحانیت را داریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شب گذشته جلسه فوق‌العاده جامعه روحانیت مبارز برگزار شد و حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی با اجماع آرا به عنوان دبیرکل انتخاب شد.

وی افزود: البته طی یکی دو هفته گذشته گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی صورت گرفته بود و سه نفر به عنوان کاندیدای دبیرکلی مطرح بودند. آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله مجتهد شبستری و آیت‌الله موحدی کرمانی. در مورد آیت‌الله مجتهد شبستری تقریبا دبیرکلی ایشان وابسته به این بود که تبریز را رها کنند و به تهران بیایند اما با مشورتی که با دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت رهبری برای ایشان جایگزینی در تبریز پیدا نکردند و قبول نکردند و روی ادامه حضور ایشان به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید داشتند.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه امامی کاشانی به اصرار خود کاندیداتوری برای دبیرکلی جامعه روحانیت را نپذیرفته، تصریح کرد: کاندیداتوری از ناحیه هیچ کدام از این سه نفر نبود بلکه این موضوع به آنها پیشنهاد شده بود و نهایتا روی آیت‌الله موحدی کرمانی اجماع شد و ایشان به اتفاق آرا انتخاب شدند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تاکید دبیرکل جدید این تشکل برای فعال‌تر شدن جامعه روحانیت، گفت: ایشان همچنین تاکید داشتند که شورای مناطق جامعه نیز باید تقویت شود. ما در چند منطقه شورای منطقه‌ای جامعه و شورای استان‌ها داریم و بناست شوراهای استانی و مناطق کاندیداهای خود را برای ترمیم جامعه معرفی کنند تا ان‌شاءالله در شورای مرکزی برای افزایش تعداد تصمیم‌گیری شود.

وی در ادامه از برگزاری نشست عمومی روحانیت تهران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این نشست آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل، حجت‌الاسلام تقوی معاونت سیاسی و من به عنوان سخنگو سخنرانی خواهیم داشت. قرار است در این نشست از تعداد زیادی از روحانیت تهران دعوت کنیم تا جلسه بزرگ و پرباری داشته باشیم. همچنین با آغاز کار دبیرکلی آیت‌الله موحدی کرمانی نشست عمومی هم خواهیم داشت.

مصباحی‌مقدم درباره اینکه آیا همه اعضای جامعه روحانیت در جلسه شب گذشته این تشکل حضور داشتند، گفت: همه اعضا نبودند اما اکثریت بالای دو سوم حضور داشتند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان با بیان اینکه فعلا تغییری در ترکیب جامعه روحانیت رخ نداده، گفت: البته ما بنای ترمیم تشکل را داریم زیرا بعضی از اعضای جامعه روحانیت مبارز مثل آیت‌الله موحدی کنی، حجت‌الاسلام دعاگو، آیت‌الله انواری و آیت‌الله هزاو‌ه‌ای به رحمت خدا رفتند و باید جایگزینی برای آنها داشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی