بازدید 4690

بهره برداری از 998 طرح بنیاد برکت در مناطق محروم

هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم کشور در قالب مدارس، مساجد و طرح‌های زیربنایی، همزمان در سراسر کشور افتتاح رسمی شد.
کد خبر: ۴۵۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴ 01 December 2014
هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم کشور در قالب مدارس، مساجد و طرح‌های زیربنایی،  همزمان در سراسر کشور افتتاح رسمی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد برکت، در مراسم افتتاح این طرح ها حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری ، دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان ، دکتر عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت و عیسی فرهادی فرماندار تهران و سایر مسئولان حضور داشتند.

بر اساس این گزارش ، مراسم افتتاحیه هدایای مقام معظم رهبری به مناطق محروم در یکی از مدارس اهدایی در روستای سولقان در نزدیک تهران برگزار شد.

بهره برداری از 998 طرح بنیاد برکت در مناطق محروم

600 مدرسه تا پایان سال به بهره برداری می رسد


مرتضی رییسی معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رییس نوسازی و تجهیز مدارس در مراسم افتتاح 998 در منطقه سولقان تهران اعلام کرد: 600 مدرسه تا پایان امسال با کمک بنیاد برکت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: قرار است شمار مدارس به بهره برداری رسیده با کمک بنیاد برکت و به دستور مقام معظم رهبری طی سال های 94 و 95 به یک هزار مدرسه برسد.

وی گفت: طی 6، هفت سال گذشته هیچ نهادی به اندازه ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) و بنیاد برکت به آموزش و پرورش در مناطق محروم کمک نکرده است.

افتتاح 48 طرح در آذربایجان شرقی

همزمان با افتتاح 998 طرح زیربنایی و عمرانی توسط بنیاد برکت در کشور، 48 طرح نیز در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

در این مراسم که روز یکشنبه به صورت همزمان درتهران، تبریز، اهواز، مشهد، ایلام و شهرکرد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به صورت نمادین مسجد روستای گوره درق از توابع شهرستان اهر در آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار به بهره برداری رسید.

ازمجموع پروژه های به بهره برداری رسیده در آذربایجان شرقی 23 طرح مدرسه سازی با 106باب کلاس و 25 طرح دینی و مذهبی شامل ساخت مسجد، خانه عالم، حوزه های علمیه و مصلا است که در روستاها و مناطق محروم این استان احداث شده است.

بنیاد برکت در آذربایجان شرقی برای ساخت شش باب مدرسه در اهر، شش باب در هریس، سه باب در مراغه، سه باب در ورزقان، دو باب در بستان آباد و یک باب در شهرستان های اسکو، تبریز و عجب شیر 47 میلیارد ریال هزینه کرده است.

این بنیاد همچنین برای ساخت 25 باب مسجد و خانه علم در روستاهای گوره درق، حاج عابدین، برمیس، زنجیر بلاغ، خرم آباد، دغلیان بالا، دغلیان پایین، قزلجه، شهر، آقا کندی شهرستان اهر، زغن آباد، سردار کندی، تازه کند، علویق و بگلو شهرستان ورزقان، جیغه، قشلاق سفلی، چاخماق بلاغ علیا، چاخماق بلاغ سفلی، قیزقاپان، مینق، شهسوار، عبدالجبار و تازه کند سرند از توابع شهرستان هریس و روستای کردکندی تبریز 32 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در آیین بهره برداری از این طرح ها با اشاره به خدمات بسیار مفید و موثر بنیاد برکت در مناطق محروم اقصی نقاط کشور، گفت: همچنانکه از نام این بنیاد مشخص است، اقدامات و برنامه های آن در مناطق روستایی و محروم بسیار تحول آفرین و مثبت بوده است.

آیت الله 'محسن مجتهد شبستری' افزود: اقدامات این بنیاد مصداق بارز عمل صالح است که در مناطق مختلف روستایی منشاء آثار فرهنگی و دینی بوده و باید این فعالیت های همچنان ادامه پیدا کند.

وی از تمام ارگان ها، ادارات و سازمان هایی که بنیاد برکت را در اجرای طرح ها یاری کرده اند، قدردانی نمود.

 818 طرح بنیاد برکت در خوزستان افتتاح شد

818 طرح بنیاد برکت در شهرستان لالی ، مسجدسلیمان و اندیکا استان خوزستان امروز نهم آذرماه افتتاح شد.

رییس بنیاد برکت استان خوزستان روزیکشنبه در آیین افتتاحیه طرح های بنیاد برکت در استان افزود: طرح بنیاد برکت برای احیای مناطق شمالی خوزستان چند سالی است که در مناطق لالی، اندیکا و مسجدسلیمان این استان در حال اجرا است.

' سید جعفر حجازی' گفت: 70 درصد اعتبارات این 818 طرح توسط بنیاد برکت و 30 درصد اعتبارات از استانداری خوزستان تامین شده است.

وی حجم اعتباری که برای این طرح ها هزینه شده را افزون بر دو هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد.

رییس بنیاد برکت استان خوزستان افزود: این طرح ها که در بخش های مختلفی همچون راه، بهداشت و درمان و حوزه شهری بوده با دستور رهبر معظم انقلاب و با تلاش دستگاه های اجرایی استان برای رفع محرومیت از مناطق یادشده انجام شده اند.

حجازی گفت: بررسی هایی در مناطق محروم این سه شهرستان انجام گرفت و بر اساس الویت طرح هایی برای محرومیت زدایی در این مناطق اجرایی شد.

وی با اشاره به پروژه های جدیدی این بنیاد در استان تصریح کرد: 30 مدرسه، 9 طرح اقتصادی در استان با رشد 49 درصدی در استان در حال ساخت می باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست