بازدید 5827

سیاست های سختگیرانه تر مهاجرتی در انگلیس

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه با اشاره به بسته سیاست مهاجرتی جدید دولت این کشور گفت که درآینده محدودیت هایی برای میزان ورود مهاجران و نیز ارایه خدمات رفاهی و اجتماعی به آنها به اجرا گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱ 28 November 2014
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه با اشاره به بسته سیاست مهاجرتی جدید دولت این کشور گفت که درآینده محدودیت هایی برای میزان ورود مهاجران و نیز ارایه خدمات رفاهی و اجتماعی به آنها به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی در سخنانی در یک کارخانه در منطقه 'وست میدلند' ، از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا از پیشنهاداتش برای ایجاد محدودیت در میزان مهاجرت نیروی کار در داخل این اتحادیه و ارائه خدمات رفاهی شهروندی به مهاجران اروپایی حمایت کنند.

وی گفت: در صورتی که انگلیس بخواهد در عضویت اتحادیه اروپا باقی بماند، کاهش شمار مهاجران اروپایی یکی از اولویت های دولت وی خواهد بود.

کامرون ضمن ابراز اطمینان از توانمندی حزب محافظه کار در تغییر سازوکار مهاجرت در اتحادیه اروپا، افزود: اینکه انگلیس بخواهد عضو این اتحادیه باقی بماند یا خیر، در همه پرسی پیشنهادی که قرار است در سال 2017 میلادی برگزار شود، مشخص خواهد شد.

کامرون اضافه کرد: براساس این سازکار وکار جدید قانونی، مهاجران حداقل تا 4 سال بعد از اشتغال در انگلیس از مزایای مالیاتی و مسکن بهره مند نخواهند شد.

وی گفت که براساس قوانین موجود به هر نفر مهاجر شاغل درانگلیس که دارای دو فرزند باشد، در مجموع 700 پوند کمک هزینه پرداخت می شود و این در حالی است که در آلمان این رقم نصف و در فرانسه یک سوم میزان انگلیس پرداخت می شود.

کامرون با بیان اینکه نگرانی جامعه انگلیس نسبت به افزایش مهاجرت شهروندان اروپایی به این کشور، موضوعی غیرمعقول نیست، افزود: این حق ملت انگلیس است که نسبت به آینده کشورشان و اتحادیه اروپا نگران باشد.

وی عنوان کرد: در ده سال گذشته مهاجرت به انگلیس افزایش یافته است درحالی که شمار انگلیسی هایی که برای کار به خارج رفته اند، تقریبا تغییری نکرده و براثر این مازاد مهاجرت، فشار بر منابع رفاهی و اجتماعی انگلیس به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

کامرون افزود: در سی سال منتهی به سال 2004 میلادی ، مازاد مهاجرت به انگلیس در حدود یک میلیون نفر بوده اما در هفت سال پس از2004 میلادی ، یک و نیم میلیون نفر بوده است.

وی گفت : شمار مهاجران به انگلیس بدون کم کردن شمار انگلیسی هایی که به خارج مهاجرت کرده اند، در سی سال منتهی به سال 2004 میلادی، هشت میلیون و 300 هزار نفر بوده اما در هفت سال بعد از آن این رقم به چهار میلیون نفر رسیده و مسلما بی توجهی و نبود رویکرد مناسب دولت های قبلی انگلیس علت بروز این مشکل بوده است.

کامرون افزود: به رغم این که شمار مهاجران را به انگلیس از خارج اتحادیه اروپا، کم کرده ایم اما این میزان کاهش به اندازه کافی نبوده زیرا شمار مهاجران از اتحادیه اروپا افزایش یافته است، بنابراین تصمیم گرفتیم ورود مهاجران از اتحادیه اروپا را نیز محدود کنیم هر چند این کار نیاز به تصمیمات درازمدت و دشوار دارد.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: البته مهاجرت نیروی کار از اروپا به انگلیس کاملا قابل درک است زیرا انگلیس هم اکنون کارخانه اشتغالزایی اروپاست. میزان بیکاری در انگلیس رو به کاهش است و هم اکنون رقم بیکاری در انگلیس نصف فرانسه و یک چهارم اسپانیا است.

وی مدعی شد که رشد اقتصادی قابل توجه انگلیس، این کشور را به مکان بسیار جذاب برای کارگران کشورهای اروپایی تبدیل کرده است.

نخست وزیر انگلیس گفت: هدف این است که نظام مهاجرت کشورمان را عادلانه تر کنیم و میزان استثنایی مهاجرت را به کشورمان از اتحادیه اروپا کاهش دهیم. ما می خواهیم سختگیرانه ترین نظام مهاجرت را در اتحادیه اروپا تنظیم کنیم تا با سوءاستفاده ها از مهاجرت آزاد مقابله کنیم.

وی گفت: مطمئن هستیم تدابیری که اتخاذ می کنیم می تواند به میزان قابل توجهی مهاجرت از اتحادیه اروپا را به انگلیس کاهش دهد.

کامرون درهمین حال درخصوص زمان مورد نیاز برای اجرای این طرح، گفت: مهلت باقیمانده تا انتخابات عمومی ماه می سال 2015 میلادی در انگلیس، زمان کافی برای تصویب واجرای این بسته پیشنهادی نخواهد بود و اظهار داشت که ملاحظات دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که طی سال ها بطول خواهد انجامید.

دراین بسته پیشنهادی جدید مهاجرتی دولت انگلیس، توقف دسترسی مهاجران اروپایی به خدمات رفاهی به مدت چهارسال پس از ورود، توقف دسترسی مهاجران اروپایی به خدمات فرزندانی که در خارج از انگلیس زندگی می کنند، اخراج مهاجران بیکار پس از شش ماه و محدود کردن قانونی که به مهاجران اجازه می داد تا برای خانواده هایشان که در خارج از انگلیس تقاضای بسر می برند، تقاضای اقامت نمایند، دیده شده است .

دراین طرح همچنین بر توقف دسترسی مهاجران اروپایی به استفاده ازخدمات جدید رفاهی (موسوم به یونیورسال کردیت)، سرعت بخشیدن به اخراج مجرمین خارجی از انگلیس، افزایش مدت زمان انتظار برای تجدید ویزای کلاهبردارانی که از انگلیس اخراج شده اند، ایجاد محدودیت کاری برای شهروندان کشورهایی که به تازگی به اتحادیه اروپا ملحق شده اند تا زمانی که وضعیت اقتصادی انها هم تراز با سایر کشورهای عضو اتحادیه شود، تاکید شده است.

رهبران احزاب کارگر و ' استقلال انگلیس' در واکنش به سیاست های جدید دولت دیوید کامرون، این سیاست ها و اقدامات را دیر هنگام توصیف کرده اند.

سخنگوی اتحادیه اروپا در بروکسل، نیز در واکنش به این بسته پیشنهادی گفته است: این موضوع، بخشی از مذاکراتی خواهد بود که مطمئنا بررسی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد این نهاد قصد دارد با آرامش و احتیاط و بدون هیاهو درباره طرحی که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در روز جمعه برای متوقف کردن موج مهاجران اتحادیه اروپا به انگلیس ارائه کرد ، گفت وگو کند.

'مارگاریتیس شینیاس' در نشست خبری گفت :گفت و گوها برای بررسی این دیدگاه ها بدون هیجانی کردن موضوع آغاز می شود ، کمیسیون اروپا قصد دارد بدون هیاهو بررسی کند چه کاری می تواند در این خصوص انجام دهد.

گفته می شود مساله محدود کردن مهاجرت از کشورهای اروپایی به انگلیس، از مهمترین مسائلی است که می تواند در پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات عمومی می 2015 میلادی تاثیرگذار باشد.

حزب نوپا و عوام گرای 'استقلال انگلیس ' در حال حاضر با سوار شدن بر موج حساسیت های موجود درمورد مساله مهاجرت و نیز ضدیت های موجود با اتحادیه اروپا، ضمن بدست آوردن دو کرسی مجلس عوام در انتخابات میاندوره ای اخیر، توانسته است وضعیت احزاب سنتی چون محافظه کار و کارگر را در انتخابات عمومی این کشور با مخاطره مواجه سازد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پس از به قدرت رسیدن در سال 2010 میلادی وعده داده بود که تا سال 2015 میلادی میزان رشد ورود مهاجران خارجی را به این کشور، کاهش دهد که با روند کنونی بعید به نظر می رسد که این وعده کامرون تا سال آینده میلادی بتواند محقق شود.

گزارش منتشر شده از سوی دفتر آمارملی انگلیس در روز پنجشنبه گذشته، حاکی ازافزایش 43 درصدی شمار ورود مهاجرین به این کشور اروپای غربی طی دوازده ماه منتهی به ژوئن گذشته، است.

به هر حال موضوع مهاجران خارجی، تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس در ماه می سال 2015 میلادی بدون تردید یکی از بحث های داغ احزاب سیاسی و رسانه های این کشور خواهد بود.

برداشته شدن محدودیت های مهاجرتی و کاری برای اتباع دو کشور رومانی و بلغارستان از آغاز سال 2014 میلادی، سبب شده است که بحث در مورد موضوع مهاجران خارجی در انگلیس بالا بگیرد.

تخمین زده می شود که تا پایان سال گذشته میلادی قریب به 144 هزار رومانیایی و بلغاری در بریتانیا مشغول به کار بوده اند .

مخالفان برداشته شدن محدودیت مهاجرتی در میان کشورهای اروپایی معتقدند که حضور بیش از حد این مهاجران ضد ایجاد فشار بر روی سیستم رفاهی و اجتماعی این کشور ، سبب ایجاد مشکلاتی برای نیروهای کار انگلیسی شده است.

دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس با توجه به این مخالفت ها گفته است در صورت پیروزی حزبش در انتخابات عمومی این کشور در ماه می سال آینده میلادی، در سال 2017 میلادی برای ماندن کشورش در اتحادیه اروپا ، یک همه پرسی برگزار می کند.

وی درهمین حال عنوان کرده است، قصد دارد پیش از آن که ادامه عضویت کشورش دراتحادیه اروپا به همه پرسی گذاشته شود، بر سر شرایط ادامه این عضویت مذاکره کند.

نخست وزیر انگلیس ، آزادی رفت وآمد نیروهای کار در اتحادیه اروپا را 'مهمترین موضوع' در مذاکراتش با اتحادیه اروپا ، بیان کرده است

فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس نیز هشدار داده است در صورت انجام نشدن تغییرات در سیستم مهاجرتی اتحادیه اروپا، کشورش آماده خروج از این اتحادیه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار