بازدید 14614
مجلس در هفته‌ای که گذشت؛

پنجمین وزیر پیشنهادی علوم از سد مجلس گذشت

حمید رسایی در نطق میان‌دستور خود گفت: چهارم آذر سالگرد توافق‌نامه ژنو است. سال گذشته وقتی که خبر توافق‌نامه ژنو اعلام شد، عده‌ای به دلیل خوش‌بینی به آمریکا و ایادی‌اش آن را پیروزی دانستند و جشن گرفتند.
کد خبر: ۴۵۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵ 28 November 2014

من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته، روزهای حساسی را پشت سر گذاشت. نمایندگان در هفته‌ای که گذشت، شاهد رأی اعتماد به پنجمین گزینه دولت و وزیر پیشنهادی علوم برای تصدی این پست بودند.

به گزارش «تابناک»، همچنین چند مصوبه مهم از جمله تصویب برخی اختیارات وزیر دادگستری و طرح جامع اصلاح قوانین بودجه‌ای را نیز در کارنامه خود داشتند.

قرائت گزارش تفحص از دانشگاه آزاد


اولین جلسه علنی هفته گذشته در روز یکشنبه، دوم آذر با حضور ۱۹۷نفر از نمایندگان به ریاست دکتر علی لاریجانی راس ۸:۱۳ساعت دقیقه آغاز به کار کرد.

در این جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات‌وفن آوری در مورد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی (در اجرای ‌ماده ۲۱۴ آیین‌نامه ‌داخلی‌ مجلس‌ شورای ‌اسلامی) گزارش خود را به نمایندگان ارائه داد.

وزیر دادگستری از بین حقوقدانان با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه از سوی رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود


نمایندگان در نشست علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه‌ رسیدگی به‌گزارش کمیسیون قضائی‌ و حقوقی در‌مورد طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل یکصدوشصتم (۱۶۰) قانون اساسی با انتخاب وزیر دادگستری از میان حقوقدانان پیشنهادشده از سوی رئیس قوه قضائیه به رئیس جمهور و معرفی به مجلس جهت اخذ رأی اعتماد با ۱۳۸ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در جریان بررسی این ماده نادر قاضی‌پور پیشنهاد حذف ماده را مطرح کرد که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

مخالفت نمایندگان با الحاق اختیارات و سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضائیه به وزارت دادگستری


نمایندگان در جریان رسیدگی به‌گزارش کمیسیون قضائی‌وحقوقی در‌ مورد طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل یکصدوشصتم (۱۶۰) قانون اساسی با ماده ۳ این طرح با ۱۴۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس ماده ۳ این طرح آن بخش از برنامه‌های قوه قضائیه و نیازهای مالی این قوه و سایر اموری که منوط به تصویب هیأت وزیران است، پس از تأیید رئیس قوه قضائیه از طریق وزیر دادگستری به هیأت دولت ارائه می‌شود.

مجلس عصر یک شنبه و دو شنبه جلسه علنی برگزار می‌کند


محمدحسن ابوترابی‌فرد از نمایندگان مجلس خواست تا با رأی خود، نظرشان را درخصوص برگزاری جلسه نوبت عصر امروز اعلام کنند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس با ۱۲۴ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در مجلس به ادامه مذاکرات درباره لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در نوبت عصر امروز و فردا صبح رأی مثبت دادند.

وزیردادگستری موظف به پاسخگویی به سؤالات نمایندگان درباره عملکرد واحدهای قوه قضاییه شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی واحدهای مختلف قوه قضاییه را موظف به ارایه اطلاعات و مدارک به وزیر دادگستری و وزیر دادگستری را به پاسخگویی درباره عملکرد این واحد‌ها به مجلس موظف کرد.

اختیار تفویض امور مالی و اداری غیرقضات از سوی رئیس قوه قضائیه به وزیر دادگستری


نمایندگان مردم در خانه ملت مصوب کردند که رئیس قوه قضائیه می‌تواند امور مالی‌، اداری و استخدامی غیرقضات را به وزیر دادگستری تفویض کند.

آغاز جلسه علنی دوشنبه مجلس


جلسه علنی دوشنبه (دوشنبه سوم آذر) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر علی لاریجانی رأس ساعت ۸:۱۳ دقیقه آغاز به کار کرد.

شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت مکلف به واریز درآمدهای ریالی و ارزی خود به خزانه شدند


نمایندگان مجلس موافقت کردند تا شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت درآمدهای ریالی و ارزی خود را به حساب‌های متمرکز وجوه ریالی و ارزی که از طریق خزانه داری کل کشور به نام آن‌ها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود واریز کنند.

دستگاه‌های دخیل در تعیین ساز و کار تسویه حساب خزانه داری کل با وزارت نفت مشخص شدند


با موافقت نمایندگان مقرر شد وزارتخانه‌های نفت، امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، ساز و کار تسویه حساب خزانه داری کل با وزارت نفت را مشخص کند.

جزئیات رابطه مالی بین دولت و وزارت نفت مشخص شد


نمایندگان در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده یک این طرح را با ۱۶۱ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

مخالفت نمایندگان با برگزاری جلسه نوبت عصر مجلس


دکتر علی لاریجانی با بیان اینکه برگزاری جلسات علنی نوبت عصر مجلس منوط به رأی نمایندگان است از آن‌ها خواست تا نظر خود را درباره برگزاری جلسه علنی نوبت عصر اعلام کنند، که نمایندگان با برگزاری جلسه نوبت عصر امروز مخالفت کردند.

آغاز جلسه علنی امروز مجلس


نشست سه‌شنبه چهارم آذر مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه به ریاست حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس آغاز شد

جلسات علنی مجلس تا ۱۹ آذر ماه مداوم برگزار می‌شود

بر اساس اعلام هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، جلسات علنی مجلس تا روز چهارشنبه، نوزدهم آذرماه ۹۳ به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

مجلس عصر سه شنبه جلسه خواهد داشت


بهارستان نشینان در نشست علنی (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، با ۱۱۴ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن با برگزاری جلسه علنی در نوبت عصر موافقت کردند.

تکلیف مازاد درآمد استان‌ها مشخص شد


نمایندگان مجلس تکلیف مازاد درآمدهای استان‌های توسعه یافته و سایر استان‌ها را مشخص کردند.

رسایی در نطق میان‌دستور


هیچ منتقدی از شکست روحانی خوشحال نمی‌شود


عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از توافق‌نامه ژنو که در سال گذشته امضا شد از ایستادگی دولت در مذاکرات وین دفاع کرد.

حمید رسایی در نطق میان‌دستور خود گفت: امروز چهارم آذر سالگرد توافق‌نامه ژنو است، سال گذشته وقتی که خبر توافق‌نامه ژنو اعلام شد، عده‌ای به دلیل خوش‌بینی به آمریکا و ایادی‌اش آن را پیروزی دانستند و جشن گرفتند. رئیس جمهور در پیام خود به مقام معظم رهبری اعلام کرد که با این توافق‌نامه حق غنی‌سازی مردم ایران مورد اذعان قدرت‌های بزرگ قرار گرفته است و همچنین حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده است، تحریم‌ها برداشته و فروپاشی سازمان تحریم‌ها آغاز شده است.

نماینده مردم تهران در پایان سخنان خود گفت: در جلسه امروز مهمانی داریم، پدر و مادر شهید احمدی روشن؛ آن‌ها امروز تصمیم گرفتند به مجلس بیایند تا از مواضع مجلس در موضوع هسته‌ای تشکر کنند. آقای رئیس جمهور؛ در تحقق مطالبات رهبری دعا می‌کنیم و که بر دوستان مصطفی به جوانان این کشور اعتماد کنیم. دوستانی که با تمام وجود به خدای کدخدا اعتماد دارند. آقای احمدی روشن وقتی موفقیت شلیک موشک‌های اسرائیل‌زن را دیدند سجده شکر کردند.

آغاز جلسه روز چهارشنبه با دستور جلسه برسی صلاحیت فرهادی


نشست علنی چهارشنبه (۵ آذر) مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸.۱۵ دقیقه به ریاست دکتر علی لاریجانی و با حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان آغاز شد آغاز شد.

رئیس جمهور وارد مجلس شد

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برای دفاع از صلاحیت محمد فرهادی پنجمین وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن آوری وارد صحن علنی مجلس شد.

در جلسه این روز محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم، بهروز کمال وندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی سورنا ستاری علی اصغرفانی، وزیر اموزش و پرورش، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهورمحمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور، مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، محمدرضا صادق، مشاور امور رسانه‌ای رئیس جمهور و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت رئیس جمهور را همراهی کردند.

رئیس جمهور در دفاع از فرهادی


رأی اعتماد به وزرا پیوند مبارکی بین مجلس و دولت است


رئیس جمهور با بیان اینکه رای اعتماد به وزرا پیوند مبارکی بین مجلس و دولت به وجود آورده است گفت: وزیر زمانی که به وزارتخانه وارد می‌شود تنها از حمایت دولت برخوردار نبوده و تأیید نمایندگان را نیز به همراه دارد.

اسامی موافقان و مخالفان فرهادی


در نشست علنی (چهارشنبه پنجم آذرماه) مجلس شورای اسلامی، حسین سبحانی نیادر ابتدا اسامی مخالفان را قرائت کرد و گفت: علی مطهری نماینده تهران مخالف اول است که ۵ دقیقه از وقت خود را به علی محمد احمدی داده است. همچنین حمیدرضا مشهدی عباسی در مخالفت با تصدی فرهادی صحبت خواهد کرد.

وی ادامه داد: رهبری املشی موافق اول است که بخشی از وقت خود را به قربانی می‌دهد و سیدمهدی هاشمی ۱۰ دقیقه از وقت خود را به الیاس نادران برای دفاع از تصدی فرهادی بر وزارت علوم خواهد داد.

مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم


فرهادی با مصداق‌های گذشته فتنه گر است

نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: رأی مثبت به محمد فرهادی نشان از دوگانگی رفتار مجلس و حکایت از عبور از خط قرمزهایی است که اکثریت مجلس پیش از این برای خود تعیین کرده بود.

نادران در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم


فرهادی در هیچ حلقه تندرو مشارکتی و غیر مشارکتی حضور نداشت


موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: دکتر فرهادی بر خلاف وزرای پیشنهادی قبلی علوم، ‌ تحقیقات و فن آوری در هیچ حلقه تندرو مشارکتی و غیر مشارکتی نه در فتنه ۸۸ و نه قبل از آن حضور نداشت

فرهادی وزیر شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (پنجم آذر) پس از بررسی برنامه‌های «محمد فرهادی» با ۱۹۷ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ آرای مأخوذه به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری رأی اعتماد دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار