بازدید 5263

چهره دُبی ۳۶سال پیش از این

دبی یکی از هفت امیرنشین امارات متحده عربی کمتر از دویست سال پیش دهکده‌ای از توابع مشایخ ابوظبی به شمار می‌رفت که با مهاجرت خاندان مکتوم در سال ۱۸۳۳ به یک شیخ نشین و بعد‌ها مرکزی توریستی-تجاری تبدیل شد.
کد خبر: ۴۵۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ 25 November 2014
چهره دُبی ۳۶سال پیش از این این منطقه دهکده‌ای در جنوب ایران و در حاشیه خلیج فارس در همسایگی «دیره» بود که در دهه ۱۹۷۰ به عنوان یک مسیر تجاری در خلیج فارس و پل ارتباطی میان آفریقا و آسیای شرقی مطرح شد.

در سال ۱۹۷۳ درهم امارات به عنوان واحد پولی رسمی کشور معرفی و در سال ۱۹۷۹ در یکی از محله‌های شهر با نام «جبل علی» یک منطقهٔ آزاد تجاری تأسیس می‌شود و شرکت‌های خارجی اجازهٔ واردات و صادرات بدون محدودیت را به دست می‌آورند.

از آن تاریخ به جز یک وقفه کوتاه در جریان جنگ خلیج فارس در دهه ۱۹۹۰ این شهر با تلاش شیخ راشد بن سعید آل مکتوم به یک مرکز تجاری مهم در جهان تبدیل شده است. 

در تاریخ سیاسی و اقتصادی دوبی دهه ۷۰ میلادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ساخت و ساز بسیاری از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و گردشگری از این زمان آغاز شده است.

در همین رابطه عکس‌هایی از سال ۱۹۷۸ یعنی یک سال پیش از انقلاب اسلامی در ایران و هفت سال پس از تشکیل امارات متحده از دوبی وجود دارد که چهره متفاوتی از شهری که امروز شناخته می‌شود، نشان می‌دهد. گفتنی است عکاس این عکس‌ها نامعلوم است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار