بازدید 2914

پرداخت قطره چکانه مطالبات امتیازی در جریان مذاکرات تلقی نمی شود

ضرغام صادقی
کد خبر: ۴۵۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱ 24 November 2014
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: چنانچه عدم موفقیتی در ادامه مذاکرات رخ دهد، عامل اصلی آن زیاده خواهی آمریکا و متحدان اروپایی اوست و این همان پیش بینی است که رهبران و بزرگان از خوی استکباری غرب داشتند.

ضرغام صادقی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 3 آذرماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیجیان سوختند تا ایران اسلامی ساخته شود، آنها ترک خانواده کردند تا ترکی بر آبرو و حیثیت این مردم و نظام برداشته نشود و آنها کسانی هستند که که از جان و مال خود گذشتند تا همانند خوارج نباشند و خارجی ها را اخراج کنند؛ همان ها که درس، مشق و تکلیف را از مرحله تئوری به عمل یعنی شهادت، جانبازی و آزادی ارتقا دادند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت پایین مردم آمریکا در انتخابات اخیرشان خط بطلانی بود بر داعیه دولتمردان آمریکایی مبنی بر مهد دموکراسی در آن کشور و این همان نگاهی است که امروز در مذاکرات هسته ای فضای یک بام و دو هوا را تداعی می کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای معجزه نمی کند، یادآور شد: بلوغ فکری با مردم محوری، دانش محوری و خودباوری داخلی به اصلاح نظام و سیاست های ضد تولید اولویت ما بوده و تأسی از رهبر معظم انقلاب در باب حمایت از تیم مذاکره کننده ایرانی رسالت ماست و البته عدم عدول از خطوط قرمز تعیین شده از سوی معظم له، حداقل انتظار از مردان عرصه دیپلماسی است.

صادقی همچنین با اشاره به این مطلب که کرامت، مصلحت و منافع ملت با آبروی مذاکره کنندگان ایرانی عجین شده است، یادآور شد: چنان چه عدم موفقیتی در ادامه مذاکرات رخ دهد، عامل اصلی آن زیاده خواهی آمریکا و متحدان اروپایی اوست و این همان پیش بینی است که از خوی استکباری و رفتار خصمانه آنها به وسیله رهبران و بزرگان ما شرح آن آمده بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه با اشاره به انتظار مردم شریف ایران اسلامی از تیم مذاکره کننده، گفت: نخست رفع کامل تحریم ها و دوم حفظ حق هسته ای و پیشرفت های علمی مرتبط با آن در حوزه های پزشکی، کشاورزی، برق، انرژی و سایر مصارف مرتبط، از خواسته مردم کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم تعلیق کوتاه مدت تحریم ها و پرداخت قطره چکانه مطالبات و اموال کشور که ناجوانمردانه بلوکه شده است را امتیاز تلقی نمی کنند، عنوان کرد: ملت مذاکره برد-برد را زمانی جشن می گیرد که شاهد انحصار و محدودیت در عرصه پیشرفت علمی و هسته ای نباشند و فشار تحریم های ظالمانه، اقتصاد و معیشت آنها را تحت الشعاع قرار ندهد.

صادقی افزود: مردم قضاوت خواهند کرد و تاریخ خواهد نوشت که چه کسی پیروز میدان و چه چیزی عامل پیروزی بود این در حالی است که اگر مجلس برنده شدن را حس کند همکاری و همراهی خود را هنگام تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی به اثبات خواهد رساند.

این نماینده مردم شیراز در مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه برای هفتمین بار در این دو سال است که مشکلات فارس و شیراز را در قالب نطق عنوان می کنم و امیدوارم گوش شنوایی وجود داشته باشد، گفت: از وزارت جهاد و کشاورزی دخالت موثر و به موقع برای نجات بخش کشاورزی استان فارس و شهر شیراز و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و حمایت از مصرف کننده و کشاورزان زحمت کش را خواستارم همچنین بیمه محصولات کشاورزی به اعتبارات خشکسالی و استمحال وام ها مورد تأکید است.

وی در ادامه خطاب به نوبخت گفت: از معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری انتظار داریم قول های مساعد برای جبران سهم استان فارس در بودجه 93 و 94 را عملیاتی کرده و فراموش نکند در سفر اخیر به شیراز، رفع مشکل در حوزه های آب، راه و گاز روستایی مورد تأکید وی بود.

صادقی همچنین اعتبارات لازم برای آزادراه شیراز-اصفهان، راه آهن شیراز اصفهان، شیراز-خوزستان، شیراز-بوشهر مطالبه جدی مردم شیراز از وزیر راه و شهرسازی دانست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم طرح ها و پروژه های موجود در حوزه های صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد در نظر گرفته شده برای استان فارس و شهر شیراز را پاسخگوی نیازهای اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به خصوص برای جوانان تحصیل کرده ندانست و گفت: وزیران و مسئولان ذی صلاح، خیزش و برنامه ریزی واقعی را در این زمینه در پیش گیرند.

وی ادامه داد: مردم می پرسند بابت سهم تولید گاز و نفت در استان فارس برای شکوفایی اقتصادی و رفع محرومیت ها، وزیر نفت چه گام ملموسی را بر می دارد لذا دستور قاطع وی برای احداث یا خرید بیمارستان مخصوص کارکنان نفت فارس و شیراز و احداث مرکز فرهنگی، تفریحی و رفاهی برای آن مجموعه را خواستاریم ضمن اینکه گازرسانی به روستاها از انتظارات است.

صادقی در ادامه خطاب به رحمانی فضلی تأکید کرد: ابلاغ تقسیمات کشوری در بخش های تابع شهرستان شیراز و اختصاص ناوگان عمومی شهری از جمله اتوبوس و توجه به اعتبارات قطار شهری شیراز حداقل انتظار مردم شریف شیراز از وزیر کشور است.

عضو هیأت رئیسه همچنین خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان اختصاصی تأمین اجتماعی، بیمه کارگران و اقشار محروم و آسیب پذیر مطالبه چندین ساله مردم از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

وی ضمن قدردانی از نقش مثبت وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت، عنوان کرد: توجه به پیشگیری، بهداشت و توجه متوازن به همه کارکنان بخش سلامت، بازرسی، نظارت و برخورد با متخلفان، تقویت بخش بیمه ای و افزایش سقف تعهدات ضروری است همچنین احداث و تکمیل 3 بیمارستان یعنی جایگزین نمازی، بانوان و خاتم الانبیا(ص) در شیراز توجه ویژه وزیر بهداشت را می طلبد تا امکان خدمت رسانی به استان های جنوب و جنوب غرب فراهم شود.

صادقی همچنین تصریح کرد: علیرغم همه ظرفیت های باستانی، تاریخ، توریست درمانی و طبیعی در شیراز فارس و وجود سومین حرم اهل بیت(ع) در این دیار، میراث فرهنگی هنوز نتوانسته است تحول و کارنامه موفقی را برای فعال سازی این بخش فراهم کند ضمن اینکه بسترسازی و تهیه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای فعالان این عرصه به خصوص بخش غیردولتی نیاز به تحرک و تفکر عملیاتی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تسریع در ایجاد خط دوم آب رسانی به شهر شیراز را نیز از انتظارات جدی مردم از وزیر نیرو برشمرد.

وی شناسایی و برخورد با فضای مسموم برای تخریب اشخاص و نمایندگان و انتشار پیامک های غیرواقعی در رسانه های مجازی وظیفه وزیران فرهنگ و ارشاد و ارتباطات و نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی دانست و افزود: ارتباطی بین اسیدپاشی و امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد که متأسفانه نظارت، کنترل و برخوردی صورت نمی گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به روحانی خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور انجام سفر وعده داده شده آن هم زمانی که امکان اختصاص بودجه وجود داشته باشد و دیدن سهم مدیریتی از نیروهای کارآمد فارسی را انتظار داشتیم امید است جبران شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار