بازدید 2305

جاده مرگ اهر به اندازه زلزله هریس کشته می‌گیرد

کد خبر: ۴۵۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰ 23 November 2014
نماینده مردم اهر و هریس با گلایه از بی‌توجهی دولت نسبت به تکمیل جاده اهر به تبریز و بازسازی بیمارستان ویران‌شده این شهر از مقام معظم رهبری استمداد جست.

 به گزارش خانه ملت، عباس فلاحی باباجان در نشست علنی امروز (یکشنبه 2 آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: امروز افتخار بزرگی است که در سنگر تریبون مجلس به سنگرداران جهاد و شهادت تعظیم نمایم به آنان که تکه‌تکه شدند و نگذاشتند قطعه‌ای از این سرزمین جدا شود، در این روز بزرگ ادای احترام می‌کنم.

نماینده مردم اهر و هریس گفت: روز بسیج، روز آنان است که آوازه نامشان را از قله‌های سلمان‌پشته، قلاویزان، کله قندی، غزه،‌ کرانه باختری، لبنان، صحرای هویزه و سرزمین هور باید شنید، از دریای خروشان اروند و از غواصان‌شان، برای آنانی که نمی‌خواستند صدایشان را دشمن بشنوند و عملیات لو برود، خود را به موج دریا سپردند، آوازه آنان را از لشگر عاشورا از مهدی تجلایی و باقری باید شنید.

وی گفت: هفته بسیج مبارک، مبارک بر ارتشیان دلاور و پاسداران ولایی، نیروی انتظامی، جانبازان و آزادگان، به مادران و پدران شهدا و بسیجیان سلحشور و تبریک بر مردم شجاع و صبور اهر، هریس و خواجه، روستاییان عزیز و عشایر.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: آقای رئیس، همکاران محترم، امروز می‌خواهم متفاوت سخن بگویم. ظاهرا کلماتی در مجلس هم تکراری شده است، کلماتی مانند من می‌خواهم، تذکر می‌دهم، درخواست می‌شود. این حرف‌ها دیگر خریدار ندارد و کسی متوجه آنها نیست.

وی در ادامه افزود: لطفاً مرا مقصر نپندارید، زیرا از روزی که وارد مجلس شده‌ام مدام امروز و فردا را برای اتمام جاده‌ای قول داده‌ام، یک روز زلزله تأسف آور و یک روز آمدن دولت دهم، یک روز آمدن آخوندی را امیدی برای پایان جاده مرگ ذکر کرده‌ام. در 20 سال گذشته، 20 کیلومتر از این جاده تحویل نشده است. آیا نباید برای آنان که فرزندانشان را در زلزله و پدرانشان را در تصادفات جاده‌ای اهر- تبریز کشته شده‌اند، گریه کرد و از دلسوزان استمداد طلبی؟

فلاحی باباجان گفت: آیا به حال شهری که پس از 15 سال صاحب بیمارستان شده بود و متاسفانه در جریان زلزله پس از یک‌سال بهره‌برداری صددرصد تخریب شد و به یک مدرسه منتقل شد، نباید گریه کرد؟ آیا مدرسه جای عمل جراحی است؟ آیا مدرسه محل زایمان است؟ کجایند مدعیان یاری رساندن به مردم؟ آنان که در مقابل صدای مردم سکوت کردند و به داد مردم نرسیدند، کجایند؟ کجایند که ببینند جاده اهر به تبریز در دو سال گذشته به اندازه زلزله اهر، هریس و ورزقان کشته داشته است و مجروحان این جاده در هریس بیمارستانی برای عمل اورژانسی ندارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نهم بیان کرد: خوشا به حال آنان که بیمارستان سوم خود را افتتاح می‌کنند. خوشا به حال آنان که بخش پوست دارند، بخش تخصصی مو دارند. کمربندی، زیرگذر، روگذر و بزرگراه دارند. خوشا به حال آنان که رادیو و تلویزیون دارند و هر وقت که مرغشان از قفس پرید، ‌رسانه‌ای می‌شود، جهت اطلاع می‌شود و 20 و 30 در تلویزیون فکر همراهان بیمارش را هم می‌کند، ولی من درباره بیمارستان شهر هریس و مسافران جاده مرگ اهر به تبریز با 500 هزار نفر جمعیت منطقه چه بگویم؟

وی تصریح کرد: شنیده‌ام بنیاد و سازمانی 200 هزار میلیارد تومان برای یک آزادراه که فقط کاربری گردشگری در مرکز کشور دارد، متقبل شده است، از یک‌طرف خوشحال و از یک‌طرف متاثر شدم؛ چون فکر می‌کردم مظلومان و پابرهنگان مورد سفارش مقام معظم رهبری و خمینی کبیر (ره) در اولویت بنیادها و قرارگاه‌ها هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در جلسه‌ای که من به همراه پدران شهید در آن حضور داشتم، می‌پرسیدند کجایند بنیادی‌ها؟ قرارگاهی‌ها؟ و خیریه‌ها؟ که به داد ما برسند. این دو هفته برای من غم و اندوه کشته‌های زلزله ارسباران دوباره متاثرم کرد. هر هفته که من به منطقه بازمی‌گردم در حوزه انتخابیه‌ام آگهی چند جوان همشهری خود را می‌بینم که در جاده کشته شده‌اند و من شرمنده خانواده آنها می‌شوم.

فلاحی باباجان گفت: آقای رئیس جمهور، آقای آخوندی، آقای نوبخت؛ با 8 میلیارد تومان جاده هریس به اتمام نمی‌رسد و همچنان باید منتظر مرگ شد. آقای رئیس جمهور؛ یک سال از سفر هیات دولت گذشت و از امید به سفر دولت تدبیر و امید به منطقه هریس خبری نشد. ظاهراً اصلا زلزله‌ای نبوده است، ولی 300 نفر کشته شده‌اند و 300 نفر بی‌خانمان شده‌اند. جاده صاحب ندارد، بیمارستان ندارد.

وی در انتهای سخنانش گفت: استمداد می‌جویم از مقام معظم رهبری که به داد مردم ولایتمدار اهر و هریس برسند، برای آنان که بسیجی و سرباز انقلاب هستند و برای اتمام جاده خطر‌ساز و بیمارستان مرگ‌آفرین خود استمداد می‌جویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی