بازدید 3355

پرداخت وام سه میلیونی ازدواج بی انصافی است

کد خبر: ۴۵۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷ 22 November 2014
در حالی که بانک مرکزی خبرتوقف کامل پرداخت وام پنج میلیونی ازدواج و تبدیل آن به سه میلیون تومان منتشر کرده است که عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی تاکید دارد وام پنج میلیونی ازدواج برای تشویق جوانان به امر ازدواج بسیار کم و ناچیز بود و کاهش این وام به سه میلیون تومان بی انصافی است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با خانه ملت اظهار داشت: متاسفانه وضعیت اشتغال در کشور مناسب نیست که این روزها جوانان این مرز و بوم بتوانند به راحتی خانواده تشکیل دهند. اما از سوی دیگر سیاست افزایش جمعیت در دستور کار قرار داشت به همین مناسب وام ازدواج پنج میلیونی در نظر گرفته شده بود تا جوانان به امر ازدواج ترویج شوند.

وی به شرایط نامناسب پرداخت وام ازدواج اشاره کرد و ادامه داد: وام ازدواج برای تشویق جوانان در نظر گرفته شده بود اما به قدری در پرداخت وام به جوانان سنگ اندازی می‌شود، که جوانان از درخواست وام هم پشیمان می‌شوند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: رویه پرداخت و میزان وام به جوانان برای ازدواج  در شان کشورمان نیست. افزایش جمعیت در اهداف کلان کشور است اما با رویه‌ای که در پیش گرفته شده است عزم جدی برای این هدف در بین مسئولان دیده نمی‌شود.

این نماینده مجلس گفت: بارها مجلس درخصوص ازدواج جوانان و افزایش جمعیت تاکید کرد و با رئیس جمهور به توافق رسید، اما همچنان اوضاع جوانان سر و سامانی نیافته است.

رضایی با اشاره به اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر کاهش وام ازدواج به سه میلیون تومان تاکید کرد: قرار بر این بود  وام ازدواج پنج میلیون تومان باشد، البته معتقدم همین مبلغ هم برای شروع زندگی کافی نیست.اما اکنون شاهد کاهش این رقم هستیم. با کاهش مبلغ این وام به سه میلیون تومان زوجین دیگر نمی‌توانند نیازهای اولیه تشکیل خانواده را فراهم کنند.

عضو کمیسیون عمران در خانه ملت با بیان اینکه کاهش وام به سه میلیون تومان بی انصافی است افزود:‌ این در حالی است که عده‌ای به راحتی وام‌های چند صد میلیونی می‌گیرند و بر هم نمی‌گردانند. اما برای وام ازدواج جوانان را اذیت می‌کنند و مبلغ وام را کاهش می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه وام ازدواج باید همان پنج میلیون تومان شود ادامه داد که در مجلس شورای اسلامی این مسئله پیگیری خواهد شد.

طبق این گزارش، بانک مرکزی در حالی در سامانه وام ازدواج، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین را مبلغ 30 میلیون ریال اعلام کرده است که چند هفته پیش مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، اولویت پرداخت را با وام 3 میلیون تومانی و نه 5 میلیون تومانی اعلام کرده بود.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار در سال 90 بانک‌ها به متقاضیان واجد شرایط وام 5 میلیون تومانی می پرداختند، اما با مشکلات ایجاد شده برای پرداخت وام ازدواج و افزایش تعداد افراد در صف دریافت تسهیلات ازدواج، این وام به 3 میلیون تومان کاهش یافت.

اخیرا نیز بانک مرکزی به صراحت در سامانه وام ازدواج اعلام کرده است که بانکها فقط وام 3 میلیون تومانی می پردازند و دیگر خبری از وام 5 میلیونی نیست و این به معنای عقبگرد بانک مرکزی به پیش از ابلاغ مصوبه سال 90 است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار