بازدید 2515

آمریکا پس از انتخابات سنا

منصور حقیقت پور
کد خبر: ۴۵۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ 18 November 2014
اگرچه اغلب سیاستمداران آمریکایی تابع مقامات رژیم صهیونیستی هستند اما لابی های صهیونیستی از عملکرد اوباما چندان راضی نبودند و به نوعی علیه کاخ سفید با جمهوری خواهان ائتلاف کردند. رئیس جمهوری دموکرات آمریکا باید در 2سال مرگبار منتهی به انتخابات الکترال ریاست جمهوری آمریکا با جمهوری خواهان دست به یقه باشد.

وضعیت پیش آمده بن بست سیاسی آمریکا را که نمونه آن در تابستان گذشته با تعطیلی دولت ایالات متحده تجربه شده بود، با جدال کاخ سفید با سنا و کنگره تشدید خواهد کرد. تشدید نزاع کاخ سفید با کنگره و سنای آمریکا را هم باید به طور جدی مدنظر داشت .

 ادامه بن بست واشنگتن همانند یک چاقوی دو لبه می تواند دست خود جمهوری خواهان را از تصرف کاخ سفید کوتاه کند. موضع گیری کنگره و سنای آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران هم بطور حتم دچار نوسان خواهد شد  و با توجه به این که قدرت لابی های صهیونیستی در نهادهای قانون‌گذاری آمریکا افزایش پیدا کرده است احتمال این که موضع گیری های خصمانه علیه ایران تشدید شود زیاد است و این موضوع می تواند بر روند مذاکرات جامع هسته ای تاثیر گذار باشد.

ایالات متحده نیز دچار نوعی خوددرگیری است و این موضوع را در سخنان متناقض آمریکایی‌ها می‌توان مشاهده کرد. رئیس جمهوری آمریکا ، کنگره ، سنا و در نهایت صهیونیست ها که ایالات متحده را مستعمره خود می دانند هرکدام ژست‌های متفاوتی می گیرند. جمهوری اسلامی ایران فارغ  از تغییرات در آمریکا بر اصول اساسی خود ایستادگی خواهد کرد.

 آمریکایی ها دچار پارادوکسی چهاروجهی شده‌اند، در حالی که ایران بر یک راه و اصل که از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی برگزیده ، ایستاده است. جمهوری اسلامی با اشراف کامل همه مسائل را دنبال می کند و می داند که ریشه همه موضع گیری های مقامات آمریکایی و اسرائیلی در خوی استکباری آنهاست که می خواهند منافع داخلی و خارجی خود را حفظ کنند و این نکته نباید موجب گمراهی و اشتباه محاسباتی شود.
* نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی