بازدید 5655

ضعف دستگاه عصبی و تنفس با مصرف غذاهای تر

کد خبر: ۴۴۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ 02 November 2014
یکی از نکاتی که در تغذیه طب سنتی دارای اهمیت است، توجه به مزه غذاست و معمولاً هر مزه‌ای از کیفیت خاصی برخوردار است.

به گزارش تسنیم، یکی از نکاتی که در تغذیه طب سنتی دارای اهمیت است، توجه به مزه غذاست و معمولاً هر مزه‌ای از کیفیت خاصی برخوردار است.

مزه ترش:

مواد ترش مزه مانند آبغوره، آبلیمو، سماق و سرکه پس از ورود به بدن طبع سردی و خشکی بدن را افزایش می‌دهند و هرچه ترش‌تر باشد سردی و خشکی را بیشتر افزایش می‌دهند. افراط در استفاده از این مواد تاثیر منفی بر دستگاه عصبی و تنفسی بر جای می‌گذارند و سرفه را افزایش می‌دهد؛ به خصوص افراد سوداوی مزاج از مصرف آن بیشتر لطمه می‌بینند.

مزه تلخ:

موادغذایی تلخ، گرمی و خشکی را در بدن افزایش می‌دهند، خون را رقیق و گردش خون را تسهیل می‌کنند. کار قلب را کاهش می‌دهند ولی استعداد خونریزی را افزایش می‌دهند. شوینده و پاک کننده دستگاه گوارش از مواد زائد بلغمی هستند.

مزه شیرین:

مواد شیرین گرم و تر هستند. جزو غذای اصلی بشر پس از گوشت و نان قرار می‌گیرند، البته در مصرف آنها نباید افراط کرد و از انواع مواد طبیعی شیرین به تعادل مصرف کرد زیرا مواد غذایی شیرین؛ اصلاح کننده ضررهای غذاهای ترش هستند.

مزه شور:

مواد شور گرم و خشک هستند. نمک طعام در رأس آن قرار دارد. مصرف این مواد چنانکه بیش از حد مصرف نشود بلغم را از بین می‌برد و اشتها را افزایش می‌دهد.

بی مزه: مواد بی‌مزه دارای طبع سرد و تر هستند و مصرف بیش از حد این مواد انرژی بدن و اعضا را کاهش می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی