بازدید 13593
دادکان: فوتبال در ایران سرگرم کننده است، نه سرگرمی؛

اعمال نفوذ سیاسیون در ورزش به روایت مدیران اخراجی

آنچه از مجموع سخنان مهمان‌های برنامه برمی‌آمد،‌ آن بود که در همه این سال‌ها اصحاب قدرت با نمایش یک پوسته دموکراتیک مدیران مورد نظر خود را بر مسند قدرت در فدراسیون‌ها می‌نشاندند و هیچ‌گاه اتفاقات یک فدراسیون از اعمال قدرت سیاستمداران در امان نبوده است.
کد خبر: ۴۴۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵ 01 November 2014
اعمال نفوذ سیاسیون در ورزش به روایت مدیران اخراجی«انگلیسی‌ها دروغ می‌گویند، ولی سی سال بعد مشخص می‌شود در ایران برخی مسئولان (ورزشی) ما دروغ می‌گویند و دو دقیقه بعدش مشخص می‌شود»، «فوتبال همه جا سرگرمیه در ایران سرگرم کننده است تا مردم فراموش کنند نون شده ۱۰۰۰ تومان»، «می‌خواستند ترکیب تیم ملی را برای جام جهانی ۲۰۰۶ در وزارت ورزش بندند»، «علی‌آبادی یک بار ترکیب تیم ملی را ۱۲ نفره بسته بود»؛ این‌ها بخشی از سخنان محمد دادگان در برنامه شب گذشته ورزش از نگاه دو بود؛ برنامه‌ای که میزبان سه رئیس فدراسیون اخراجی دولت محمود احمدی‌نژاد بود.

به گزارش «تابناک»، آخرین ساعات روز جمعه شبکه دو سیما، میزبان سه رئیس فدراسیون اخراجی دولت محمود احمدی‌نژاد بود؛ مدیرانی که در فدراسیون خودشان عملکرد خوبی داشتند، ولی به اختلاف‌هایی که با احمدی‌نژاد و بدنه مدیریتی‌اش داشتند، با اعمال قدرت از کار برکنار شدند تا پیامدهای سنگینی هم برای ورزش کشورمان ایجاد شود.

بنا بر این گزارش، موضوع برنامه اما با توجه به پایان مدت ریاست چند رئیس فدراسیون و انتخاب سرپرست از سوی وزارت ورزش و جوانان به فرایند انتخابات سیاسی فدراسیون‌ها و مجامع انتخاباتی بعضا صوری در ورزش کشورمان اشاره داشت؛ موضوعی که به طرز جالبی از سوی مهمان‌های برنامه هم تأیید شد و آن‌ها رسما اعلام کردند ‌در زمان خودشان با اعمال نظر سیاستمداران بر کرسی ریاست نشستند.

محمد یزدانی خرم که شش سال در فدراسیون کشتی حضور داشت، در این باره اعلام کرد که علی‌آبادی، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی به او گفته که تصمیم بر آن شده که او از والیبال به کشتی برود، زیرا والیبال تنها یک مدال ‌و کشتی ۱۴ مدال جهانی و آسیایی دارد.

یزدانی خرم با اشاره به اینکه این تصمیم پیش از گفتن به او گرفته شده بود، اعلام کرد، حتی او کاری کرد که در مجمع رأی نیاورد اما به طرز ناباورانه‌ای رأی‌های روز مجمع را هم سازمان برای تربیت بدنی برای او گرفت تا یزدانی خرم به جای طالقانی بر صندلی ریاست کشتی بنشیند. اگر خوب نگاه کنیم، می‌بینیم ‌در همین چند یک سال گذشته هم اتفاقاتی از این دست کم نیفتاده و مجامعی بدون حتی یک رأی مخالف رئیس فدراسیون را برگزیده‌اند و خیلی از فدراسیون‌ها روز پیش از انتخابات رئیس جدید خود را می‌شناختند.

اما این تنها موضوع برنامه نبود و وقتی محمد دادگان شروع به حرف زدن کرد، به نکات بیشتری از اعمال نفوذ مدیران سیاسی در ورزش اشاره نمود. دادکان در پاسخ به این پرسش مجری که آیا درست بوده که مسئولان وقت می‌خواستند ترکیب تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ را در وزارت ورزش بچینند، با تأیید گفت که در یک جلسه در وزارت ورزش از من خواستند ‌چه کسانی را خط بزنم و چه کسانی را همراه تیم ملی به آلمان ببرند. آن‌ها حتی می‌خواستند اردو‌ تیم ملی را در کوه‌های اردبیل برگزار کنند. به قدری در خصوص فوتبال بی‌تجربه و ناآگاه بودند که حتی یک بار ترکیب تیم ملی را ۱۲ نفره چیدند.

دادکان در ادامه سخنانش، گریزی هم به مسائل روز فوتبال ایران زد و گفت، حق پخش حق فوتبال است، ولی نه این فوتبال؛ نه این فوتبالی که با عدم پخش آن هم تغییری در میزان تماشاگران ورزشگاه‌ها ایجاد نمی‌شود. در واقع مردم این فوتبال و این فدراسیون را نمی‌خواهند. در همه جای دنیا فوتبال سرگرمی است اما در ایران فوتبال سرگرم کننده است تا مردم فراموش کنند، نان ۱۰۰۰ تومان شده است. او در خصوص عملکرد فدراسیون هم گفت، ‌کافی است رضایت یا عدم رضایت مردم از فدراسیون فوتبال را به یک نظرسنجی پیامکی بگذارید تا تکلیف آن مشخص شود.

آنچه از مجموع سخنان مهمان‌های برنامه برمی‌آمد، آن بود که در همه این سال‌ها اصحاب قدرت با نمایش یک پوسته دموکراتیک مدیران مورد نظر خود را بر مسند قدرت در فدراسیون‌ها می‌نشاندند و هیچ‌ گاه اتفاقات یک فدراسیون از اعمال قدرت سیاستمداران در امان نبوده است. شاید در این میان، تنها فردی که با کیاست و سیاست از این گزند فرار کرده، علی کفاشیان بوده که به رغم عدم محبوبیت به دلیل بازی در میدان قدرت با همه انتقادات به خوبی توانسته هنر صندلی ریاست خود را نگاه دارد.


دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار