بازدید 4287

افتتاح خط آهن ايران-ترکمنستان-قزاقستان، بزودي

کد خبر: ۴۴۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵ 30 October 2014
خط آهن بین المللی ایران ، ترکمنستان و قزاقستان بزودی افتتاح می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر معاون اجرایی رئیس جمهور که امروز به دستور رییس جمهور برای بازدید از روند ساخت این خط آهن به گلستان رفته بود به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: امیدواریم تا پایان ماه عملیات اجرایی خط آهن در گلستان به پایان برسد و شاهد افتتاح آن باشیم.

محمد شریعتمداری همچنین درباره احداث ایستگاه تغییر بوژی این خط آهن بین المللی در استان گلستان افزود : کشور ترکمنستان این ایستگاه را احداث کرده است و در کشور ما هم به زودی احداث خواهد شد.

بوژی یا ارابه واگن نوعی تریلر دارای محورهای متناسب با میزان بار است و برای حمل بارهای بسیار سنگین به منظور کاهش فشار بار بر روی جاده، راه آهن و همچنین وسایل نقلیه بکار می‌رود.
تغییر بوژی برای کشور صاحب ایستگاه درآمد ارزی دارد.

رئیس شرکت توسعه و زیرساخت وزارت راه وشهرسازی هم گفت: مرحله دوم خط آهن گرگان - اینچه برون که بخشی از خط آهن بین المللی سه کشور ایران ، ترکمنستان و قزاقستان است هم تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مرحله دوم شامل اجرای طرحهایی از جمله برقی کردن قطعات و افزایش میزان حمل بار است.
در حاشیه این بازدید و با حضور معاون رییس جمهور امروز همچنین از یک پل تقاطع غیرهمسطح در طول این خط آهن بهره برداری شد.

موسایی مدیر ساخت پل های غیرهمسطح این طرح بین المللی گفت: این پل 750 متر طول و 9 متر ارتفاع دارد.

کل مسیر راه آهن بین المللی ایران ، ترکمنستان و قزاقستان 960 کیلومتر است که از خط آهن گرگان – اینچه برون در ایران آغاز می شود و پس از عبور از کشور ترکمنستان ، در منطقه اوزن در کشور قزاقستان به پایان می رسد.

قرار است این خط آهن از طریق کشورهای آسیای میانه به چین و روسیه و از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل شود و در مراحل اولیه سه میلیون تن بار جا به جا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار