بازدید 3233
نمایندگان ایران می‌توانند فراتر از سقف بودجه بازیکن خارجی بگیرند

تاج: هیچکدام از بازی‌های لیگ برتر لغو نمی‌شود

کد خبر: ۴۴۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 30 October 2014
رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال تأکید کرد هیچکدام از بازی‌های لیگ برتر فوتبال لغو نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، مهدی تاج بعد از نشست هیئت رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت: در جلسه امروز مبحث مالی باشگاه‌ها و به ویژه چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا مطرح شد. به دنبال آن هستیم تا به این باشگاه‌ها کمک کنیم، چرا که حریفان آنها بازیکنان خارجی خوبی جذب کرده‌اند و با تدارکات خاصی مقابل ما بازی می‌کنند.

وی افزود: اگر نتوانیم نتیجه بگیریم و تیم‌های ما حذف شوند از دوره‌های آینده تعداد سهمیه‌های ما به یک یا دو سهمیه تنزل پیدا خواهد کرد و شاید 20 سال طول بکشد که باز هم به چهار سهمیه برسیم. در حال حاضر تنها ما و سه کشور دیگر 3+1 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا داریم که تمامی این دستاوردها در معرض خطر است.

رئیس سازمان لیگ درباره وضعیت بازیکنان سرباز هم تصریح کرد: در جلسه امروز گزارش مفصلی در این باره ارائه شد. نگاه سازمان لیگ این بوده که هیچگاه از فرد متخلف حمایت نکند اما ما به این نتیجه رسیدیم که باشگاه‌ها متخلف نیستند و نظام وظیفه هم همین دیدگاه را دارد. به همین دلیل به باشگاه‌ها مجوز داده شد تا بتوانند به تعداد بازیکنان سربازی که از دست می‌دهند بازیکن بگیرند و این قانون شامل حال همه باشگاه‌هایی که در هر فصلی با این مشکل روبه‌رو شده‌اند، می‌شود.
وی ادامه داد: بازیکنان جایگزین می‌توانند از نیم‌فصل برای این باشگاه‌ها بازی کنند.

تاج درباره وضعیت بازیکنانی مانند مهرداد پولادی که به خارج از کشور رفته‌اند، گفت: این بازیکنان سرباز که به خارج رفته‌اند متخلف هستند و به هیچ وجه نباید در مسابقات فوتبال از آنها استفاده شود، مگر آنکه به ایران بازگردند و وضعیت خود را روشن کنند.

رئیس سازمان لیگ تأکید کرد: بحث دیگر ما در مورد لیگ قهرمانان آسیا بود که نمایندگان کشورمان می‌توانند در آن مسابقات از بازیکنان خارجی استفاده کنند و ما مجوز جذب این بازیکنان را می‌دهیم. البته طبق قانون AFC آنها در هر دیدار نمی‌توانند بیش از سه بازیکن خارجی در زمین و بیش از چهار بازیکن خارجی روی نیمکت داشته باشند.

تاج ادامه داد: در بحث بازیکن قرضی هم باشگاه‌های نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند از بازیکن قرضی استفاده کنند و باشگاه‌هایی چون ملوان و تراکتورسازی هم که بازیکنان سرباز می‌گیرند همانند سایر باشگاه‌ها می‌توانند بازیکن خود را به صورت قرضی به این چهار باشگاه بدهند.

وی درباره احتمال تغییر زمان بازی دربی نیز گفت: زمان بازی دربی سه روز بعد از بازی تیم ملی است. ما به دنبال آن هستیم که این دیدار در شرایط مساوی برای هر دو تیم برگزار شود.
تاج خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هیئت‌رئیسه سازمان لیگ پیشنهادی وجود دارد که در تاریخ 30 آبان به جای دربی دیدارهای جام حذفی برگزار شود و دربی یک هفته به تعویق بیفتد.
وی یادآور شد: این طرح در حال کارشناسی شدن است و هنوز مشخص نیست که این جابه‌جایی را قبول کنیم یا نه.

رئیس سازمان لیگ تذکر داد: برنامه‌ریزی سازمان لیگ با در نظر گرفتن فیفادی‌ها، اردوهای تیم ملی و تمامی مناسبت‌ها تنظیم شده است و به همین دلیل هم اعلام می‌کنم که امکان لغو هیچ یک از هفته‌ها و یا مسابقات لیگ برتر وجود ندارد و تنها امکان جابه‌جایی مسابقه آن هم در شرایط خاص خودش است.

تاج خاطرنشان کرد: در هر صورت ما این موضوع که شرایط دو تیم برای بازی مساوی باشد را در نظر خواهیم گرفت، چرا که به عنوان نمونه ممکن است از یک تیم هشت بازیکن به تیم ملی دعوت شوند و از یک تیم هیچ بازیکنی به تیم ملی دعوت نشوند که باید این موضوع را در نظر بگیریم.

وی درباره اینکه چهار باشگاه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند فراتر از سقف بودجه بازیکن خارجی جذب کنند به تسنیم گفت: این مجوز صادر شده است. البته این باشگاه‌ها از این بازیکنان خارجی تنها می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند و با توجه به فیرپلی مالی حق استفاده از این بازیکنان در لیگ کشورمان را ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی