بازدید 6930
۷

زن متهم به قتل بی‌گناه شناخته شد

کد خبر: ۴۴۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸ 30 October 2014
بی‌گناهی زن جوان که متهم بود در مرگ مادرشوهر خواهرش نقش داشته است در دیوان عالی کشور تایید و این زن دیروز آزاد شد.

به گزارش فرهیختگان، عصر بیست‌ویکم شهریور سال 88 به کلانتری جوادیه خبر رسید که یک زن 53 ساله به نام رقیه پس از جدال با مادر و خواهر عروسش جان سپرده است. جنازه زن میانسال به پزشکی قانونی فرستاده شد و پسر 23ساله قربانی به نام «مهدی» به پلیس گفت: «با مادرم داخل مغازه‌ام نشسته بودیم که مادرزنم «صغری» و خواهرزنم «سمیرا» وارد مغازه شدند و درباره هزینه‌های مغازه با مادرم بحث کردند. مادرزنم از مدتی پیش مغازه میوه‌فروشی را برایم اجاره کرده بود و من و مادرم در آنجا کار می‌کردیم. چون مدتی بود که کرایه مغازه را به مادرزنم نپرداخته بودم تا آن را به صاحب مغازه بدهد درگیری مادرم و مادرزن و خواهرزنم سر همین موضوع بالا گرفت. در آن درگیری مادرم می‌خواست از مغازه خارج شود که سمیرا او را هل داد و سر مادرم با زمین برخورد کرد. همان موقع با اورژانس تماس گرفتم اما کار از کار گذشته بود.» به دنبال اظهارات این مرد، مادر و دختر جوانش بازداشت شدند.

سمیرا گفت: «مدتی پیش مادرم برای دامادمان رضا مغازه‌ای کرایه کرد و قرار شد رضا ماهانه کرایه مغازه را به مادرم بپردازد، اما او چند ماه کرایه را نداد تا اینکه آن روز به مغازه دامادمان رفتیم که در این‌باره با او و مادرش صحبت کنیم. خواهرم سمیه که همسر رضاست هم در مغازه بود. وقتی مادرم با مادر رضا بحث کرد خواهرم از مادرشوهرش جانبداری کرد. به همین خاطر من عصبانی شدم و با خواهرم درگیر شدم، اما یکباره مادرشوهر خواهرم روی زمین افتاد. ولی باور کنید من او را هل ندادم.»

 صغری نیز گفت: «زمانی که با مادر دامادمان روبه‌رو شدم رنگش پریده بود و می‌گفت روزه است. او قبلا هم دو بار سکته قلبی کرده بود و گمان می‌کنم به همین خاطر حال او بد شد. من و دخترم با پیرزن درگیر نشدیم.» به دنبال اظهارات این مادر و دختر، صغری تبرئه شد و سمیرا شانزدهم شهریور امسال در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه اولیای دم درخواست حکم قصاص را مطرح کردند. سپس سمیرا پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت: «من در جریان مرگ رقیه هیچ نقشی نداشتم و روز حادثه تنها با خواهرم درگیر شدم. در آن دعوا حتی شوهرخواهرم هم من را کتک زد. من اصلا به رقیه نزدیک نشدم و پیرزن خودش از دنیا رفت.» در این بین سمیه خواهر سمیرا به‌عنوان گواه روبه‌روی پنج قاضی ایستاد و گفت: «با خواهرم سمیرا به‌خاطر هواخواهی از شوهرم درگیر شدم. اما خواهرم ضربه‌ای به مادرشوهرم نزد که منجر به مرگ او شود.»

سپس هیات قضایی پرونده را برای روشن شدن علت تامه مرگ به پزشکی قانونی برگرداند. وقتی کمیسیون پنج نفره پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد اثری از برخورد سر پیرزن با زمین وجود ندارد و مرگ وی تا 60 درصد ناشی از استرس و هیجان درگیری بوده است، این گزارش سمیرا را از اتهام قتل عمد تبرئه کرد.

 دیروز این حکم از سوی قضات شعبه 19 دیوان عالی کشور مهرتایید خورد و قطعی شد. به این ترتیب این متهم به قتل دیروز پس از پنج سال از زندان آزاد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷
پنج سال؟
نتیجه پزشکی قانونی پس از پنج سال؟؟؟؟
پس ازپنج سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به جرمی که انجام نداده بوده زندان بوده..؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونم پنج سال طول کشیده تا ثابت بشه!!!!!!! خسته نباشن جناب قاضی!!!
قوه قضاییه خسته نباشی. میذاشتی تو زندان بمیرند. چرا عجله؟؟؟؟مردم آبرویشان را ازسر راه آوردند؟پنج سال بخاطر یک اتهامی که نیشد سریع رفع شود اینها متهم بوده اند؟دست مریزاد. البته خوب قوه قضاییه این 5سال کارهای مهمتری داشت....
بعد 5 سال بخاطر اين قضاوت ساده ك سرش ب جايي نخورده؟5 سال عمر يك نفرو راحت ميگيرن بعد اگه قتل مرموزي باشه چقدر طول ميكشه
تکلیف این پنج سال زندان دختره بیگناه چی میشه؟ مسوولین جواب بدند؟نمیشد همون 5 سال پیش پزشکی قانونی گزارش کامل میداد؟
بد5 سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!بنده خدا..احسنت به این قاضی قعال پرونده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار