بازدید 70613

نیلی احمد آبادی نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد

نشست مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به برنامه و صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری با سخنان رئیس‌جمهور آغاز شد. عزیز اکبریان، نبویان، جمیری و نادران ناطقان مخالف وزیر پیشنهادی و جعفرزاده ایمن‌آبادی، لاهوتی، ابراهیم نکو و عثمانی نمایندگان ناطق موافق وزیر پیشنهادی خواهند بود. جلسه امروز البته با ۹۳ غایب آغاز شد!
کد خبر: ۴۴۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱ 29 October 2014
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!

جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دقایقی پس از هشت صبح با اعلام علی لاریجانی، رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان آغاز شد. نشست علنی صبح امروز مجلس با حضور ۱۹۵ تن از وکلای ملت رسمیت یافت که بر این اساس مجلس کار خود را با ۹۳ کرسی خالی آغاز کرده است.

به گزارش «تابناک»، قرار است در نشست علنی امروز پارلمان صلاحیت و برنامه‌های محمود نیلی احمدآبادی، سومین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری مورد بررسی قرار گیرد.

‌چهارشنبه گذشته، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به سمت وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، به مجلس معرفی کرد و هیأت رئیسه مجلس نیز روز یکشنبه هفته جاری ضمن اعلام وصول این نامه، نشست علنی امروز را به بررسی صلاحیت این گزینه پیشنهادی اختصاص داد.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی‌منفرد» و «رضا فرجی‌دانا» را به عنوان وزاری پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرند، اما فرجی‌دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ماه سال گذشته تنها ۱۰ ماه سکاندار این وزارتخانه بود چراکه وکلای ملت مردادماه سال جاری به دلیل انتصابات وی و عملکرد نادرستش در این وزارتخانه رأی اعتماد خود را پس گرفتند.

قرار است در جلسه امروز رئیس‌جمهور به دفاع وزیر پیشنهادی خود بپردازد. بنا بر آیین‌نامه داخلی مجلس، حجت‌الاسلام روحانی یک ساعت فرصت دفاع از نیلی‌احمدآبادی را دارد و سپس ۲ مخالف و ۲ موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر ۱۵ دقیقه سخنرانی خواهند کرد.

پس از اتمام سخنرانی مخالفان و موافقان برنامه‌های وزیر پیشنهادی، محمود نیلی پشت تریبون خواهد رفت و حداکثر ۳۰ دقیقه فرصت دارد به تشریح سوابق و برنامه‌های خود، بپردازد.

در پایان نیز رئیس مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری را به رأی بهارستان‌نشینان می‌گذارد.

مجلس به «نیلی» اعتماد نکرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری اعتماد نکردند.

محمود نیلی احمد آبادی در جلسه علنی امروز مجلس با ۱۶۰ رأی مخالف، ۷۹ رأی موافق و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ رای، نتوانست اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری کسب کند.

آغاز رأی‌گیری مجلس برای وزیر پیشنهادی علوم

رأی‌گیری برای وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات پیش در مجلس آغاز شد.

بررسی رأی اعتماد محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم صبح امروز در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت. در این جلسه بعد از دفاع نیم ساعته رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی علوم، اکبریان، نبویان، جمیری و نادران به عنوان مخالف و نکو، عثمانی، جعفرزاده و لاهوتی به عنوان موافقان وزیران پیشنهادی علوم نطق کردند.

محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم نیز در پایان به دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود پرداخت.

لاریجانی در ادامه صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم دولت را به رأی مجلس گذاشت.

با آغاز رأی گیری برای صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، نیلی به همراه وزرا و اعضای کابینه جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

رئیس جمهور: داور اصلی بعد از خداوند بزرگ، افکار عمومی است

حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهوری کشورمان در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، پس از سلام و درود به امام حسین ـ علیه السلام ـ و یاران باوفای ایشان، اظهار داشت: خوشحالم که بار دیگر فرصتی پیش آمد تا در محضر نمایندگان محترم ملت راجع به یکی از عزیزان و کارگزارانی که بناست بار مسئولیت سنگین آموزش عالی را بر دوش گیرد، با هم به بحث و گفت‌وگو بنشینیم اما سرآغاز سخنم را از آن معلم بزرگ یاد می‌کنم، از سردار آزادی، از پرچمدار ایستادگی و مقاومت،‌ از کربلایش، از عاشورایش، از بوی عطر ایستادگی و شهادت او و یارانش که این عطر روز به روز مشام انسان‌ها و جامعه را در مسیر هدایت معطر می‌سازد.

وی افزود: او بود که فرمود رضی الله رضانا اهل البیت نصبر علی البلاء یفوینا اجور الصابرین؛ او همه خوشنودی‌ها و لبخند‌ها و رضایت‌ها را در سایه رضایت آفریدگار جهان می‌دانست و می‌دید.

رئیس جمهور تصریح کرد: لذا خود با افتخار و هر آنچه داشت را در راه رضای حق فدا نمود و در آخرین لحظات نیز گفت که الهی رضا برضاک، صبرا لبلاک، لا معبود سواک، یا غیاث المستغیثین؛ افتخار همه ما شیعیان و مسلمانان و افتخار همه آزادگان عالم، به وجود مقدس ابی عبدالله الحسین (ع)، به راه و سیره اوست و‌‌ همان راه پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و امام مجتبی (ع) را پیمود که سراسر نهضتش برای ما درس است؛ درس اخلاق؛ درس ادب؛ درس ایستادگی و درس فداکاری و حرکت برای مصالح امت اسلام که اِنما خَرجتُ لِطَلبِ الاصلاح فی اُمت جدی.

روحانی ادامه داد: او برای اصلاح همه نابسامانی‌ها و مفاسد و ظلم‌ها و فشارهای نابجا و انحرافات در جامعه ایستاد که گفت «انی احب ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر»؛ او می‌خواست همه خوبی‌ها در جامعه استقرار یابد و بدی‌ها و رذالت‌ها را از جامعه بزداید. به گزارش تسنیم، روحانی ادامه داد: مهم‌ترین هدف دولت و مجلس، قوای سه‌گانه و همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران اصلاح جامعه، استقرار نیکی‌ها و پاک کردن جامعه از رذایل اخلاقی است؛ هرجا با هم بوده و دست به دست هم دادیم، هر جا همدل بودیم، همنوا بودیم، دل نازک نبودیم، دل به هم دادیم، آنجا پیروز صحنه بودیم. در سیاست خارجی پیروز شدیم، در سیاست داخلی پیروز شدیم، در اقتصاد گام‌های مهمی به جلو برداشتیم و برای نه تنها امنیت کشور که امنیت منطقه و جهان قدم‌های استوار برداشتیم.

* بین ما و شما حکم و حاکم قانون اساسی است


وی با بیان اینکه هر جا ‌خدایی ناکرده بین ما اندک فاصله‌ای ایحاد شد دشمن از آن استفاده کرد، گفت: دولت همانطور که بار‌ها اعلام کرده در برابر مجلس، راهش، ادب و اخلاق و قانون است. بین ما و شما حکم و حاکم قانون اساسی است و داور اصلی بعد از خداوند بزرگ، افکار عمومی است. این افکار عمومی است که قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت را می‌خواهد. افکار عمومی ملت ما، نه فاصله را می‌پسندد و نه خدای ناکرده لجبازی را می‌پسندد.

 * دولت اهل لجبازی نیست


رئیس جمهور تأکید کرد: این دولت اهل لجبازی نیست؛ در برابر تصمیم مجلس شورای اسلامی، برای سوال از وزرا و برای استیضاح وزرا، به رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی احترام می‌گذارد. منشا مشروعیت حقوقی و سیاسی را آرای مردم و نظرات مردم و مشروعیت دینی و مذهبی را هم جدا از مقبولیت اجتماعی و مشروعیت سیاسی نمی‌بیند، امروز ما در شرایط بسیار حساس جهانی و منطقه‌ای هستیم.

روحانی ادامه داد: شرایط جهانی به گونه‌ای است که از درآمد اصلی کشور یعنی درآمد نفت، حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و ما باید با شرایط جدید و وضع اقتصادی جهانی که البته همیشه در موضوع نفت، اقتصاد تنها حاکم نبوده و معمولاً سیاست و توطئه‌های جهانی هم نقش بسزایی داشته و دارد، کنار بیاییم. ما در شرایطی هستیم که متاسفانه منطقه ما از شمال آفریقای تا خاورمیانه‌ را ناامنی و بی‌ثباتی فراگرفته است.

 «همسایگان شرقی و غربی ما و از همه سمت مشکلات و ناامنی را امروز شاهدیم؛ چشم امید دوستان ما و چشم امید مسلمانان و مردم منطقه به ایران اسلامی است؛ به ملت بزرگ و متحد این سرزمین است و امروز بحمدالله ما شاهد یک تفاهم، توافق، همفکری و همدلی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم، همه ما هدف واحدی را دنبال می‌کنیم که بعد از رضای حق، رضای عامه است؛ خشنودی خداوند و مردم همه هدف ماست.»

وی خاطر نشان کرد: انشاءالله در کنار هم با توفیقات الهی و عنایت حق و با توجهات حضرت ولی عصر (عج) و عنایت ارواح طیبه پیامبر (ص) و ائمه و امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش، ما می‌توانیم این راه را ولو با دشواری‌های مختلف، به خوبی به مقصد برسانیم.

پارسال شاید در یک همچون ایامی بود که در جمع شما نمایندگان محترم وزیر مودب و دانشور ما از جمع شما رأی اعتماد گرفت یک سالی از آن رأی اعتماد گذشته است؛ گرچه نمایندگان محترم در مقطعی دیگر در چارچوب حق قانونی، اعتمادشان را پایدار نساختند و در مقطعی اعتماد خود را در حد لازم به آن وزیر ندادند و بناچار وزارت بسیار مهم علوم، تحقیقات و فن‌آوری، از سال گذشته تا امروز دو نوبت با سرپرست اداره شد و امروز برای سومین بار است که برای این وزارتخانه من در جمع شما حاضر شدم و وزیری که به اعتقاد ما می‌تواند این بار سنگین را به دوش گیرد به محضر شما معرفی خواهم کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: وزارت علوم از حساسیت خاصی آن هم با یک جمعیت دانشجویی بالای ۴ میلیون نفر برخوردار است، آنهم با محققین و اعضای هیأت علمی حدود ۷۰ هزار نفر، جمعیت بسیار بزرگ، فرهیخته، تأثیرگذار و امید برای آینده کشور.

روحانی همچنین در ادامه سخنانش گفت: اگر ما به فکر نشاط علمی و پیشرفت علمی و توسعه علمی و توسعه اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دانش محور هستیم، راهش از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها می‌گذرد.

وی خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی و در تحولات اجتماعی، همواره دانشگاه جزء پیشتازان بوده است، از سال ۴۲ دانشگاه به‌ویژه دانشگاه تهران در صحنه نهضت اسلامی بود و یادمان نرفته فروردین ۴۳ در بازگشت امام از زندان، در مدرسه فیضیه دانشگاهیان عزیز در آن جشن شرکت کرده و با دسته گل قرمزی که به همراه خود به مدرسه آورده بودند، وحدت و اتحاد حوزه و دانشگاه را آنجا بنیان نهادند. دانشگاه نیاز دارد به اینکه مرکز علم و دانش باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز دانشگاه‌های ما از لحاظ کمیت وضع خوبی دارند؛ از لحاظ تاسیسات و ساختمان شاید امروز با صندلی خالی و فضای خالی هم در دوره کار‌شناسی مواجه باشیم، اما نیاز داریم از لحاظ کیفیت دانشگاه‌ها را در مسیر توسعه بیشتر قرار دهیم. چه در علوم تجربی و چه در زمینه بهداشت و درمان و چه در علوم انسانی که برایمان بسیار حائز اهمیت است.

روحانی اظهار داشت: دانشگاه‌های ما امروز نیاز به فضای آرام دارند که یک مرکز اندیشه، علم، تحقیق و دانش باشند. ما نمی‌خواهیم بگوییم دانشگاه‌های ما از سیاست فاصله داشته باشند و از مسائل سیاسی بی‌خبر باشند اما حتما هم نمی‌خواهیم دانشگاه باشگاه سیاسی باشد.

‌«ما دانشگاهی می‌خواهیم که مرکز دانش و علم باشد و آگاه از مسائل سیاسی باشد؛ اما شعار‌هایش را از سیاسیون نگیرد و دنبال آن نباشد که گوشش بدهکار شعارهای گروه‌های سیاسی باشد، اگر گروه‌های سیاسی می‌خواهند فعالیت سیاسی کنند، از طریقش که طریقش حزب و تشکیلات سیاسی است. در عین حال از تشکل‌های دانشجویی استقبال می‌کنیم و به نظرات آن‌ها احترام می‌گذاریم؛ می‌خواهیم دانشگاه محیطی آرام باشد‌».

وی افزود: من بسیار خوشحالم که از آغاز دولت یازدهم تا امروز چه وزیر محترمی که مسئولیت آموزش عالی را بر دوش داشت و چه دو سرپرستی که در دو مقطع این مسئولیت را بر دوش گرفتند، تلاش کردند محیط دانشگاه محیط آرامی باشد. ما می‌خواهیم دانشگاه ما به تولید متصل باشد. ما می‌خواهیم پیشرفت علمی ما در کتاب‌ها و مقالات علمی منحصر نماند. ما می‌خواهیم زنجیره علم و دانش تا تولید و فتح بازار و برندهای جدید ادامه یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما می‌خواهیم دانشگاه به صنعت و کشاورزی و خدمات متصل باشد، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم دانشگاه‌های ما به نیازهای امروز جامعه ما و کشور توجه کند؛ آنچنان نباشد که فارغ التحصیل دانشگاه، در رشته‌ای باشد که امروز جامعه ما خیلی به آن نیازی ندارد و جامعه ما نیازهایی داشته باشد که برای رفع آن نیاز‌ها فارغ التحصیل به اندازه کافی نداشته باشیم.

* نمی‌خواهیم دانشگاه مرکز سیاست بازی باشد


روحانی افزود: ما نیاز به دکترین جدید در آموزش علمی و برنامه ریزی جدید نیاز داریم. نمی‌خواهیم دانشگاه مرکز سیاست بازی باشد. ما نمی‌خواهیم دانشگاه ما جولانگاه این یا آن جناح باشد. به گزارش تسنیم، روحانی ادامه داد: می‌خواهیم اعتدال در دانشگاه ما حاکم باشد. آرامش حاکم باشد و هر کس مسئول آموزش عالی است باید بداند مبنا شایسته سالاری است. نه این جناح و نه آن جناح، فرقی برای ما وجود ندارد.

وی افزود: من اولین سخنم با هر سه وزیر، وزیر اولی که نتوانست به اندازه کافی رأی بگیرد، وزیر دومی که گرفت و امروز وزیر سوم، به هر سه آن‌ها سفارشات مساوی داشتم و عرض کردم که می‌خواهیم کیفیت علمی دانشگاه‌های ما افزایش یابد. ما دنبال توسعه علمی توام با توسعه اخلاقی و فرهنگی در دانشگاه هستیم.

من به آن‌ها گفتم که می‌خواهیم دانشگاه ما یک دانشگاه مؤمن، پایبند به اصول نظام و انقلاب و خدمتگزار به ملت بزرگ ایران باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: به همه آن‌ها عرض کردم کسی باید مسئولیت را بپذیرد که مدیریت لازم و لیاقت لازم و علم و دانش کافی و تعهد اخلاقی لازم را دارد و معتدل است و افراطی نیست. این جناح یا آن جناح فرقی ندارد.

* دولت فراجناحی است


روحانی ادامه داد: دولت ما هم امروز دولت فراجناحی است و از هر دو جناح در دولت حضور دارند اما به حمدالله معتدلین هر دو جناح هستند.‌‌ همان طور که دولت فراجناحی است، امروز خواهش من از شما رأی فراجناحی ملی است، تا هر چه زود‌تر دانشگاه‌های ما بتواند بر مبنای مسیر استوار و پایدار و بلندمدت برنامه‌ریزی لازم در دانشگاه‌های ما انجام گیرد. همه شما می‌دانید چه مقدار برای ما دانشگاه و آموزش عالی و برای پیشرفت و توسعه کشورمان اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه آقای نیلی جزو دانشمندان کم ادعا با آن همه مقالات علمی است و ۸۰ مقاله آی اس آی، ۹۰ مقاله علمی و آنهمه پژوهش که زیر نظر او انجام گرفته است، اظهار داشت: خوشحالم که نیلی احمدآبادی شخصیتی است که دانشگاه را با صنعت در کنار هم مدیریت کرده است. به گزارش تسنیم، روحانی گفت: آنجا که دانشگاه و صنعت باید دست به دست هم دهند، در بخشی از کار مدیریت این هماهنگی و اتصال را بر دوش داشته است.

رئیس جمهور ادامه داد: نیلی احمدآبادی پژوهش‌های بسیار تأثیرگذاری را برعهده داشته و در دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه شیراز، شریف، دانشگاه ژاپن درس خوانده و در مراکز علمی توانسته استعداد درخشان خود را به نمایش بگذارد.

روحانی اضافه کرد: نیلی احمدآبادی مدیریت را از رده‌های پایین شروع کرده تا بالا، ولی مراحل را طی کرده و خوشبختانه فردی انقلابی و حاضر در صحنه دفاع مقدس بوده است. برای ما بسیار مهم است، کسانی امروز بار مسئولیت را بر دوش بگیرند که هم انقلاب را باور داشته باشند و هم پایبند به اصول نظام باشند و هم ولایی باشند و ولایی بیندیشند و هم آماده فداکاری برای ملت باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نیلی احمدآبادی فردی اخلاقی و معتدل است، گفت: خیلی مهم است، مسئول امروز بتواند اخلاق حسنه اسلامی را داشته باشد، آرام باشد و معتدل و بتواند با اعتدال بار مسئولیت را به مقصد برساند. اینجا نکته‌ای می‌خواهم عرض کنم که مخاطب من نه نمایندگان محترم ملت هستند و نه ملت بزرگ ایران. مخاطب من برخی رسانه‌هایی هستند که گاهی نکات اخلاقی را مدنظر قرار نمی‌دهند. بسیار مهم است که ما امروز اصل صداقت و راستگویی را در همه جا مدنظر قرار دهیم.

روحانی در ادامه سخنانش اظهار داشت: اگر می‌خواهیم راجع به فردی قضاوت کنیم، از آقای دکتر نیلی مهم‌تر و از وزارت علوم مهم‌تر و از دولت و نظام مهم‌تر، اخلاق است، اخلاق هم در رأسش راستگویی و امانتداری است؛ فرمود لاتنظروا الی طول الرکوع الرجل و سجوده، ولکن انظرو الی صدق الحدیث و اداء الامانت، بعضی عادت کردند به نماز و سجده و رکوع طولانی، راستگویی و امانتداری دو اصل مهم برای قضاوت افراد است. نسبت به افراد، نسبت به فردی چه موافقیم و چه مخالفیم، آنچه راست و درست است بگوییم.

وی افزود: در برخی رسانه‌ها آمد که دکتر نیلی مطلوب واقعی رئیس جمهور برای آموزش عالی نیست. ایشان را برای دستگرمی به مجلس می‌فرستد و بعد فرد دیگری را می‌خواهد معرفی کند؛ این دروغ است. صدق الحدیث و اداءالامانت؛ منتخب من ایشان است و از وی دعوت و با او صحبت کردم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه تحقیقات به من گفته که نیلی احمدآبادی لیاقت‌های لازم را برای این مسئولیت بر دوش دارد، گفت: خیر، هدف و مطلوب نهایی و همه چیز ایشان (نیلی احمدآبادی) است. از نظر ما وی فردی شایسته است و می‌تواند به خوبی بار این مسئولیت را به دوش بگیرد. تجربیات و سوابق ایشان این را می‌گوید.

روحانی اضافه کرد: شما الان به شرح حال و زندگی و برنامه‌اش نگاه کنید، می‌بینید که شخصیت فرهیخته‌ای است. نسبت به گذشته چرا به افراد اتهام بزنیم؛ والله بالله تالله باید همه این‌ها را روزی عندالله پاسخگو باشیم. آقای رسانه محترمی که هر چیزی را تو آزاد می‌دانی بنویسی، چرا اینکار را می‌کنید، کسی که کاری را انجام نداده، چرا اتهام؟ به چه مناسبت؟

وی تصریح کرد: ما بررسی کردیم،‌‌ همان حساسیت‌هایی را که شما نمایندگان عزیز دارید آن را ما و دولت هم داریم، بزرگان ما هم دارند. همه ما یک‌جور و یک مسیر هستیم. مگر دولت و مجلس از هم فاصله دارند؟

نیلی: دانشگاه‌ها نباید باشگاه سیاسی جریان‌ها شوند


 وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد از مهم‌ترین وظایف وزارت علوم است، گفت: وظیفه اصلی این وزارتخانه نقش اساسی در تداوم رشد با هدف دستیابی بر جایگاه پیش بینی شده در سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ است.

محمود نیلی احمدآبادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۷ آبان ماه) در دفاع از خود به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان گفت: امیدوارم همواره راه و منش آن شهیدان والامقام را اسوه خود قرار دهید، همچنین فرصت را غنیمت شمرده و به روان تمام شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای علم و دانش و خانه ملت و امام شهیدان درود می‌فرستم.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری در ادامه با تشکر از حسن نظر و اعتماد رئیس جمهور بابت معرفی وی به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر، گفت: متأسفم که مدت محدودی را در اختیار داشتم تا خدمت نمایندگان برسم و خوشحال که با روی گشاده و دقت نظر نمایندگان روبرو شده و توانستم برنامه‌های خود را خدمت آن‌ها بدهم و نقطه نظر و دغدغه‌های عزیزان را بشنوم.

وی در ادامه با بیان اعتقاد خود به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، عنوان کرد: در مدت این یک هفته بیش از پیش به این موضوع واقف شدم و وقتی دقت و حساسیتی که نمایندگان محترم در اداره بهتر امور کشور دنبال می‌کردند را دیدم بیشتر به اهمیت این جمله امام (ره) واقف شدم.

نیلی احمدآبادی در ادامه با بیان اینکه بخشی از صحبت‌های خود را با ارائه برنامه‌ها عرض می‌کنم و قسمت دیگر را به پاسخ شبهات منتقدان می‌پردازم، گفت: نمایندگان محترم من وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌ای هستم که بیش از ۴ میلیون دانشجو و جمع کثیری از اساتید، متفکران و متخصصان تحت پوشش این وزارتخانه قرار دارد.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور تحت پوشش این وزارتخانه است، تأکید کرد: وظیفه این وزارتخانه نقش اساسی و محوری در تداوم رشد و علمی هدفمند با هدف دستیابی بر جایگاه پیش بینی شده در سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴ است و یکی از متولیان اصلی اجرای سیاست‌های کلی علم و فن‌آوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه دوستان عزیز مستحضر هستند که نیروی کار، سرمایه و منابع زیرزمینی امروز در درجه دوم اهمیت قرار دارد تصریح کرد: آنچه که عامل اصلی ثروت است، آنچه که قدرت اصلی کشور‌ها را می‌سازد دانش و علم است و این گفتمان مقام معظم رهبری ودیدگاه ایشان به خوبی نشان می‌دهد که کشور در چه جهتی باید گام بردارد و این یکی از وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری است.

وی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص، مومن و متعهد از جمله وظایف دیگر وزارت علوم است که قطعا آینده کشور را خواهد ساخت، افزود: تحقق نقشه جامع علمی کشور و سند اسلامی دانشگاه‌ها، ارتقای علوم انسانی به عنوان یک راهبرد محوری در توسعه کشور و مشارکت در توسعه و پیشرفت و حل مسائل کشور آنگونه که نظر ریاست محترم جمهوری است از جمله وظایف این وزارتخانه کلیدی است.
 
دانشگاه‌ها نباید باشگاه سیاسی جریان‌ها اعم از چپ و راست باشند


وزیر پیشنهادی علوم ادامه داد: نمایندگان محترم تحقق این وظایف را منوط به اجرای شرایطی همچون جلوگیری از غوغاسالاری و سیاست بازی در دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: دانشگاه‌ها نباید باشگاه سیاسی جریان‌ها اعم از چپ و راست باشند.

وی یادآور شد: ایجاد فضای با نشاط علمی، شاداب و پرانگیزه در محیط‌های دانشگاهی، اعتماد به فرهیختگان، نخبگان دانشگاهی و بهره گیری از توانمندی آن‌ها و مشارکت آن‌ها در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها و توسعه کشور، تناسب و تعادل میان نیازهای جامعه و رشته‌های تحصیلی، ارتقای دانشگاه‌ها از دانشگاههای نسل اول و دوم به دانشگاههای کارآفرین و تحول در سازوکار اداره دانشگاه‌ها ضروری است.

نیلی احمدآبادی با تاکید بر اینکه سازوکار فعلی اداره دانشگاه‌ها تحقق مطالبات مقام معظم رهبری را بسیار مشکل ساخته است گفت: علی رغم نیروی بسیار ارزشمند دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها، تحول در سازوکار اداره دانشگاه‌ها ضروری است.

وزیر پیشنهادی علوم در ادامه صحبتهای خود تاکید کرد: جهت گیری دانشگاه‌ها باید در جهت تربیت نیروهای کارآفرین و ایجاد دانشگاه کارآفرین باشد لذا تحول اساسی در این بخش مورد نیاز است، در این جهت نگاه یکپارچه و هماهنگ در سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های آموزشی، پژوهشی، مالی، اداری، فرهنگی و فن‌آوری از ضروریات است.

تاکید بر افزایش کیفیت در دانشگاه‌ها و گذر از کمیت گرایی


وی گفت: توجه جدی به موضوع کیفیت در دانشگاه‌ها و گذر از کمیت گرایی، توجه جدی به اقتصاد آموزش عالی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز از نکات دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نیلی احمدآبادی با اشاره به اینکه نکته دیگری که همواره مورد انتقاد نمایندگان مجلس و همچنین مورد توجه دولت بوده است ارتباط جدی و موثر بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها اعم از دولتی و خصوصی بوده، افزود: علی رغم ارتباط موثری که بین دانشگاه‌ها و این دستگاه‌ها در قالب‌های مختلف شکل گرفته ولی هنوز فاصله زیادی تا ایجاد یک رابطه موثر و منطقی وجود دارد.
ادامه دارد...

لاهوتی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
مجلس به نیلی رأی دهد تا گزینه اصلی دولت شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تأکید بر اینکه فتنه خط قرمز ماست، گفت: نمایندگان مجلس به آقای نیلی رأی دهند تا او گزینه اصلی دولت شود.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) خانه ملت و در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری، طی سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، اظهار داشت: یکی از همکاران گفت که آقای نیلی در جریان فتنه سکوت کرده است، آیا واقعا این موضوع به معنای دست داشتن و همکاری آقای نیلی در فتنه است؟ این چه قضاوتی است؟

وی با بیان اینکه آقای نیلی خواهد گفت که چه نظری درباره فتنه ۸۸ دارد، ‌ افزود: فتنه خط قرمز ماست و مگر می‌شود آقای روحانی، وزیری را به مجلس معرفی کند که در فتنه نقش داشته است؟! اینگونه سخن گفتن برخی دوستان از عجایب روزگار است.

نماینده لنگرود در مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: یکی از همکاران گفته بود چه طور ممکن است آقای نیلی در جبهه حضور داشته باشد اما یک بسیجی در کنار او به شهادت نرسیده باشد؟ بنده در زمان جنگ تحمیلی تک‌تیرانداز بودم اما مگر همه باید تک‌تیرانداز می‌شدند، آقای نیلی فرمانده بوده، ‌ حتما باید یک بسیجی در کنار او به شهادت می‌رسید تا ثابت شود که آقای نیلی انقلابی است؟ آیا همه باید آن زمان تفنگ به دست می‌‌گرفتند تا ثابت شود که در جنگ نقش دارند؟ همه مردم حتی کسانی که پشت صحنه جنگ بودند نیز در دفاع مقدس نقش داشتند.

لاهوتی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات آقای نیلی را تأیید کرده است، از کجا می‌دانید آقای نیلی گزینه اصلی دولت نیست؟ رأی دهید تا گزینه اصلی دولت شود، آقای نیلی هفت سال در جنگ تحمیلی حضور داشته است.

جعفرزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
دانشگاه‌ها سرگردان هستند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نجفی با حکم سرپرستی نمی‌تواند وزارت علوم را اداره کند، گفت: حدود ۵میلیون دانشجو به دلیل نبود وزیر در وزارت علوم‌‌ رها شده و سرگردان هستند و باید زود‌تر تکلیف وزارت علوم مشخص شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه رأی اعتماد به نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری در موافقت از وی گفت: از صبح امروز تمام صحبت‌های موافقان و مخالفان را گوش کردم، خدا را شاکرم همه افرادی که صحبت کردند اعم از موافق و مخالف از دلسوزان نظام و سرباز مقام معظم رهبری بودند و امیدوارم هیچ صحبتی سبب ایجاد کدورت نشود زیرا تمام حرف‌ها از روی دلسوزی حامیان شهدا و امام شهدا است و همه یک هدف مشترک داریم.

وی افزود: امیدواریم انقلاب مراحل رشد و تعالی خود را طی کند و تحویل صاحب اصلی آن امام زمان (عج) بدهیم.

جعفرزاده عنوان کرد: ما باید بپذیریم که با وجود تمام سلایق مختلف در حال حاضر رئیس دولت یازدهم نظام جمهوری اسلامی حسن روحانی است که حکم تنفیذ خود را از دستان مبارک مقام معظم رهبری گرفته است و ما هم باید قبول کنیم کسی که رئیس دولت می‌شود باید تیم خودش را خودش انتخاب کند و ما به عنوان نمایندگان مجلس باید این اجازه را به رئیس‌جمهور بدهیم.

وی اضافه کرد: شاید سؤال مطرح شود که با این وجود نقش مجلس چیست، نقش مجلس این است که اگر فرد معرفی شده با اصول مشخصه نظام و انقلاب مغایرت داشت مخالفت شود.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار داشت: ‌انصافاً تا کنون چه دلیل مستند و متقنی ارائه شده است که نیلی احمدآبادی شایسته وزارت علوم نیست؟

وی ویژگی‌های مختلفی دارد که در رزومه‌اش در صحن علنی مجلس هم پخش شد، نیلی احمدآبادی از نیروهای ارزشی نظام و انقلاب بوده و حضور وی در سپاه، همکاری با نیروی دریایی سپاه، سابقه انقلابی و تجربه مدیریتی دارد و از همه مهم‌تر از جنس دانشگاه است و اعتماد دانشگاهیان هم به همراه دارد.

جعفرزاده عنوان کرد: ناراحتی‌هایی ابراز شد که از دیگران بود ولی نیلی احمدآبادی باید پاسخ آن را بدهد، هر فردی مسئول پاسخگویی به اعمال خودش است، اگر در جلسه‌ای اتفاقی افتاد نیلی پاسخگوی آن نیست.

نماینده مجلس اظهار داشت: نیلی احمدآبادی چهارماه مجموعه بزرگ‌ترین دانشگاه کشور را بدون تشنج اداره کرد و حادثه پردیس کرج نیز از سوی رئیس این پردیش اتفاق افتاد که اجازه عزل یا تغییر آن را به نیلی احمدآبادی ندادند، دانشگاه تهران با مدیریت این فرد مخالف بود ولی اجازه عزل ندادند و حالا نیلی احمدآبادی باید پاسخگوی رفتار این رئیس باشد.

وی اضافه کرد: برخی به سوابق نیلی احمدآبادی ایراد گرفتند، به گذشته برگردید و ببینید بسیاری از افرادی که همین مجموعه وزارت علوم را اداره کردند و بعضاً همکار ما در مجلس هستند سابقه مدیریت آنچنانی نداشتند.

جعفرزاده گفت: فردی مطالب اشتباهی را بیان کرده است که حتماً رئیس‌جمهور باید آن را اصلاح کند ولی آیا نیلی احمدآبادی باید پاسخگوی سخنان این فرد باشد؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۴. ۵میلیون جوان دانشجو در دانشگاه‌ها‌‌ رها شده‌اند، گفت: مگر یک سرپرست چقدر اختیار دارد؟ نجفی با اختیارات محدود سرپرستی نمی‌تواند وزارت علوم را مدیریت کند، اجازه دهید وزارت علوم سامان‌دهی شود، البته به رأی مجلس هم باید احترام گذاشته شود و باید بدانند که فرجی‌دانا پذیرفته نشده است.

وی عنوان کرد: ‌۴. ۵میلیون دانشجو که باید آینده کشور را بسازند و کرسی‌ها مدیریتی آینده را تحویل بگیرند در حال حاضر سرگردان هستند و نباید با سرپرستی اداره شوند، نیلی احمدآبادی از طرف رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شد و تمام مراحل آن هم قانونی بود، اینکه برخی مطبوعات اطلاعاتی را مطرح می‌کنند باید از سوی دستگاه‌های نظارتی بررسی شود.

جعفرزاده ادامه داد: نیلی احمدآبادی به مجلس احترام گذاشت و در تمام کمیسیون‌ها حاضر شد و نظرات خود را بیان کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه فتنه خط قرمز نظام است و مقام معظم رهبری هم بر این مسئله تأکید دارند، گفت: نیلی احمدآبادی نقش خود را در فتنه قطعاً بیان می‌کند ولی خواهش و استدعای من با توجه به خروج نخبگان از کشور و‌‌ رها شدن دانشگاه‌ها این است که به نیلی احمدآبادی کمک کنید تا با توجه به اینکه از جنس دانشگاه است وزارت علوم را ساماندهی کند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اجازه ندهید زمان بگذرد، تکلیف وزارت علوم را مشخص کنید زیرا وقت مجلس باید صرف کارهای مهم کشور مانند اشتغال و رکود شود.

وی با بیان اینکه هنوز پاسخ متقنی برای افکار عمومی در رابطه با استیضاح ارائه نشده است، گفت: مردم می‌گویند چطور ۴. ۵میلیون جوان را در روزهای نخست آغاز سال تحصیلی مدیریت نکردید بنابراین امروز که نیلی احمدآبادی به مجلس معرفی شده است کمک‌ کنیم و به وی رأی بدهیم که دانشجویان را مدیریت کند.

نیلی احمدآبادی جایگاه علمی، مدیریتی و سوابق ارزشی مثبتی دارد و ما هم وظیفه داریم به دولت کمک کنیم.

وی ادامه داد: اگر مطالبی گفته شد از روی دلسوزی بود و ابهامات نیز در صحبت‌های نیلی احمدآبادی برطرف می‌شود ولی از رئیس مجلس هم می‌خواهیم به این ابهام پاسخ دهد که آیا در برابر معرفی نیلی احمدآبادی به مجلس موضع‌گیری کرده است یا خیر؟ زیرا برخی نام لاریجانی را در بین مخالفان بیان کردند در حالیکه رئیس مجلس هیچگاه در برابر مسائل موضع‌گیری نداشت، رئیس مجلس در این مورد رفع ابهام کند.

ما موضع نمی‌خواهیم ما عملکرد می‌خواهیم


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت موضع گیری در مقابل فتنه گران گفت: ما موضع نمی‌خواهیم ما عملکرد می‌خواهیم

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف در جلسه بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری سخن می‌گفت با اشاره به اینکه امیدوار است تصمیم امروز مجلس خیر و صلاح مملکت و دانشگاه در آن باشد گفت: وقتی آقای نیلی به مجلس معرفی شدند با هیأت‌رئیسه صحبت کردم و استدعا کردم اگر آئین‌نامه داخلی مجلس اجازه می‌دهد بعد از فرمایشات آقای رئیس‌جمهور بدون بحث رأی بگیریم و در این صورت هم وقت مجلس گرفته نمی‌شود هم بعضی کدورت‌ها ایجاد نمی‌شود تا برویم روی بحث اصلی که انشاءالله دولت معرفی خواهد کرد.

وی افزود: مسائل بین‌المللی و مشکلات مردم و مسائل معیشتی کشور و طرح و لوایحی که در دستور کار مجلس است برای ما اولویت داشت. مجلس تمام‌وقت هم لوایح تقنینی دولت در حوزه اقتصادی و هم طرح‌هایی که در اختیار دارد را پیگیری می‌کند اما متاسفیم که وقت اعضای هیأت‌ دولت گرفته می‌شود که چنین بحث‌هایی انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان روحانی تصریح کرد: کاش ایشان در این جلسه حضور داشتند و ما آن را می‌گفتیم. کاش ما این فرمایشات خوب آقای رئیس‌جمهور را در جمع نخبگان می‌شنیدیم. این کاش ما این فرمایشات را در جمع مردم زنجان می‌شنیدیم.

نادران گفت: گفته‌اند حرف‌هایی که باید اینجا می‌زدی جای دیگری گفته‌ای و حرفهایی که جای دیگر باید می‌زدی اینجا می‌گویی. شما در بین مردم باید از مردم و مجلس دفاع می‌کردید. در جلسه استیضاح از شما خواهش کردیم که تشریف بیاورید. نمایندگان استیضاح‌کننده پذیرفتند که جلسه به جای روز چهارشنبه سه‌شنبه تشکیل شود شما هم به سفر اردبیل برسید اما آقای رئیس‌جمهور شما خودتان بعد، از روز سه‌شنبه به چهارشنبه انداختید.

وی افزود: کاش لااقل معاونین آقای رئیس‌جمهور مذاکرات روز استیضاح را به رئیس‌جمهور می‌دادند تا می‌خواندند. بین خود و خدا موضوع محوری استیضاح ‌کنندگان بورسیه‌ها بود؟ امان از دست مشاورین و ما ادراک مشاور.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: می‌گویند گزینه اصلی ما آقای نیلی است. اگر کسی یک وزیری را به به مجلس معرفی می‌‌کند و رأی می‌خواهد آتش تهیه ایجاد می‌کند و در هر نقطه‌ای تریبون گیر آورد به حق و ناحق به مجلس حمله می‌کند؟ شما در مجلس نماینده دارید بیاید حرفش را بزند. چرا مجلس را متهم می‌کنید؟ چرا برای مجلس حاشیه‌سازی می‌کنید؟ بورسیه‌ها چه ربطی به استیضاح فرجی دانا داشت؟‌‌ همان موقع استیضاح به ما گفتند اگر وی را استیضاح کنید ما بد‌تر می‌آوریم و به وعده خود عمل کردند و اتفاقا در این مورد صادق بودند. دولت راستگویان یعنی همین ولی مجلس فارغ از این حاشیه‌سازی‌ها به وظیفه خود عمل می‌کند.

نادران گفت: جناب آقای نیلی اگر شما گزینه اصلی هستید امتیاز شما به آقای فرجی دانا چیست؟ مدیر‌تر، متدین‌تر و یا توانمند‌تر هستید؟ سابقه مدیریتی شما در دانشگاه مشخص است. چرا چنین فضایی ایجاد شد که برخی بتوانند از این کار‌ها بکنند؟

نادران گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند که اردوهای مختلط نبرید. به کشور ترکیه اردوی خارج از کشور ببریم که آن اتفاقات بیفتد که از تریبون مقدس حیف است چنین مطالبی گفته شود و بعد آن را با یک اردوی مختلط داخل مقایسه می‌کنند.

وی افزود: آقای نیلی اگر شما گزینه اصلی بودید این فرمایشات آقای آشنا که به مجلس حمله کردند و می‌گویند یک اقلیتی می‌خواهد مجلس را اداره کند از کجا در آمده است؟ آیا این حرف‌ها برای خیرخواهی و کمک به رأی شماست. مجلس با این حرف‌ها تضعیف نمی‌شود. شما ترکیب مخالفین آقای نیلی را ببینید. آیا این‌ها پایداری هستند؟ آیا آقای حداد پایداری است؟ آیا آقای لاریجانی پایداری است؟ شما در مجلس بگردید. اصلا پایداری باشند آیا کفر است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما که به ضد‌انقلاب‌های خارج از کشور متوصل شده‌اید. شما که جرأت نمی‌کنید که علیه اصلاح‌طلبانی که خط قرمز نظام را نفی کرده‌اند صحبت کنید. شما مرزبندی با ضد‌انقلاب ندارید. شما ما را متهم می‌کنید. مجلس زیر بار این حاشیه‌سازی‌ها نخواهد رفت و منفعل نخواهد شد. مطمئن باشید.

وی افزود: شکل معرفی وزیر نیز اینگونه بود که وی ۳۵ سال اخیر انقلاب اول حکم معرفی وزیر را به رسانه‌ها می‌دهند این جدی گرفتن است؟ ما که صحنه را می‌بینیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به مباحث مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم گفت: دوستان از ایشان پرسیدند که چرا برای شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشدید که ایشان جواب دادند من قرار بود برای وزارت معرفی شوم. شما در برج ۳ سرپرست شدید و هنوز آقای فرجی دانا رئیس بود. مگر در مجموعه دولت غیبگو و رمال است؟‌‌ همان موقع می‌دانستم که قرار است آقای فرجی دانا استیضاح شود و بعد استیضاح رأی بیاورد تا شما را معرفی کنند؟ نهادهای نظارتی نمایندگان مجلس و نهاد نمایندگان مقام معظم رهبری نظرشان چه بود؟ صادقانه صحبت کنید.

نادران گفت: ما فرض می‌گیریم که از اول نیز همین مسئله یعنی معرفی شما به عنوان وزیر مطرح بوده است چرا زمانی که آقای فرجی دانا استیضاح شد شما به عنوان وزیر معرفی نشدید؟ مگر کاندیدای اصلی نبودید؟ چرا شخص دیگری را گذاشتند، لااقل وزارتخانه را دو ماه مدیریت می‌کردید و بعد امروز قضاوت می‌کردید. ما می‌گفتیم دو ماه خوب مدیریت کرد انشاءالله چند ماه دیگر نیز به خوبی مدیریت می‌کند.

وی افزود: در بحث فتنه اساسی‌ترین نکته این است که عده‌ای برای دلسوزی و دفاع از ارزش‌ها آمدند جریان را مدیریت کردند و یک عده روی این فتنه بنزین ریختند. آقای نیلی در دی‌ماه ۸۸ آن نامه را می‌نویسد. بعد از ۱۶ آذر و زمانی که در‌‌ همان دانشکده فنی به عکس امام جسارت شد و شما مدیر‌‌ همان دانشکده بودید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما موضع نمی‌خواهیم ما عملکرد می‌خواهیم. آقای نیلی بفرمایید در موضع فتنه عملکرد شما چه بوده است. ما گفتم نمی‌خواهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور فرمودند که این حرند، توبه کرده‌اند و ببخشید. حر زمانی که جلوی امام حسین (ع) را گرفت با لشکر خود پشت امام حسین نماز خواند و بعد هم توبه کرد. کسانی که امروز حرف از توبه آن‌ها گفته می‌شود امروز پشت رهبری نماز می‌خوانند نه حتی سال ۸۸.

عثمانی در موافقت با نیلی احمدآبادی:

اگر به خاطر تخلف زیردست، مسئول را عزل کنیم دیگر مسئولی نخواهد ماند


نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: از نیلی احمدآبادی می‌خواهم به طور واضح موضع خود را نسبت به فتنه روشن کند تا آن‌ها که کمر همت برای زمین زدن دولت بسته‌اند، موفق نشوند.


محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در صحن علنی در جریان جلسه رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری در موافقت با وی پس از تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار داشتت: این جلسه، جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم است، اما گویی به جلسه محکومیت جریان فتنه تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه جریان فتنه محکوم است، افزود: اینکه صحبت هر وزیری که می‌شود ما بحث فتنه را پیش بکشیم بحثی انحرافی است، اگر آقای نیلی خود را از فتنه مبرا نمی‌دانست، قطعاً رئیس‌ جمهور ایشان را به مجلس معرفی نمی‌کرد.

عثمانی با درخواست از نیلی احمدآبادی برای اظهارنظر شفاف در قبال موضوع فتنه به منظور برطرف شدن سوءتفاهم‌ها خاطرنشان کرد: ‌ وزیر علوم باید وزیری علمی، مستقل و غیرسیاسی باشد تا بتواند سکان مهم‌ترین وزارتخانه دولت را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به سخنان اکبریان ـ مخالف وزیر پیشنهادی ـ که گفته بود نیلی برنامه‌ای برای وزارت علوم ندارد، خاطرنشان کرد: حدس می‌زنم برنامه آقای نیلی به دست برخی مخالفان نرسیده است، چراکه اتفاقاً ایشان دقیق‌ترین و اجرایی‌ترین برنامه را برای وزارت علوم دارد.

نماینده بوکان در مورد دست دادن خانمی با آقایان در زیرمجموعه نیلی احمدآبادی که مورد استناد یکی از مخالفان قرار گرفته بود، گفت: این موضوع چه ربطی به ایشان دارد؟ مگر جاهای دیگر این طور نمی‌شود؟ در زیرمجموعه همه آدم‌ها تخلف صورت می‌گیرد، ولی اگر قرار باشد به خاطر هر تخلفی افراد را عزل کنیم که دیگر مسئولی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به مراسم دانشجویان جدید‌الورود بیان داشت: مگر مراسم جدیدالورود‌ها همه جا مختلط نیست؟ مگر در ایران زندگی نمی‌کنیم؟ مراسم فارغ‌التحصیلی همه جا مختلط است. مگر کنسرت‌های موسیقی در کشور مختلط نیست؟

عثمانی با تأکید بر اینکه اگر نگاه سیاسی را بزداییم وزیر پیشنهادی هیچ مشکلی ندارد گفت: البته با عینک سیاسی به هر وزیری که معرفی شود رأی اعتماد نمی‌دهیم.

وی از شرایط سخت دولت به واسطه انبوه مطالبات مردم، انبوه مشکلات، بدهی‌ها و کاهش درآمدهای دولت سخن گفت و تصریح کرد: این دولت چیزی را به ارث برده است که هر دولت دیگری به ارث می‌برد دوام نمی‌آورد.

نماینده بوکان ادامه داد: ‌ اگر پاسدارهای گذشته را قبول نداشته باشیم دیگر چه کسی باقی می‌ماند؟ آقای نیلی که همه عمرش را صرف علم و صنعت کرده است و ۹۰ مقاله علمی و پژوهشی دارد؛ دیگر چه می‌خواهیم از وزیر علوم؟

وی با تقاضا از نیلی احمدآبادی برای پاک کردن وزارت علوم از نیروهای جناحی برای کمک به نظام در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس، تصریح کرد: برخی به نامه امضا شده از سوی ایشان به رهبری اشاره کردند؛ چرا متن آن نامه را نمی‌خوانند، در این نامه تقاضای جلوگیری از برخورد خشن با دانشگاهیان شده است، مگر برخورد خشن نشد؟ مگر حمله شبانه نشد؟ مگر لشگرکشی نیروهای غیردانشگاهی به دانشگاه صورت نگرفت؟ آیا این‌ها فتنه است؟

عثمانی با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی علوم نه به فتنه ربط داشته و نه ربط پیدا خواهد کرد، گفت: من از ایشان می‌خواهم به طور واضح موضع خود را نسبت به فتنه روشن کند تا آن‌ها که کمر همت برای زمین زدن دولت بسته‌اند موفق نشوند زیرا موافقان و مخالفان بر این نکته اتفاق نظر دارند.

نکو در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
حضور نیلی در وزارت علوم انقلابی در حوزه علم بپا خواهد کرد

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با تمجید از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم خواستار رأی مثبت همکاران خود به محمود نیلی احمد‌آبادی شد و گفت: حضور نیلی در وزارت علوم انقلابی در حوزه علم و دانشگاه بپا خواهد کرد.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در موافقت با محمود نیلی احمد‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری همه نمایندگان را به رعایت آئین‌نامه داخلی مجلس دعوت کرد و اظهار داشت: دوستان و همکاران همگی ما قسم یاد کرده‌ایم و باید به این قسم عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از نظام، کشور و ملت دفاع کرده تا حقوق آن‌ها تضییع نشود، ابراز تاسف کرد و افزود: ما برخی مواقع اظهار‌نظر‌هایی که از سوی افراد مطرح می‌شود را محکوم می‌کنیم اما خود ما بعد از زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها خواب راحت را از نمایندگان می‌گیریم.

نماینده رباط‌کریم اضافه کرد: از زمانی که نام این وزیر پیشنهادی محترم مطرح شد، خبرگزاری‌ها در خبر‌هایی یک تفکر و اظهار‌نظر را به کل کمیسیون تعمیم دادند، البته در یک جا دروغ آشکار می‌شود، اما این اقدام به صلاح نیست.

نکو با بیان اینکه تعمیم نظر یک نفر به کل کمیسیون غلط است تصریح کرد: تا آنجا که من می‌دانم کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی موافق است.

وی عمل به وظیفه نمایندگی را تعهدی دانست که ملت به وکلای خود سپرده‌اند و در همین زمینه گفت: نمایندگان باید هشیار باشند، زیرا قطعا اظهار‌نظر یک فرد ملاک نظر همگان نیست.

نماینده رباط‌کریم در مجلس با تمجید از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم خواستار رأی مثبت همکاران خود به محمود نیلی احمد‌آبادی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه دولت ‌‌نهایت تعامل با مجلس شورای اسلامی را مدنظر دارد، تصریح کرد: برخی قضاوت می‌کنند که در آینده چنین خواهد شد، حال من می‌پرسم آیا چنین رویکردی درست است؟

وی ادامه داد: ما ابزارهایی برای نظارت داریم و اگر کسی روزی از خط قرمز‌ها عبور کرد مقابلش می‌ایستیم اما در حالت کلی باید برنامه‌ها و سوابق افراد را بررسی کنیم.

نماینده رباط‌کریم با بیان اینکه رئیس‌ جمهور امروز یکی از نام‌آور‌ترین رؤسای جمهور دنیا شده است، تصریح کرد: امروز فضای تعامل فراهم است و من در همین زمینه از نمایندگان می‌خواهم در لبیک به خواست مردم، دانشگاهیان و دانشجویان به وزیر پیشنهادی علوم رأی مثبت دهند.

نکو رأی مثبت به وزیر پیشنهادی علوم را محقق‌کننده خواست مقام معظم رهبری در حوزه علم و فن‌آوری دانست و اضافه کرد: حضور آقای نیلی انقلابی در حوزه دانشگاهی بپا خواهد کرد و امیدواریم این موضوع محقق شود.

محمود نبویان: معاون وی با نامحرم دست می‌داد


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آرامش لازمه تولید علم است و عمکرد نیلی در گذشته نشان می‌دهد که نمی‌تواند در دانشگاه‌ها آرامش برقرار کند.

حجت‌الاسلام سید‌ محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در مخالفت با انتخاب نیلی به عنوان وزیر علوم اظهار داشت: یکی از نکات مهم در رابطه با آقای نیلی عدم توجه وی به ارزش‌های اسلامی در زمان مدیریتش در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران بود، وی یک معاون خانم داشت که در عین اینکه حجاب خود را رعایت نمی‌کرد، با مردان نامحرم نیز دست می‌داد.

وی افزود: برگزاری اردوهای مختلط از جمله سفر به ترکیه و برگزاری مراسم‌های مختلط از جمله عملکرد‌هایی است که ما در زمان مدیریت نیلی در این دانشکده شاهد بوده‌ایم.

نبویان تصریح کرد: نیلی به اندک بهانه‌ای برای برگزاری کارهای مختلط دانشجویان مجوز صادر می‌کرد مانند جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی، اردوهای تفریحی.

وی گفت: آرامش در دانشگاه نیاز است. وقتی آرامش باشد باعث رشد و تولید علم می‌شود. آرامش لازمه اساسی برای دانشگاه و تولید علم است. اگر عده‌ای بخواهند با کارهای سیاسی آرامش را بر هم بزنند، کار خلافی انجام داده‌اند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: به ‌رغم اینکه در دولت شعار اعتدال داده می‌شود اولین کسی که برای وزارت علوم معرفی شد نیلی منفرد است که خودش می‌گوید من در تحصنی که بعد از فتنه در دانشگاه بود حضور داشتم و دستگیر شدم. آیا ایشان می‌تواند آرامش را به دانشگاه بیاورد.

وی ادامه داد: بعد از نیلی توفیقی معرفی شد که سخنران همایشی بود که در آن سخنرانی به نظام تهمت دستکاری در آرا را زد و بعد فرجی دانا که سوابقش مشخص است و بعد نجفی که امضا‌کننده نامه‌ای است که در آن نوشته نظام جمهوری اسلامی وحشی است و مدرک آن هم وجود دارد البته خودش هم امضای این نامه را قبول دارد.

وی در خاتمه اظهار داشت: سوابق نیلی نیز برای ما روشن و موجود است. وی نامه‌ای را که اغتشاشگران به رهبری می‌دهند امضا می‌کند و بسیاری دیگر از کارهایی که مدارک آن موجود است.

اکبریان: نیلی‌ از تهران تا کرج را هم نمی‌تواند مدیریت کنید


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم خطاب به نیلی‌احمدآبادی گفت: شما باید از فتنه تبری بجویید، شما که از تهران تا کرج را نمی‌توانید مدیریت کنید چطور می‌توانید آموزش عالی کل کشور را اداره کنید؟

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری در مخالفت با وزیر پیشنهادی در ابتدا از رئیس مجلس خواست تا به نمایندگان تذکر دهد که به سخنان وی توجه داشته باشند و پس از تذکر لاریجانی به نمایندگان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) گفت: خدایا تو شاهد باش اگر احساس تکلیف نمی‌کردم در این سنگر برای مخالفت نمی‌آمدم ولی وظایفی را به دوش داریم که باید دفاع از نظام و انقلاب بیان کنم.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: حرف‌هایی درباره آشنا مشاور شما دارم، وی نباید دایه مهربان‌تر از مادر برای نمایندگان باشد. به نمایندگان توصیه نکند که چه کار کنند، نمایندگان دولتی نیستند و نخواهند بود، نمایندگان سرباز ولایت و نوکر مردم هستند.

وی ادامه داد: وزارت علوم از وزارتخانه‌های اساسی و زیربنایی کشور است، اساتید بزرگی تربیت شده و وجود دارند ولی متأسفانه با وجود شعار‌ها در دولت یازدهم به جای توجه به مأموریت اساسی وزارت علوم این وزارتخانه فقط به دنبال جریان‌سازی است.

اکبریان عنوان کرد: مگر مقام معظم رهبری تذکر ندادند که دانشگاه جولانگاه احزاب نباشد؟ چرا توجه نمی‌کنید؟ چرا عده‌ای به دنبال این هستند که دانشگاه جولانگاه احزاب شود؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شناخت سیاسی در دانشگاه با جولانگاه بودن فرق می‌کند، گفت: ما به فرجی‌دانا رأی دادیم ولی استیضاح وی را هم امضا کردیم زیرا با کسی تعارف نداریم، زمانی احساس کردیم فرجی‌دانا می‌تواند از شرایط جولانگاه احزاب بودن دانشگاه جلوگیری کند ولی نکرد.

وی اظهار داشت: خدایا شاهد باش کسی به دنبال بورسیه نبوده است ولی این همه علیه مجلس تبلیغ می‌کنند که استیضاح به دلیل بورسیه بود، ما به عنوان تکلیف این کار را کردیم و قوه قضائیه باید متخلفان بورسیه را بگیرد و پدرشان را هم دربیاورد.

اکبریان گفت: متأسفم که در وزارت علوم و بعضی سازمان‌ها صحبت از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌شود ولی در عمل چیزی وجود ندارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: همکاری سپاهی من! چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو، مگر تذکر مقام معظم رهبری به دولت بحث فتنه نبود؟ باید به این مسئله توجه کنیم، ما هم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: نیلی‌احمدآبادی ۴ ماه به عنوان سرپرست دانشگاه تهران است که سه ماه از این زمان می‌‌گذرد، در طول تاریخ دانشگاه تهران برای اولین بار است که این دانشگاه با ۹ ماه سرپرست اداره می‌شود، چرا افراد شایسته، لایق و انقلابی انتخاب نمی‌کنید که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی اعتماد بگیرد؟ به دنبال چه چیزی هستید؟

اکبریان عنوان کرد: در دانشگاه تهران شخصی را انتخاب می‌کنیم که روزنامه‌ها می‌نویسند: «رهبر رفت، امید آمد» البته منظور از رهبر، فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران است، ما از این مسائل به سادگی نمی‌گذریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نیلی‌احمدآبادی! شما خود را پاسدار معرفی کردید. من هم پاسدار هستم و شما را می‌شناسم. ولی اگر حتی یک بسیجی در کنار شما در جبهه به شهادت رسید باید قدر بسیجی را می‌دانستید.

وی با بیان اینکه ویژگی پاسداران صداقت و ولایت‌پذیری است، افزود: آقای نیلی‌احمدآبادی! اگر شما ولایت پذیر هستید صادقانه بگویید که از فتنه تبری می‌جویم، شما سردمدار نوشتن نامه به مقام معظم رهبری علیه بسیج بودید، ‌اگر قدر بسیج را می‌دانستید در جریان اوج فتنه آن نامه را نمی‌نوشتید.

وی افزود: شما به روحانی هم نامه نوشتید و مطالبی را به کار بردید که بویی از مسائل اسلامی در آن نیست، شما در حمایت از میلی‌منفرد نامه می‌نویسید کسی که سردمدار جریان فتنه بود، بله خنده‌دار است و برخی باید بخندند.

اکبریان ادامه داد: شما به عنوان سرپرست دانشگاه تهران ۲۵ نفر از نیروهای ارزشی را عزل کردید، آقای د. س که در جریان فتنه و ۱۸ تیر زندانی شده دستور بازگشت به کار دادید و می‌گویید این‌ها حر هستند، حر توبه کرد ولی این افراد توبه نکردند، اگر توبه کنند نظام آن‌ها را می‌بخشد.

وی اضافه کرد: کسی که هنوز توبه نکرده و به دنبال فرصت برای ضربه زدن به انقلاب است را بر سر کار می‌آورید و ما بنشینیم و تماشاچی باشیم؟

اکبریان اظهار داشت‌: وقتی عزای عمومی برای درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اعلام شد انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کرج مراسمی برگزار کرد که نمی‌گویم مراسم رقص بود ولی جشنی را برگزار کرد که به مقدسات کشور توهین شد.

نماینده مجلس اضافه کرد: آیا دانشجویان جدیدالورود جرأت چنین کاری را دارند که عکس نخست‌وزیر امام را با شعارهایی برای رهایی وی از زندان در دست بگیرند؟ این مسائل ساخته و پرداخته است.

وی گفت: ‌همایش پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در حمایت از فتنه‌گران بود، شما به رئیس این دانشگاه اجبار کردید این کار را انجام دهد زیرا چند سال اجازه این کار داده نشد.

اکبریان گفت: ‌آقای نیلی‌احمدآبادی برداشتن حجاب از سر دختران برنامه شماست؟ شما می‌گویید از این مسائل خبر ندارم، شما که از اینجا تا کرج را نمی‌توانید اداره کنید کشور را چگونه می‌توانید مدیریت کنید؟

وی افزود: برای تمام صحبت‌هایم مدارک هم ارائه می‌دهم، ‌شما هیچ برنامه‌ای راجع به مأموریت وزارت علوم، گسترش آموزش عالی، تولید علم، بهبود وضعیت دانشجویان و اساتیدو کاهش خروج نخبگان ندارید.

اکبریان خطاب به نمایندگان مجلس، اظهار داشت: ‌ما می‌خواهیم دل خانواده شهدا و نیروهای ارزشی مردم عزیز را خوشحال کنید و به نیلی احمدآبادی همکار باسابقه من در سپاه رأی عدم اعتماد بدهید.

‌روحانی مجلس را ترک کرد


حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور که صبح امروز برای دفاع از محمود نیلی احمدی‌آبادی وزیر پیشنهادی خود برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در مجلس حضور یافته بود، دقایقی پیش صحن علنی را ترک کرد.

بر پایه این گزارش روحانی تنها مجلس را ترک کرد و دیگر اعضای هیأت دولت که با رئیس جمهور به مجلس آمده بودند همچنان در جلسه حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۵۰۰
انتشار یافته: ۱۰۸
یک کلام. من رأی عدم اعتماد میخوام.
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
شما کی هستی؟
منطقت چیه؟
مگه شهر هرته؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
بروجلو بوق بزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
چرا؟
مملکت ما با همین یک کلام ها به اینجا رسیده
ناشناس
| Italy |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
ناشناس عزیز با مقایسه ارای زرد و قرمز به نظر شما خواهید دانست تفکر شما حداکثر 20 در صد ارای عمومی را بدنبال دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
یک کلام؟ مگه تو کی هستی؟ چه کاره ای؟ کی بهت اجازه میده بگی یک کلام ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
فکر می کنم این همه منفی برای شما کافی است تا بدانید سهم تان از این کشور چقدر است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
الکی داد و بیداد نکنید. همینه که هست. میخواین، بخواین؛ نمیخواین هم مهم نیست.
ناشناس
| Austria |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
باشد تا درس عبرتی برای دولت و مشاورانش تا بفهمند که تا وقتی راه، راه توفیقی است مجلس هم به وزرای پیشنهادی رای نمی دهد.

متشکرم نماینده ها
93 غایب؟!!!!!!!!!!!!!!!
اسمشون؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
مگه مدرسه است که حاضر غایب میکنی؟
دلسوز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
ماهی 20 میلیون حقوق میگیرن که نماینده من در مجلس باشند. علاوع بر حضور باید در همه رای ها و فعالیتهای حضور فعال داشته باشند.
شخصا به رای ممتنع نمایندگان هم اعتراض دارم. رای ممتنع یعنی چی ؟ یا موافقی یا مخالف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
کاش مدرسه بود. تو مدرسه اگه کسی غیبت کنه برای خودش مشکل پیش میاد اما مجلس...
ناشناس
| Italy |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
کاش به اندازه یک مدرسه خوب بازدهی داشت
ناشناس
| Italy |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
دلسوز جان برو بالا........
درود بر روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
تکبیر یادت رفت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Italy |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
هه هه ناشناس جان 210 مثبت و 16 منفی فکر نکنی با این اختلاف فاحش یک مثبت کم و زیاد تفاوتی ایجاد کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
عاقلان دانند که مثتب دادی یا منفی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
خواهشم از تابناک اینه که برای روشن شدن حقیقت اعلام کنه رأی ناشناس 10:15 مثبت بود یا منفی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
نتزس! یه مثبت اشتباه به هیج جا نمیرسه. تعداد مثبتا رو بشماری متوجه میشی
ناشناس
| Austria |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
شما مثبت منفی های تابناک رو بشمارید که الان داره دق می کنه ما هم مثبت منفی های مجلس رو میشماریم 160 به 79
تا بفهمید کی داره سیاسی کاری می کنه بیچاره روحانی تون هم مدام میگه ما نمی خواهیم سیاسی کاری کنیم!!!
تا توفیقی تو وزارت هست و تا از بورسیه های قانونی عذرخواهی نکنید راه همین راهه و رای همین رای به امید خدا
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
اشتباهی منفی دادم!
همه چیز جالب شده!!! اساتید دانشگاه و روسای دانشگاهها می گن ما این افراد رو برای وزارت قبول داریم، نماینده ها می گن ما بهتر می فهمیم این برای شما خوب نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
چون توی گروه نماینده ها نیستن قبولشون ندارن.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
ببین برادر من درخواست اساتید دانشگاه محترم است. اما نمایندگان حق دارند ببیند این وزیر کفایت تصدی وزارتخانه را دارد یا نه
این حق نمایندگان مجلس است که در خصوصی یک فرد نظر بدهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
اساتید و روسای کدام دانشگاه؟!
ایران یا آمریکا؟!
شما که از پرچم آمریکا استفاده می نمایید
منم که استاد دانشگاهم این نظر رو ندارم
عضو 2دهه هیات علمی دانشگاه دولتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
خیلی از اساتید اصلا اعتقادی به کی وزیر بودن ندارن. فقط اساتید باندی و سیاسی دنبال این مسایل میرن. روسای دانشگاهها هم معلومه که دنبال حفظ وضع نابسامان فعلی هستن. الان دانشگاه آزاد توی خیلی از رشته ها از دولتی ها جلو زدن متاسفانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
کلا نماینده های عزیز از همه بهتر میفهمن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
رای اعتمادو مجلس میده نه اساتید و دانشجویان
در انتخابات شرکت کن تا همفکرات برن مجلس
آقای دکتر نیلی یه زمانی رئیس پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران بودن و الان هم سرپرست دانشگاه تهران، من حدود 13 ساله دانشگاه تهران دانشکده فنی هستم و با ایشون از دور و نزدیک آشنایی دارم، ایشون فردی بسیار شایسته، منضبط، قانون گرا، و خواهان رشد و ترقی تمامی دانشگاهیان هست خودشون تحصیلکرده کشور ژاپن هستن و با اساتید بسیار مشهور ژاپنی در ارتباط علمی هستند. از خدا میخوام که همچی فرد لایقی این پست حساس و برعهده بگیره و سکان علم و آموزش کشور رو به خوبی هدایت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
شما 13 ساله دانشجویی؟! یا سرایداری؟
بهت نمیخوره کارمند یا زبونم لال! هیأت علمی باشی !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
کلا بعضی‌ها به قدری به ادبن که حتی نمی‌تونن فکر کنن ... ۱۳ سال دانشجو بودن اصلا عجیب نیست ... ۵ سال لیسانس ۳ فوق لیسانس ۵ دکترا ... به همین راحتی ...

در ضمن می‌تونه این فرد استاد باشه ...
جهت اطلاع آقای نادران
این تعداد غایب پیام مهمی دارد. چند روزه که غایبین مجلس زیاد شده. به نظر میرسد این افراد عزیزی که غایب هستند یه جورایی از این مجلس فراری هستند. چون مجلس جایی برای جولان تندروها شده. در نتیجه این افراد نمیخواهند ننگ تصویب قانون های عجیب و غریب (مثلاامربه معروف و نهی از منکر) را قبول کنند.
تابناک جان اگر بی طرفی و اگر مردانگی داری این پیام رو بدون ویرایش بذار روی سایت. بعید میدونم چون گفتم تندروها و شما هم به شدت از تندروها میترسید.
با حضور 195 تن از وکلای ملت ؟؟؟!!!!
اینها فقط نماینده باندشون هستند و دنبال رانت وکاسبیند. خدا ازشون نگذره من که نمیبخشمشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
کار خوبی میکنی نمیبخشی. چون بخشش از بزرگاست.
شما هم که ... !! :)
خداوند یار حق باشد.
افکار عمومی من هستم و دوستام همه عاسق نیلی هستیم پس بقیه باید افکار خودشان را با عموم که خودمان هستیم وفق دهند لجبازی نمی کنیم این دفعه توفیقی را معرفی می کنیم
راي عتماد به نيلي يعني بايكوت علم در دانشگاه ها يا حسين(ع)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
اشتباهی دستم خوردم مثبت دادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
احسنت
دلاور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
ببین سید احمد فکری که شما دارید برای خیلی ها ، ساده‌انگارانه و ... (نمی‌خواهم توهیین کنم) می‌باشد.
به کار بردن عبارت یا حسین ، فقط باعث خدشه دار کردن مذهب یا دین می‌شود.
خواهشا برای ارزش به دین خودت (و مسلما خودم) فکرت را در کنار عبارات مذهبی ننویس.
از جناب دکتر نیلی بهتر وجود نداره
اقا بیان این فتنه را مشخص کنید نمیشه که هر کی بیاد بگین فتنست
دکتر بسیار علمی و اخلاقیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
حتما!!
اینها چه نمایندگانی هستند پس اینها کجایند؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
تابی رو مختونه عزیزم الان 160 رای مثبت و 79 رای منفی و 7 رای ممتنع ثبت شد یعنی 246 رای حاضر.
شما خیلی هم به تابنام اعتماد نکن بقیه خبرگزاری ها رو هم یک نگاهی بنداز
به به عجب مجلسی داریم با این انسانهای مسئولی که کار برای مردم رو ول نمیکنن و حتی به مجلس نمیان تا حضورا پیگیر کارهای مردم باشن. بابا شما ایول دارین...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
شما بیشتر.
من تو کف استدلال های مخالفینم... خدایا صبر بده
حالا با این تفاسیر دولت روحانی که ادعا می کنه فراجناحیه یعنی در این همه وسعت جمعیت کشور ما غیر از عناصر فتنه نداریم که وزیر بشند؟؟؟
روحانی عزیز: داور بزرگ بعد از خدا افکار عمومیست و تو بدان افکار عمومی روز به روز حقایق را بهتر میفهمند و تو همچنان عزیز تر خواهی بود. درود بر تو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
روحانی
مچکریم
شیخ حسن مچکریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
باش تا اموراتت بگذره !
محمود نبویان نماینده مردم تهران:نیلی به اندک بهانه‌ای برای برگزاری کارهای مختلط دانشجویان مجوز صادر می‌کرد مانند جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی، اردوهای تفریحی..از جمله سفر به ترکیه
این منطق مخالفان است!!!یعنی ایشان به عمد ! فقط برای مختلط کردن دانشجویان برای آن ها کارهای فرهنگی می کند
اینجور که بوش میاد مجلس راه تقابل با دولت را پیش گرفته و به این وزیر رای تخواهد داد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
با تشکر از بوگیر محترم !
ببینم این نماینده های مجلس به غیر از فتنه تخصص دیگه ای ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
چرا،گرفتن کارت هدیه.
در جواب سلمان این نمایندگان را ملت انتخاب کردن.انتخاب نکردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
ناشناس در باره سلمان: نیم ساعت دیگه بیا مطلبتو خودت بخون رای ها را هم که بهت دادن بشمار ببین افکار عمومی یعنی انتخاب کنندگان نظرشون نسبت به نظرت چیه و بهت ثابت بشه مردم کی را انتخاب کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
متاسفانه یله
مثل قانون اساسی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
جوابتو گرفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
بله. موقع رأی گیری مجلس، همه فقط به اسامی که به چشمشون آشناست رأی میدهند.
این گفته را کاملا قبول دارم.
اینها چه نمایندگانی هستند پس اینها کجایند؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
خونشون.
میدونم نظرم را در سایت نمی گذارید اما برای من ثابت شده که اکثر نمایندگان دنبال منافع سیاسی و شخصی خودشان هستند و این حرفها بهانه است والا نیلی آدم خوبی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
والا شما برو مشقاتو بنویس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
بسیار موافقم، نمابندگانی که به عنوان موافق صحبت کردند ،اکثرن از شهرستانها بودند، بعنی هدفشان گرفتن امکانات وبودجه بیشتر از دولت است
کاش این نمایندگان یه کم به فکر این دانشجویان بوداند کاش این نمایندگان به فکر مردم بیچاره وداند وا کاش وکاش
همه بفکر خودشان هستند و فامیلها و نزدیکان طرفدارشان هستند - ای کسانی که کسی ندارید در راس کار و شرکت و ادارات، خموش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
مولایمان امام حسین : بترسید از کسی که یاوری جز خدا ندارد
این آقای نادران با کی مخالف نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
با آقای حسین شریعت مداری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
امثال نادران در اشوب و بحران زندگی می کنند و گرنه منطق و ثبات و توسعه قانونمند باشد برای آنان جایی نیست
انتخابات مجلس در پیش است........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
قبرستان هم همچنین !!
الان دارن رای گیری میکنن. از رادیو فرهنگ مستقیم گوش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
نمیشه از رادیو جفنگ غیرمستقیم گوش کنیم؟
انتخابات مجلس در پیش است........
فقط باخودشون مخالف نيستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
مگه دیوانه هستند که با خودشون مخالف باشند؟
اقای روحانی همون فرهاد دانشجو رو معرفی کن غال قضیه رو بکن دنبال دردسر نگرد
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
ایول دکتر جون این اقایان همین را میخوان. دانشجو را... مرتضوی را بهمنی را وزیر های حامی ب.ز را و....
انشائ ا لله روزرای گیری جبران خواهد گردبد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
انشاا... انتخابات مجلس!
مجلس متاسفانه به دکتر نیلی رای نداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
جدددددی میگی؟! نــــــــــه؟

:)
همه کسانی که سرشان به تنشان می ارزد رد صلاحیت می شوند بیشتر مردم ناامیدمی شودهمینها باز هم رای می اورند
جالب نیست نمایندگان واسه رای دادن شدن 246 نفر!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
نـــه.
اقایانی که مصالح کشور را فدای مصالح خود و باند قدرتان کردید. در این روزهای عزیز به خاطر سوگندی که یاد کردید و به ان عمل نمیکنید حواله تان با حضرت عباس
روحانی داره بازی میکنه تا عمر این مجلس تموم بشه . عاشقتم شیخ حسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
با تشکر از کوچولوی محترم!
آقایونی که ملت و مردم میکنید، مردم و دانشگاهیان با ایشون موافقند. شماها نماینده کیا هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
واقعا؟!
این روز ها و لج بازی ها از یاد مردم نخواهد رفت!
آخ مجلس...
دكتر نيلي خيلي ادم باسواديه. ايشالا كه راي بياره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
ساعت خواب !!
حالا با این تفاسیر دولت روحانی که ادعا می کنه فراجناحیه یعنی در این همه وسعت جمعیت کشور ما غیر از عناصر فتنه نداریم که وزیر بشند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
والا
به خدا از سنگ اندازیهای این مجلس سر راه دولت خسته شدم. چرا نمیذارن دولت برنامه ها و وعده ها داده شده به مردم را عملی کند؟!
بسيار عالي! همينجوري نماينده ها ادامه بدند تا دكتر نجفي دانشگاه رو از رانتيها پاكسازي كنه !
تاريخ و افكار عمومي مردم ايران قضاوت خواهد كرد
کی تموم میشه دوره اینا خسته مون کردن
آقا ما چقدر استاد دانشگاهی فتنه گر داشتیم وخودمون خبر نداشتیم!!!هرکس میاد یا فتنه گره یا فتنه گر ها رو دوست داره وهمکارش میکنه وخلاصه کل تحصیلکرده ها واساتید ما یه جورایی از نظر آقایون فتنه گر هستند.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی