بازدید 5545

رییسی: اسیدپاشی غیرقابل اغماض است

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اسیدپاشی اخیر در اصفهان به امر به معروف و نهی از منکر ربطی ندارد گفت: این حادثه جنایتی غیرقابل گذشت و اغماض است و باید با منکر برخورد شود.
کد خبر: ۴۴۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶ 27 October 2014
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اسیدپاشی اخیر در اصفهان به امر به معروف و نهی از منکر ربطی ندارد گفت: این حادثه جنایتی غیرقابل گذشت و اغماض است و باید با منکر برخورد شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رییسی» در حاشیه همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که رییس قوه قضاییه تاکید کردند باید با چنین امری به طور جدی برخورد شود و همچنین نباید انگشت اتهام به سوی گروه و شخص خاصی برده شود.

وی ادامه داد: این امر موجب تشویش اذهان عمومی می شود که خود نیز یک اتهام است.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی دقیق باید روی این موضوع صورت بگیرد گفت: دادستان اصفهان و نیروی قضایی دادستانی اصفهان و همچنین آقای اژه ای شبانه روز در حال پیگیری هستند تا عاملان این جنایت را دستگیر کرده و به مجازات برسانند.

رییسی در مورد امر به معروف و اهمیت آن در قانون گفت: نظام ما نظامی مبتنی بر قانونمداری است و حتما اگر نوبت به مساله اقدام و اجرا در امر به معروف و نهی از منکر رسید، نوبت پلیس و دستگاه فقضایی است.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر لسانی، امر به خوبی ها و نهی از زشتی ها و پلشتی ها بشود یک وظیفه شرعی است، افزود: این امر هم ریشه در فقه و مبانی دینی ما و هم ریشه در قانون دارد.

رییسی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه حرکت خوبی نیز در مجلس شورای اسلامی در این راستا شده است که انشاءالله با قانونمندتر شدن این فریضه الهی، انضباط اجتماعی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر گسترش بیشتری پیدا می کند.

رییسی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره ارزیابی از طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: قانون اساسی جایگاهی را برای قوه قضاییه تعریف کرده که نباید به این جایگاه خدشه وارد شود.

وی ادامه داد: طبیعتا در مجلس باید کار کارشناسی دقیقی انجام گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نظرات قوه قضاییه از طریق معاونت حقوقی این قوه به مجلس شورای اسلامی منعکس خواهد شد، افزود: قطعا نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد خواهند بود تا چارچوب ها و اصولی که اختیاراتی را برای قوه قضاییه و سایر دستگاه ها گذاشته، با این قانون مخدوش نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار